Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-04 09:10:33 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt för dig i dag gumman!
    telgebo skrev 2011-03-04 08:12:44 följande:
    Då har man börjat nojja igen, blir knäpp på mig själv som inte bara kan slappna av. Imorgon är jag i v.6+6 den dagen då mitt MA började i min förra graviditet.

Jag har känt mig så irriterad både igår och idag redan när jag vaknar utan att veta för vad, tycker allt bara känns så jobbigt och tråkigt just nu och orkar och vill ingenting trots att jag har så mycket som jag verkligen måste sätta igång med som tar emot så inåt helvete då det är så jobbigt.

Tycker tiden går så jäkla långsamt också och börjar tvivla om jag kommer fixa att vara en bra ensamstående mamma utan en pappa som inte vill veta av mig eller bebisen. Om barnet kommer sakna sin pappa osv.

Det är så jädra mycket tankar.

Sedan är jag orolig varför inte BM ringer mig, hon sa i måndags att hon skulle ringa mig på tisdag eftermiddag om VUL gick bra och hon inte ringt och så börjar knäppa jag tro saker som att då kanske inte VUL gick så bra som jag trodde eller att det är för osäkert så läkaren vill att BM väntar med att ringa, jag tänker inte att BM är upptagen med jobb, vab eller sjuk..nä då här är man inne i en negativspiral och jag tror det är just att jag går med denna fråga varför BM inte ringer gör mig irriterad för jag undrar varför. Det är väl ovanligt att man inte fått tid för inskrivning när man går in i åttonde veckan som jag gör på söndag eller?
    Men VUL gick ju bra! Du såg ju hjärtat och allt! Min gissning är att det försvunnit från hennes huvud, ring idag igen ska du se att hon bara glömt det. Det är så lätt att det händer nått å så försvinner saker man skulle göra från minnet!
    När det gäller irritation och motvilja att göra saker så är jag den förste att skriva under på att jag känner likadant.... första tanken på morgonen är liksom "men ååååååhåhhh!"  Irriterad och trött fast jag är nyvaken. Allt känns jobbigt, duscha, göra mat, umgås med folk på ett civiliserat sätt....osv... Sambon vill småprata och jag känner bara "men håll kääääääft..."  Han går just nu under namnet "minareten" Hahahahaha!
    Jag tror bara kroppen har så mkt med det här nya som händer så den orkar inte mycket annat just nu. Å det får vara okej, för det kommer gå över. :)
    Jo jag tyckte vul gick bra men vad vet jag, bm kanske inte ringt för hon vill avvakta tills man verkligen till 1005 ser hjärtat slå och jag såg inte hjärta som slog det var när gyn sa att hon tyckte se nåt som rörde sig som jag kanske kunde se nåt jag också men det är väl bara för att man vill så gärna så säker är jag inte att jag verkligen såg nåt som rörde sig.

Ja att göra saker är bara så jädra jobbigt idag så bara måste jag åka ner till stan och fixa en sak med räkningar som jag helt glömt, hur fan jag helt plötsligt helt glömma bort att betala räkningar undgår mitt förstånd. Kom på det först igår och fick ju nästan panik.

Sitter nu dock och väntar på att bm skall ringa för nu har jag ringt och påmint men hon hade ju patient nu och sedan är det lunch mellan 12-13 på kliniken och jag måste bara åka senast 12.30 så jag hinner lämna in räkningarna på stället dom ska till innan dom stänger för helgen samt handla innan jag blir helt sliut och jag känner bara att jag inte vill missa samtalet då jag även ska få mina provsvar på min hypothyreos och ställa en fråga om en medicin jag tar om jag kan ta den under graviditeten.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 09:49:16 följande:
    Detta var ju inte skrivet till dig så.
    Och ja alla män är oliga vissa vill väl inte knulla och andra vill inget jag kan rå mig för.
    Är glad att min man ville ta mig i alla hålen när jag var gravid annas skulle jag inte överleva.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Heeregug vad du tog åt dig, jag menade inget illa och jag är inte avis på dig eller nån annan som fått fick sex, jag hade ingen lust och var rädd att skda bebis och är det nu med och jag överlevde utan sex och sedan att du skriver i alla hålen låter ju bara lite väl.

Varför svarar du inte på mitt inbox jag skickade dig igår?
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 11:08:23 följande:
    Hon kan ha glömt Telgebo? Barnmorskor är också människor. Ring henne du! :)
    Ringt och väntar på att hon ska ringa upp men måste snart åka, men jag har en negativ känsla varför hon inte ringt och pallar fan inte att åka till srtann när jag känner mig gråtfärdig av oro.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-04 11:08:42 följande:
    Telgebo: 12+0 är det!

Jag hänger på kvällens spa-trend! Jag kör dusch, kroppspeeling, fotbad kanske, ansiktsmask och lite veet-kräm. Och fruktsallad! Har blivit helt galen i fruktsallad!
    okej men det är ju trettonde veckan, jag säger tex inte att jag är i åttonde veckan när jag går in i v.7+0 nu på söndag utan säger vecka 7 för jag vill inte lura mig själv att jag är 1 vecka längre gången än vad jag är och även bm och läkare räknar så.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 11:26:37 följande:
    Skulle aldrig ta åt mig av folk som dig eller någon annan Kyss
    Ändå gör du det i din blogg för där står det ju en massa skitåsikter vad du tycker om mig saker som du har fått helt om bakfoten som inte ens stämmer eller som nån annan tutat i dig.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 11:48:39 följande:
    Okej.. så idag är ingen bra dag för dig...du är orolig och ledsen... jag tror inte att hon låter bli att ringa dig för att det inte såg bra ut. Faktiskt.
    Hon sa att hon såg något som rörde sig, det hade hon inte gjort om hon inte såg något.
    Vet du vad min sa?  "nu har ju jag väldigt livlig fantasi, men jag tycker att jag ser ett hjärta som pickar här"  I den meningen finns det massor med utrymme för tolkning..

Sluta leta fel nu Telgebo... du är supertrött, hungrig, törstig, har sett ett embryo i rätt storlek med hjärtslag för bara ett par dar sen.... du är gravid! Sluta leta fel nu!

Kram på dig!
    Nu gråter jag för att du är för gullig mot mig.

Jag är nog den mest patetiska jävligaste oroligaste människan här inne i och på hela jäkla jordklotet, allt tolkar jag som negativt  och idag är en pissdag och inga symtom heller förutom att det lukta päck som spya i underlivet och kroppen på mig, är livrädd för uvi och gbs och allt och inbillar mig givetvis att jag har en infektion i underlivet. Trodde nyss att det rann blor då jag käbbde att det rann till i underlivet, panik och så är det inget, men där rädslan gör mig fan knäpp, hur fan ska mitt psyke opalla detta? Kommer inte ut förrän bm ringt och sov skit intatt pga oron över det uteblivna samtalet och olika anledningar till det och drömde om det också.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

hela jag luktar gammal skit tycker jag. normalt att tycka så?

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 12:09:31 följande:
    Vet inte hur många ggr jag blivit utslängd av just dig i FL och saker du sakt kanske jag uppfattade fel men jag skrivet det jag känner.
    Punkt slut
    men att man kan uppfatta fel när jag skrev i en tråd att en insemination kostar 5500 och sen påstå i sin blogg att jag betalat en kille 5500 kr för att göra mig gravid är ju rent förtal, det är ju inte sant, jag har inte betalat en spänn för nån insemination alls. och jag är inte heller anledningen till att du blivit utslängd vilket är 1 gång utan på hur du svarar mig. och du gick ju stolt ut i din blogg att du vann rätten om att få mig utslängd så sluta påstå nåt nu, jag tycker det är fel att skriva negativt om nån som inte stämmer och jag vet att det är mig du skriver om.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 12:21:50 följande:
    Jag var inte ensam med att vinna utan jag hade kontakt med folk i FL också.
    Jag blev varnad flera ggr att inte skriva till dig och du var själv med om detta.
    Så sluta nu jag tänker inte bråka med dig längre.
    Du vet vem jag är och jag vet vem du är så lägg bara ner nu du skrev i min inbox att vi skulle gräva ner ALLT och vara vänner.

jag trodde du ville samma sak men när du nonchalerar mitt inbox om detta och du skriver felaktiga saker som att jag skulle vara en hora blir jag fan upprörd och ledsen och jag bryr mig inte om 100 pers eller pvms hjälpte dig som det står i din blogg att hon gjorde jag tycker ´bara det är larvigt att gå ut jag vann mot fl precis som suttit i högsta instans som en annan har gjort gällande vårdnad då kan man snacka om att vinna och vara stolt men fl ha ha det känns lite ...lågt .

jag tycker du ska ta bort det felaktiga om mig och be om ursäkt för du skulle känna likadant om jag skulle gå ut med nåt om dig som inte stämde.

skriv om vad du i din blogg så länge du inte pratar och skriver om mig i den.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 12:38:23 följande:
    Har aldrig sagt H till dig jag är inte så dum att jag kallar oss kvinnor för H precis.
    Har tagit bort och kan säga förlåt men nu lägger du ner.
    Sen finns det inget du kan säga om mig för inget har jag gjort.
    Lägg ner nu denna tråd en en tråd för oss.
    jag skrev att det du skrivit om att jag betalat 5500 kr för ett kn*ll är fan inte sant, det får mig arr framstå som ett psyko och billig och lössläppt och det är inte jag, jag blir både ledsen, arg och upprörd och du känner ju själv att du tar åt dig och skäms lite över det du har gjort för annars skulle du inte vilja dra härifrån och tagit bort det.

Men det är bra, får väl kolla om det stämmer också.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma