Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 12:09:25 följande:
tillbaka från läkaren.... suck....
vilken jävla nöt! allt jag fick fram från henne var: åhhh vilken fiin mage!! (jaha spelar det roll undrar jag!?!) vad spelar det för roll hur min mage ser ut när jag ska träffa läkaren av massa andra anledningar?
sen så fick jag bara svar på mina frågor -ja det är normalt
frågorna jag hade:
* varför är jag så bortdomnad på magen?
*varför gör det sååå ont på höger sida vid revbenen
*igångsättning vid 40+0
*hinnsvepning
svaren
*nerv troligen, vanligt, rörde ej magen
*troligen levern som blir utsatt och gör ont vid SD och sparkar RÖRDE EJ MAGEN
*12,3% över kurvan är HEEELT normalt och man sätter inte igång förlossningen då, vi 30% var det annat sa hon. Enligt henne behövde jag riktiga värkar för att få ut ett stort barn inte vi läkemedel, MEN JAG VILL INTE FÖDA ETT STORT BARN!
*hinnsvepning gör läkaren på MVC, men inte nu (38+1) utan jag skulle vänta till TYP 41+några dagar! för att få igång det sa hon vila och ha sex, va faan.....
Gick där ifrån och hade nog inte fattat vad hon sagt för när jag satta mig i bilen bröt jag ihop totalt, satt och storlipade ett bra tag innan jag kunde köra hem... Väl hemma började jag lipa igen när sambon frågade hur det var, fick inte fram ord och stackarn trodde att bebisen var död eller något.... Usch nu vet jag inte hur jag ska få ur mig hur jag känner för detta med förlossning, har bara lust att skita i allt! sambon tycker jag ska prata med min BM jag ska träffa imorgon, men jag vet att jag inte kommer kunna formulera mig och få fram vad jag känner, kommer bara nick med och säga okej tack......
är så besviken på mig själv att jag inte får fram vad jag känner/vill.....
ska läsa ikapp allt ni skrivit när jag varit borta nu tänkte jag, återkommer.
Jaha...ännu en knäpp-läkare. Ingår det i deras utbildning att vara dryga eller?

. jag förstår att du är grymt besviken..men det är INTE ditt fel jag tror du är jätte duktig på att både uttrycka dig och kommunicera. Du har med andra ord inte gjort något som helst fel.
Det din läkare snöar in sig på är standard svaren som läkarna ger...eller rapar upp i parti och minut här i Sverige. Och ja vi vet att igångsättning inte är särskilt bra för varken barn eller mor..men man måste ju se till omständigheterna. Läkarens skyldighet är ju att ställa följd frågor till dig i det läget. För att kunna avgöra om du är aktuell för en igångsättning tex. Det är bara så nonchalant tycker jag. Bara vifta bort saker för att hon ska gå på lunch eller what ever...
Du ska inte var aledsen jag har fått exakt identiska svar som du, när jag varit inne och trevat på MÅNGA läkare. Alla säger detsamma. Så vi får väl lita på det då....13 procent...vad blir slutvikten på det? Vad trodde hon?
jag har sagt till läkaren på MVC och min BM att jag kan bjuda på 5 dgar över tiden. Alltså 40+5 sen kommer jag börja ropa på hinnsvepning. Sätt ner foten till din BM och säg att du vill inte gå för många dagar över 40. Det är ju din MVC läkare som tar det beslutet och ho/han kanske är mycket mer tillmötesgående än den du var hos idag.
Ligger du på övrekurvan hela tiden? Eller över den? Sorry om jag upprepar mina frågor men jag erkänner motvilligt att hjärnan försvinner i samma takt som råmjölken kommer