Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Happiness; Nuuu är jag back in the game. Guuud vilka fina bilder! Modell nr 3 i den här tråden? ;) Förstår jämförelsen me magen.. får se om jag blir sådär stor på slutet, beroende på hur länge jag får gå ;D Hoho... SUPERFIN är du!!

Gemigsinnesro; Söt liten plutta! Graaattis!!

Kajsalisa; LYCKA TILL!!!! :D

Muffe; Vi har köpt en sånhär; http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/1G93/SWP/  den både vibrerar, gungar och spelar musik, man kan även koppla in en mp3 till den me musik. :)
  • needtobreathe

Happi;

Hahaha jaa för de mesta är jag ju inne dygnet runt.. nästan ;) Men jag va heeelt slut i skallen både tors + fre, en grinig man på de och rastlös utav bara fan - ingen bra kombo! Men idag e allt på topp igen! Låg o kolla på film i sängen tills kl va 3 idag, då gick vi upp o badade, fixade oss o åkte på middag hos hans syrra. Nyss hemnkomna igen o nu blire väl en till film i guess.. kul liv va? Haha!

Ang profylax imorn.. haha! Va söt du är! Varför blyg? ;) Jag ska börja på sån också, antingen nu i veckan eller nästa.. både yoga + profylax i ett.. Så jag blir vig på köpet! Haha!

Ska kolla in alla bilder igen, gjorde de som hastigast bara i torsdags.. buu för mig! Gillade verkligen bilden när du hade uppsatt hår, nåting "mariasbh" typ..

Förresten.. vi har FÅTT en ny bil idag!! Min pappa ringde mig förut.. vi hade en ford mondeo -01 innan, sedan. Nu har vi alltså fått en sån här; http://www.blocket.se/dalarna/Ford_Mondeo_2_0_TDCi_Titanium_X_HGV_Finans_31484700.htm?ca=11&w=3 av honom!! En ford mondeo 2,2 tdci, 07a! De är inte den på bilden men den ser ut så.. Jag är sååååå glad!!!! Vi som verkligen behöver en kombi liksom..

Så nu ska ja fira me Ben&Jerrys glass!! :D

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-08 22:43:01 följande:
    Jag älskar också filmer...nästan på gränsen på nörd. Haha! Just nu går väl "låt den rätte komma in" på TV. Men det verkar ju äcklig. Så jag sitter hellre här och skriver. Väntar på 3:10 till YUMA. Kommer tolv tror jag. För mig den var bra .
    Sen blir det mycket laddning....Rastlös är jag också....Eller ja både och är svintrött men ändå rastlös. Ska jag göra något så tröttnar jag direkt. Skit många kanon idéer sen blir det bara häften typ. Idag skulle jag köpa 2 par skidbyxor till pojkarna. SLUT i hela GBG. Blev så trött och sur. Nä sträckan är kort nu. Vissa dagar går det mycket kraft till oro för en det ena än det andra. Men nu har det lugnat sig. Får ju tid till TUL osv. Ja iof nu verkar jag ju ha högt blodsocker..men vad 17 tror inte man kan göra så mycket åt det. Sluta äta godis förstås..Haha!
    Profylaxen ja...nä jag vet inte..tappade sugen. Kändes helt plötsligt privat att sitta och flåsa i grupp antar jag ....Jag kommer få prestationsångest och flåsa och frusta som en tjur för att sen tuppa av..Haha! Ser det framför mig. Nä detta kommer inte kännas seriöst. Gjorde yoga sist och när jag satt där fick jag nästan lust att asflabba för det ser ju väldigt roligt ut....Tjocka magar i en ring som ska röra sig graciöst. Uppslag för Hipp Hipp gänget kanske? Kom och tänka på Tiffany Pährson som ska gå till Viktväktar möte. Jag skrattar så jag gråter. På tal om att träna vet du vad jag fick i 40 -årspresent. Något som kommer väldigt handy. Jo en privat gyminstruktör. Haha! Jo det är sant. Min man tycker väl jag ska komma i form igen...nä han tycker inte det. jag tycker det. Fläsk-fia bye, bye!
    Ja du kommer få höra mer om detta. Har du haft det någongång? Det har du säkert.....
    GRATTIS till er nya bil. Tycker den ser super häftig ut...Lite stads-jeep-sport. Läckert! En kanon familjebil som det kommer kännas tryggt att köra på fjällvägar med. Högre jeepar på snö är ju perfekt!!!!Samtidigt kan ni ändå köra med den i stan och storhandla med barnvagn och grejer. Ja kombi är bäst....Släng in skiten där bak bara . Vilken snäll pappa du har. Kan jag få låna honom? Ja han och jag är ju nästan jämngamla.

Blev också sugen på glass nu...fusk. Men jag vågar inte äta en massa socker nu innan den där belastingen.

Innan jag glömmer vad är det för profylax du ska gå? Är det Annas också? Ska din man med? Sen tror jag du är rikigt vig sen innan. Ska du gå något mer innan du föder?

*KRAM
    Hahaha!! ;D Du e rolig du. Massa tjocka magar i en ring.. jag har ju ingen tjock mage så ja klarar mig nog ;) Träffade en tjej som jag inte träffat sen jag va i v 16 idag.. hon ba "Men.. du har ju inte gått upp nånting, o de syns ju knappt! Hur gööör du?" Haha! Jag ska gå en privat profylaxkurs, vet inte va de hette.. men fick de i julklapp av mamma! :) Blir nog skoj! :D Komma ut o göra nånting liksom!! ;)

Japp, jag har tränat me PT en del ;) De e skitbra!

Haha, ja låna min pappa du.. inga problem! ;) Han e så snäll så! De blir min tredje bil jag får av honom haha! Den jag har nu fick jag för 5 år sen, när ja tog körkortet.. innan de fick ja en bil o övningsköra i.. o nu denna! Han har hjärtat på rätta stället! :) Ne men han vill att ja kör en säker bil, o inte säljer den ja har nu o köper en kombi som e 10-15 år liksom.. så resonerar han o de är väl klokt! Glad överraskning om inte annat! Och han köpte en ny bil till sig i somras, men den tog mamma över.. så nu står hennes volvo s70 bara hemma, så den ska min man ta över istället, o så ska pappa ha en ford mondeo st220!! De är deras sportmodell.. så sjukt snygga o  härliga o köra! Avis! Kanske lånar den istället hahahaha ;)

Men, jag har inte sett de här me blodsockret.. var de högt eller? Eller ja, de sa du ju.. men hur högt? När togs de?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-01-08 22:32:42 följande:
    Soffan: ååååh jag vill också ha en ny bil! :) Vi har med en ford mondeo, men den ska vi göra av med så fort vi kan... Den har bara kostat MASSOR av pengar... Vi är smått fattiga efter alla verkstadskostnader. Så nästa blir inte en ford! :)
    Va ere för årsmodell? Kombi eller sedan? Haha, ja har typ aldrig haft problem me min.. smågrejer ba men de e ju som på alla "gamla" bilar, de kommer tids tog. Styrleder o sånt. Kommer man ju aldrig ifrån ;D Jag e heeeelnöjd me den! Vill aldrig köra nån annan haha. Men de e ju ba jaaag ;D Va vill ni ha sen då?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:09:47 följande:
    st 220 är jättesköna! vi har vår andra st nu! :) men det kostar när det är dags att laga dem..
    Jojoo ;) Men de spelar nog ingen roll för honom.. :p
  • needtobreathe

Färnevik;

När jag var på spec mvc i fredags för planering bröt jag ju ihop, efter alla missfall, jobbig tid me illamående  (som fortfarande är kvar, blä!), sjukhusbesök, inläggningar, näringsbrist, ingen energi, oro för hur de kommer gå osvosv.. han frågade mig vad han kunde göra för att underlätta den tid som är kvar, då sa jag snyftandes "Jag vill INTE gå över tiden!!!" o han LOVADE mig att jag inte behöver göra det, samt skrev ner det och undertecknade det i min journal som jag fick me mig en kopia på. De va liksom inget snack. (Även om jag inte hade haft blödarsjukan som gör att ja ändå inte får gå över tiden så sa han att dom hade satt igång mig..)

Så jag hoppas du får träffa en läkare som resonerar likadant! Det är guld värt. Nu har jag ett slutmål. Och det är inte långt kvar dit.

Han sa att beroende på vad TUL visar så kan dom sätta igång mig i 36+0 om jag verkligen inte "orkar" mer psykiskt, om han är tillräckligt stor då.

Kram!!

• needtobreathe
    Kajsalisa; GRATTIS till lilla killen!! Bra kämpat! 36 timmar.. puh!

Odd; FY :( Tänker på dig, massa kram!! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe

Hahahahaha!

Jag va inne en sväng på förlossningen idag igen.. hade med en kompis som skulle till spec mvc samtidigt så hon följde me in där först, hon har stor mage och är ungefär lika långt gångna. Dom trodde vi skojade när vi sa att de va JAG som skulle undersökas, hon fick be om ursäkt när hon såg i min journal att jag faktiskt är i v 26.. dom trodde oss inte alls först.. kul! Kommer väl bli nekad när ja ska in o föda sen, haha ;) Nerå så illa äre nog inte då.. men nog känner ja mig liten allt! Dock mycket fostervatten och stor livmoder så.. de är ett mysterium detta ;) Inte gått upp nånting heller än.

Ang fika, anytime! :) Jag e ju också bara hemma... blä!

• needtobreathe
    Längtan;

Jag har prematura sammandragningar också och kommer bli sjukskriven för det. Är ordinerad vila samt åka in igen om de blir värre. Varit inne 3 ggr nu. Vecka 26 nu.

Tror de handlar om mycke stress för din del, så bara du ser till o vila o ta hand om dig själv så lugnar de nog ner sig. Du ska nog sjukskriva dig själv från jobbet ngn vecka o bara va hemma, samt så får sambon rycka upp sig o hjälpa till.
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-10 19:08:51 följande:
    jo det är nog bara stress..
    sambon har jag haft ett ordentligt snack med nu och han förstog.. så det är bättre nu..
    Chefen har sagt att de självklart drar ner på mina tider om jag vill det..
    får se hur det blir när jag jobbar en heldag igen. märker jag att det blir värre får jag ta bort dom.
    Jaa, stress påverkar mer än man kanske själv tror, både psykisk som fysisk. Och du verkar ju deala med båda :(

Skönt att han förstår, hoppas han tar de på allvar nu också!

Jättebra att tappen är opåverkad! :) Se bara till att ta hand om dig själv nu, så kommer de till 90% lugna ner sig! Och om han mot all förmodan skulle födas inom de närmsta veckorna så är de ingen fara, en tid på sjukhus men de kommer gå vägen.

Mina SD gör ont även i vila, men blir SÅ mycke värre om jag jobbar - jag var dum nog o "provade" en dag även efter att jag blivit tillsagd att vila, jag ångrade det sen kan jag säga.. ;)

Upp me hakan nu, massa kramar!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma