Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-02-23 15:22:01 följande:
    Här är en till! Är galet tjejig av mig och har alltid varit och precis som nån skrev (tror det var Sofy..) att hon ser fram emot att leka med bilbanor och bygga kojor och sånt så är jag precis tvärtom. Har alltid svårt att leka med killar och hoppas verkligen man lär sig om ens eget barn blir en pojke :) Av alla kompisars barn så har jag alltid mycket lättare för att leka med tjejerna och de gillar mig alltid mer än vad killarna gör. Usch, vad hemskt egentligen. Hoppas mitt eget barn kommer tycka om mig om det blir en pojke :)
    Ska bli så skönt att få ta ut den tjejiga sidan nu....*längtar* Nu har det varit skjutvapen, Bionicle, bilar, allmänt förstöra saker i 8 år. Haha! jag kan bygga ihop vilken Star War lego grej som helst. Kan de flesta Xbox spel...Indiana Jones, batman, Spiderman, legos Star Wars...

Nu kanske det kommer blåsa andra vindar... . Rosa, dockor, pyssel,rita modellera, sy och framför allt lugna lekar. Men man vet ju aldrig....blir hon en tuff tjej så har hon en mamma som kan tuffa lekar också .

Hur ska du göra Pancakes? Vill du ha reda på könet vart det lider? KRAM
  • Happiness
    Grattis i förskott Kajsa-Lisa! Ifall jag får en hjärnblödning imorgon. Nalle

Jag heter Maria föresten 40 år gammal (gillar rikigt att trycka på det där gammal...så jag kan åjja mig med gott samvete i tråden)

Ska se om jag kan hitta trailern.....perfekt tajming lite ammning, kaffe och ODD-TV! . Underbart!
  • Happiness
    telgebo skrev 2011-02-23 15:39:33 följande:
    Ha ha vänta tills din lilla tjej blir tonåring "Du fattar ju ingeting morsan" Du skämme rut mig, vet du hur jädra ute det här är mamma och pang med dörren.

Ha ha, så var jag och min mamma har en hel hel drös med tjejer i ungefär samma ålder så det var ständig huvudvärk för vår mamma
    Ja herregud vad jag och mamma höll på att tjaffsa när jag var så där 17 år. Glömmer aldrig....kommer du ihåg den videon med Whitney Huston? Hon hade ett lavendelfärgat fodral...tror det var I wanna dance with somebody-videon. Jag sydde själv en sån fast röd. Hon förbjöd mig att gå ut med den. Självklart gjorde jag ju det ändå.

men kommer så väl ihåg den meningen hon sa:
    -" Du är ingen artist som sak stå på scen. Detta är ju bara scenkläder. Alla kan ju inte gå omkring och visa upp sig  som Madonna". Haha!

Tyckte då hon var så efter, som inte fattade att det var Whitney Houston.....
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 15:47:40 följande:
    Orange är ju jättesnyggt! (och ganska könsneutralt Oskyldig)

Åh Petson och Findus jag bara älskar...Sonen gillade dem så mycket när han var liten. Favvo-filmen var petson och Tomtemaskinen. Fast han var lite rädd för tomtemaskinen. har du köpt nya till denna lilltösen eller är de från storasyster? har du inga fler klädbilder du kan lägga upp? Så kul att se.
  • Happiness
    Färnevik: jag hittade faktsikt några kläder från 1970 som jag tänkte försöka ta på Sofia. Mycket var ju gult och orange..de har jag tagit bort... men man vet aldrig de kanske kommer på ändå. Sen hittade jag lite storbloomig grönt och blått inte dumt alls. Sen var en som var turkos med rosa blommor (det enda plagget med rosa ) Tycker det är häftigt att Sofia ska ha på sig mammas kläder . Nu har det ju gått så lång tid emelllan oss (blir ju en gammal mamma) så modet som var då har kommit tillbaka....
  • Happiness
    Färnevik: Det här var roligt! Tack för titten! Är ALLT detta 56? Mössan med djuren ...så söt! Den svarta klänningen var ju också så himla gullig. Har sett något liknande på Lindex.  Sen gillar jag de där stickade hängslebyxorna. Så kallt som det är nu blir ju de perfekt för promenader.

Vad var det mer jag fastnade för...jo bodyn md bondgården och de blommiga tajtsen.
    Du har ju hur mycket kläder som helst. men varför ska du lägga ner dem i påsar? Du ska ju ha dem snart eller var det lite större storlekar kanske?
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 16:16:52 följande:
    Jag kan virka, du vill inte dela med dig av beskrivningen...? (så jag kan virka oranga skor till Happis bebis sedan!? Skrattande)
    men du Färnevik....jag var inne och kolla på Tradera. Där var det en som stickade Converse och en som virkade Converse...Har du sett den virkbeskrivningen?

perfekt du kan sälja virkade converse. De såg så himla coola ut. Åh nu blir jag alldeles till mig i trasorna. Ett par virkade rosa/vita Converse färnevik...det blir ju ljuvligt. tar du emot beställning?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma