Plus igen efter mf/ma
Grattis till det lyckade VULet
*kramkram*

Hur gick ditt TUL?
Mabaja, när är bim? ;) Hur är det med din yrsel?
Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
mabaja: Sådär kände jag också ett tag efter min dotter var född att jag ville bli graid gort igen för jag saknade graviditeten och allt det mysiga, men det blev inte så. Först nu när min dotter fyller 3 år så är jag gravid igen och nu förstår hon ju mer vad som komma skall men hon vet inget än, sen att hon kanske känner på sig nåt är en annan femma för hon har helt plötsligt börjat prata om bebisar. kan ju iofs hända att nån på dagis av barnen där har fått syskon och hon har sett en bebis eller så.
Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.
Kom ihåg nåt mått på 121 cm runt om, det var vid julen 2007 sedan orkade jag inte mäta
Låter så kul med sitthöjd för bebisen, det är väl inte precis så att bebisen sitter där inne och väntar och bara jaha nu fpr jag komma ut
Jag har precis sett Sofia nu. Men det var ju något helt annat att se en bebis i v.39 på ultraljudsskärmen än en på 17.
Det gick ju knappast se vad det var. Lite besviken där. Men jag är så lättad och glad.
Yiiiieeehaaa........
Det är en LITEN tjej jag har i magen (v.39 idag)enligt läkarensmätningar. Det gick knappt att mäta henne för hon låg väldigt långt ner i bäckeneti vidöppet läge. Då går det tydligen inte at mäta rikigt rätt.
VIKTEN DÅ???? Ja det var ju därför vi var där....Beräknad födelsevikt 3,6 kg. Lägger man på en diff på 10 procent...ja 4 kg. Alltså kommer hon i nte väga över 4 kg under några omständigheter. Idag låg hon exakt på mittenkurvan 3181 kg och slutvikten blir då som sagt 3,6 kg med den utveckligen.
Nu har vi ju inte fler TUL att jämföra med och läkaren sa att vikten kan hoppa upp till nästa kurva...men jag är bara så himla glad nu. Tänk 1 kg mindre än sonen. En sten ramlade från mitt hjärta. Är så glad för att jag fick möjligheten att göra detta TUL. Läkaren var suverän. Vattenmängd normal.
Hon kunde inte av göra om något satt igång. Eftersom Sofia är en liten tös så kommer jag inte begära hinnsvepning. Utan det får bli en spontan start. Tror det blir bättre för både henne och mig.
Läkaren hade svårt att mäta huvudet men fick det till 94mm
Femur: 74 mm
Buken: 108 mm
med de variabler fick hon fram vikten. Flödet tittade de bara på om fostret inte utvecklar sig som det ska.
*vi är glada*
Skönt att det gick bra