Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-13 14:01:43 följande:
    Nej men, hur mycket ska du få stå ut med vännen? Stackare!! Lunginflammation är väl inget att leka med heller... Stackars.
    Bra fråga.. mitt immunförsvar som icke gravid är sämst, och nu som gravid ännu sämre + att astman gör väl sitt också. Sjukt jobbigt äre iallafall, hostar som fan, gör tokont i bröstet o får inte i mig nånting nu, allt kommer upp. (Inklusive antibiotikan.. as usual) Blä! Feberfrossa på de också, underbart..

Ska ta ett bad nu o sen blir de till o sova igen..

Hur ere me dig?

Kram!
  • miraclee

Tack söta ni för er omtanke!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tänkte prova va hemma o se om de blev bättre, men spydde upp allt ja hade inatt o imorse också så har bokat en tid på lättakuten nu 14.40. Ska be dom ta prover på urinen o kolla efter ketoner o se om de är nån idé o åka till akuten o bli inlagd, jag har inte energi för o bara sitta där annars, faller ihop då. Ska även se va han säger om antibiotikan eftersom ja inte får behålla den, precis som när ja åt för UVI'n..

Har iallafall fått i mig nåra skedar äppelkräm, o en kopp blåbärste. Yiha!!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-14 14:17:55 följande:
    Kräm och te är alltid något hoppas det stanna kvar.

Bra att du ska in på koll, får se vad de säger nu då! Hade du varit hos läkare för att få lunginflammation konstaterat? Tror jag missade det men antar det eftersom du äter antibiotika!

Jag har en helt tvärtom-dag idag... vet inte vad som händer, men bra är det.
    Åt ju mycket till frukost och sen till lunch fick jag i mig kyckling, ris och sås och så en bulle på de Å jag är hungrig än...! Det är alltså SÅ HÄR det ska kännas att vara gravid i v 16-17, inte må illa som en tok!
    Yep jag va hos läkaren o fick lunginflammation bekräftat, som du säger annars hade ja inte fått medicin ;)

Åååh va skönt o må bra! NJUT!! Hoppas de håller i sig, o om inte så ät de du är sugen på idag så kroppen kan tanka energi! :D

Jävla läkare på de där stället, grr! Han kunde inte (ville inte.. (?) ta prover på urinen, suck. Så blev inge klokare! Men jag tog en tablett när ja åt krämen o änsålänge stannar den, hoppas hoppas!!
  • miraclee
    Färnevik;

Massa kramar till dig! Låter inte alls som någon höjdare något av det :( Och jobbigt när din man anser att det bara är att "skaka av sig" ungefär.. suck! :( Jag har inte heller varit i närheten av det någon gång, så jag är väl inte heller den bästa på o säga något om detta område, men jag hoppas verkligen du snart känner dig bättre!

Ang förstoppning så ska ju primperan förebygga det? Alltså den sätter lite fart på tarmarna? Hm! Är du mycke sängliggande? Kan ju vara det också isåfall..

{#emotions_dlg.flower}
  • miraclee
    färnik skrev 2010-11-15 15:20:51 följande:
    Tack snälla ni! Jag vill inte må så här, och förstår väl inte riktigt varför jag gör det heller. Men det kommer kanske nu, efter år av barnalstringsproblem, massa missfall, andra sjukdomar... och sedan HG´n, krångel med läkare, fk, förstoppning och så alla graviditetshormoner ovanpå det... Rynkar på näsan

Ang förstoppning och primperan, så märker jag inte alls ngn skillnad med dem gällande förstoppningen, mer gaser bara. har så gott som slutat med primeranen nu, den verkar inte göra ngn nytta för jag mår lika som innan. Lergiganen verkar vara det som hjälper lite iaf för mig...
    Klart du inte vill må sådär! Vem vill det? Hoppas de snart känns bättre!

Trots allt jag gått igenom o går igenom nu me HG o näringsbrist o sjukhusbesök o lunginflammation o skit så blir jag inte nere, jag kan grina för jag inte orkar just för en dag men deprimerad "kan" jag inte bli, så jag kan inte alls sätta mig in i hur jobbigt, påfrestande o frustrerande det är! Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower}

Min läkare sa sist iofs att man kan skriva ut prednisolon (kortison) till oss me HG när medicinering inte alls fungerar..
  • miraclee

Vaaaart e du Happiness? Mår du bra? Hjärta

• miraclee

En kul grej förresten.. jag lyssnade me angelsound igårkväll, o jäklar vilken fart hjärtat slog i! Ligger runt 155-160 som han gjorde hos BM! :) OCH de bästa, jag HÖRDE när han sparkade därinne, höll ju dopplern helt still o så hörde man små buffar eller hur jag ska förklara, skitcoolt! Han flyttade även på sig så de blev knäpptyst o då flyttade ja dopplern nån centimeter o där låg han då o härjade, haha! Kul ju! :)

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-16 14:31:02 följande:
    2:a dagen i rad som jag känner en liten kick inifrån magen, långt ner på vänster sida... har misstänkt att den ligger där eftersom det bubblar till lite lbland och nu kickar det då och då... hihi!
    Samma här! =) Eller ja har känt de längre men nu äre ganska tydligt, imorse när ja låg på magen så kände ja hur han rörde sig runt därinne, va som smekningar inifrån, haha!
  • miraclee

Lite gnäll igen, jag vill va frisk NU! Jag orkar inte! Vaknade imorse o sprang o spydde direkt, BLOD! Hah.. min kropp mår inge vidare! :(

• miraclee
    Längtan efter liten skrev 2010-11-16 16:21:07 följande:
    nej men käre barn! kräks du blod nu? herreguuud nu måste det finnas något de kan göra. jag hade ALDRIG vågat vara hemma om jag kräkts blod.. var rädd om dig.. nu måste du tänka på ditt bästa...
    Jo, vaknade imorse - gick upp o va tvungen o kräkas, o upp kom bara slem o blod.. Och då kräktes ja inte igår heller så de är inte för ja kräkts mycke liksom, blä. Nje, men finns ju inte mycke o göra mer än o äta medicinen o hoppas de blir bättre typ.. =/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma