Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2011-03-02 16:40:55 följande:
    Säger bara en sak: YEEEEEEES!!!!!

Grattis till det lyckade VULet

*kramkram*
    Tack  så mycket, jo säger det en gång till JIHOOOOOOOOO YEEEEEEEEEEEES IT´S ALIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Happiness skrev 2011-03-02 16:57:47 följande:
    Telgebo: Grattis Till lyckat VUL!!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack

Hur gick ditt TUL?
    MCT79 skrev 2011-03-02 16:59:02 följande:
    Grattis till alla lyckade VUL/RUL!

Mabaja, när är bim? ;)  Hur är det med din yrsel?

Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
    Ingen aning tyvärr, har tagit Crinone 1 gång utan lyckat resultat men fick bara bakteriell vaginos av dom.

mabaja: Sådär kände jag också ett tag efter min dotter var född att jag ville bli graid gort igen för jag saknade graviditeten och allt det mysiga, men det blev inte så. Först nu när min dotter fyller 3 år så är jag gravid igen och nu förstår hon ju mer vad som komma skall men hon vet inget än, sen att hon kanske känner på sig nåt är en annan femma för hon har helt plötsligt börjat prata om bebisar. kan ju iofs hända att nån på dagis av barnen där har fått syskon och hon har sett en bebis eller så.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 17:08:55 följande:
    Sofy; glömde helt bort att fråga när jag var där! Efter att jag frågat om dålig mage och fick till svar att bebisen är nog på G så blev det lixom tomt i huvudet på mig! återstår att se vad TUL visar imorgon, kanske det blir igångsättninge eller så efter det.
    Blir det induktion imorgon direkt efter TUL får du faktisikt skriva det här inne så vi veeeeeet Får inte bara försvinna sådär som förra gången
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 17:14:09 följande:
    Pinklove: känner igen det där med stor mage, kan ju inte ens sitta vid bordet och äta normalt! Byter tröja flera gånger om dagen för att jag slabbar så på magen. Men SF är egentligen inget mått på hur stor magen är utan hur stor livmodern är, tror det är sitthöjden för bebisen i livmodern eller nått.

Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.
    Ha ha, jo man hade ju fina matfläckar på tröjan som gravid minns jag.

Kom ihåg nåt mått på 121 cm runt om, det var vid julen 2007 sedan orkade jag inte mäta

Låter så kul med sitthöjd för bebisen, det är väl inte precis så att bebisen sitter där inne och väntar och bara jaha nu fpr jag komma ut
    Happiness skrev 2011-03-02 17:17:00 följande:

Jag har precis sett Sofia nu. Men det var ju något helt annat att se en bebis i v.39 på ultraljudsskärmen än en på 17.

Det gick ju knappast se vad det var. Lite besviken där. Men jag är så lättad och glad.

Yiiiieeehaaa........
    Det är en LITEN tjej jag har i magen (v.39 idag)enligt läkarensmätningar. Det gick knappt att mäta henne för hon låg väldigt långt ner i bäckeneti vidöppet läge. Då går det tydligen inte at mäta rikigt rätt.
    VIKTEN DÅ???? Ja det var ju därför vi var där....Beräknad födelsevikt 3,6 kg. Lägger man på en diff på 10 procent...ja 4 kg. Alltså kommer hon i nte väga över 4 kg under några omständigheter. Idag låg hon exakt på mittenkurvan 3181 kg och slutvikten blir då som sagt 3,6 kg med den utveckligen.

Nu har vi ju inte fler TUL att jämföra med och läkaren sa att vikten kan hoppa upp till nästa kurva...men jag är bara så himla glad nu. Tänk 1 kg mindre än sonen. En sten ramlade från mitt hjärta. Är så glad för att jag fick möjligheten att göra detta TUL. Läkaren var suverän.  Vattenmängd normal.

Hon kunde inte av göra om något satt igång. Eftersom Sofia är en liten tös så kommer jag inte begära hinnsvepning. Utan det får bli en spontan start. Tror det blir bättre för både henne och mig.

Läkaren hade svårt att mäta huvudet men fick det till 94mm
    Femur: 74 mm
    Buken: 108 mm

med de variabler fick hon fram vikten. Flödet tittade de bara på om fostret inte utvecklar sig som det ska.

*vi är glada*

ha ha 3181 kg, det blir en stor bebis det Förstår att du menar 3181 g.

Skönt att det gick bra
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-02 17:25:51 följande:
    Happi: Härligt med ett lyckat TUL!

Själv känner jag mig inte ett dugg gravid kan jag säga. Men symptom avtar väl kring den vecka jag är i nu.... På tisdag är det ju stora UL så det ska bli skönt att få det gjort s¨f¨r vi se vad det blir för BF. Sonen är ju född på det datum man räknat efter sista mens..... Inte dottern......
    jag har inte heller så mycket symtom förutom trötthey då och ont i huvudet.
    mallanis skrev 2011-03-02 17:54:18 följande:

telgebo _ grattis till fin fint VUL!!!!

Airamamma- Åh va jobbigt att bli tillbaka flyttad man vill ju hellre bli flyttad åt andra hållet ;)

Happi- Så skönt med din "lilla" Sofia ;)

Småland- Spännande dag i morgon!

Har jag glömt någon så sorry, trött efter en slitsam jobbdag!

Tack
    Happiness skrev 2011-03-02 18:15:59 följande:
    Och jag som bara har kläder i storlek 56..Haha! Har tagit det så förgivet...nu måste jag ner på stan och köpa storlek 50!!!!! helt fantastiskt.

*tack för stödet ni är så goa*{#emotions_dlg.flower}

Har fixat 3 viktiga saker idag förutom TUL:t....

Håll i er detta är bara såååå knäppt har fixat Canal digital box så nu kan jag se ALLT. Gjort för att jag ska ENDAST sitta och amma på samma ställe i 6 månader. Parkerad! HAha!

Fixat med Försäkringskassan så nu får jag första föräldrapengen den 16 mars. Underbart!

Sen det allra skönaste sonen fick fortsätta på fritids till kl. 15.00 istället för att jag ska hämta honom från skolan 11.30 och han sitta ensam till de andra barnen slutar.

En sak till fixat färg och klipp imorgon kl.9.00. Fin till förlossningen . Sen finns det ingen tid att göra sånt. Frisören avsatte 2,5 timme. Herregud! Ska jag sitta där utan att somna, med hemorojderSD och förvärkar i 2,5 timme. Ska man va fin får man lida pin helt enkelt

Så jäkla skönt..... ****nu ska jag läas igenom vad som hänt i tråden*****

MCT79: jag har en Nokia N8. Tror du att du kan hjälpa mig?
    Sjutton vad du är fltig Det där med Canal Digital ska fixas här med så jag kan sitta parkerad vid TV sedan med bebis sedan och amma i 6 mån

Nää dags att fylla på mer äppeljuice hällt i mig 1 liter idag snart och köpte den vid 13 tiden.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-02 18:28:57 följande:
    Jag trodde att bim var nu i veckan men fl säger på söndag. :) Yrseln är borta.. phu! Har aldrig känt så förut så var lite ovant om man säger så. Mina äl-test ska komma i veckan så snart snart snart ska vi hoppa på äventyret! :) En gång är en aning för lite för att det ska ta sig för oss!

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 17:14:09 följande:
    Pinklove: känner igen det där med stor mage, kan ju inte ens sitta vid bordet och äta normalt! Byter tröja flera gånger om dagen för att jag slabbar så på magen. Men SF är egentligen inget mått på hur stor magen är utan hur stor livmodern är, tror det är sitthöjden för bebisen i livmodern eller nått.

Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.
    Där jag var som tjockast slutade jag på 122 cm! Och midjan slutade på 102 tror jag.
    Spännande att ni har satt igång med syskonförsök Jag använde mig av temp metoden då mina ÄL-test var lite si och så, visade positivt ibland fast det aldrig blev nån ägglossning, med hjälp av tempmetoden så kunde jag se om ägglossning hade skett eller inte.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 18:33:27 följande:
    Jo han följer mittenkurvan EXAKT ;) Så 3500 fullgången trorja de blir? + - lite då..  Men hans huvud är stooort.. enligt det v 34+0 o enligt buken 33+6.. skoj! Blir kul o trycka ut de huvudet sen, puh!

Hahahaha andas ut bebisen.. de vore fan nått de du! Låter alldeles lagom me 3,5 tycker jag.. jag vägde 4,2 o va 54 lång o Charlie vägde 3,6 o va 52 lång..

Profylax var det ja.. ska ringa o boka tid o börja på min nästa vecka tänkte jag! Kanske är på tiden..

Kraaam!
    nog dags att ringa om du vill gå profylax, det är väldigt populära de kurserna.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-02 18:47:10 följande:
    tack. Det är helt okej, det är ju en flicka jag väntar! Hjärta
    Åhh en liten flicka

Det är din andra dotter va? Eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?
    Happiness skrev 2011-03-02 18:49:58 följande:
    Ja men det är ju perfekt.....du kanske får exakt same same siffror i v.39 då om utvecklingen är densamma som Sofias. Läkaren höjde ett varningens finger dock de finns de bebisar som spurtar de två sista veckorna något enormt. Istället för de där 200 g så tar de i med 400 g. Men att hans huvud är så stort i förhållande till kroppen. Japp det finns bara en sak du ska göra smörja ditt underliv med mandelolja/babyolja varje dag. Med start imorgon. Sen skriver du i brevet eller säger till BM att hon håller emot när du krystar och hjälper dig med hur mycket du ska ta i för att inte gå sönder...

Men du va ju själv en liten klump Sofy...Haha! 4,2 och låååååång

Ja de säger att man ska träna ca 10 minuter varje dag för att man ska vänja lungorna vid att andas så. Ska säga att det är ett hästjobb att andas på det sättet Känns ganska onaturligt om vi säger så
    jag tyckte lättandningen var jobbigast, blev så yr men ut kom hon ändå och 4,2 kg och 52 lång.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 19:00:21 följande:
    Vecka 39 blir de inge mer preggo-sofy! ;) Då är ungen uteeee! Yiho! Men TUL blir igen v 37, dvs 36+0.. om nåra veckor.. får se då.. men en liten jäkel o ha stort huvud! Hm, hjälper de o smörja? Och vart ska man smörja liksom mer exakt? ;D Ska prova de!

Haha japp ja va stor.. o ja kom tidigare också! Min mamma är liten.. och va då också! Förstår inte hur hon pallade.. 17 timmar tog de visst.. fyfan! Men hon hade inte krämpor alls under sin grav så de kom väl då, haha! ;)
    Du ska smörja i mellangården med olja.

har hört nåt om jävlig graviditet lätt förlossning, lätt graviditet jobbig förlossning. För mig stämde det, sen har vi min syrradå som har lätta graviditeter och föder barn hur lätt som helst hann vara inne på förlossningen i typ 3 minuter
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-02 19:19:54 följande:
    jag vill ha en i november men det tåget har redan gått. men eftersom det tog tid förra gången så är det lika bra att börja. nja tempning är nog inget för mig- har funkat bra med äl-tester innan W så kör på det nu med, bara de kommer nån gång! :)
    Hur länge försökte ni innan W blev till?

Jag höll på i 19 månader och det var väldigt lång tid då dottern blev till på 1 försök så man var ju lite konfunderad varför det var så svårt denna gång.

Jo du ska göra det som känns bäst för dig.

Men inte är det helt kört för en novemberbebis så länge inte mensen dykt upp. Du har inte testat än? Tänkte på att din mens inte dykt upp när du har beräknat den.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Nu börjar nojjiga jag igen och måste bolla igen. Min läkare sa under vul att hon vill ha mig tillbaks på återbesök om 2 veckor. Blev jätteglad och är men nu undrar jag varför? Vad är er teori? Såg hon inte det hon hoppats på? Föt liten? För osäkert? Hon sa att hon såg nåt som rörde sig och det måste väl vara hjärtat för vad kan det annars vara? Och vad betyder intrauterin graviditet egentligen?

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

skall tillägga att jag känner mig gravid så inte så att jag är negativså men undrar så.

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 19:39:47 följande:
    Har en kurs inbokad redan på ett privat ställe, har bara inte haft möjlighet o gå innan pga besvär.
    ok men då så, jag tänkte att du skulle boka kurs men då förstår jag.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma