Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!!!

Jag kan inte förstå att idag är jag i V.12+0 Skrattande Vart tar tiden vägen egentligen? Tycker nästan att det är lite hemskt att tiden går så fort men såklart på bebis fronten så är det ju hur kul som helst Glad
    MEN nu börjar nervositeten för mig inför min UL som jag har på måndag, är så rädd! Jag kommer inte orka med ett negativt svar igen Rynkar på näsan tänker bara på hur jag låg på gynstolen sist och fick det hemska svaret även om jag var ganska beredd på det. Vill inte tänka negativt nu för jag hoppas att allt är bra men ni vet ju hur man känner?!

Sugar - Skönt att blödningarna har avtagit, fick en klump i halsen när jag läste det.

Ha det gott alla! 

• MelikaH

Förresten på tal om bristningar... tror ni att det har o göra med hur smal man är innan graviditeten o hur stort barnet är? Jag tänker mycket på det nu, min syster har rejäla bristningar på hela magen från sitt första barn, hon gick upp mycket i vatten och banet vägde 3990g? Det ser inte fint ut ju, men värt det är det.

• MelikaH
    kajsalisa skrev 2011-04-14 11:31:16 följande:
    Melika; som 2barnsmamma skriver så beror bristningar på hormoner och vad jag förstår så är det också genetiskt. Fick din syster mycket bristningar så är nog risken att du också kan få det tyvärr...
    Hmm... vill inte ha så mycket. Men vart fick hon det ifrån då?! hehe. Min mamma har fött tre barn och har inte en enda bristning på kroppen. Får hoppas att jag liknar mamma där :)
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-14 11:38:27 följande:

Tänk att så många har fått bristningar på boobsen! Och jag som trodde att man bara fick det på magen....
    Jaja, skit samma, får jag min bebis så känns det som om det kvittar.

Melika! GRATTIS till 12+0! En viktig milstolpe!
    Nu får du fira gumman!

Tack, kan inte förstå det Glad 
    Hoppas verkligen att bebben är kvar med oss, bestämmer att den är DET! Så de så Glad 
    Får se om vi firar det med en middag ute eller något :)

Hur hade du det i turkiet? Vad tyckte du om turkiet?

Kram 
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-14 11:46:45 följande:
    Grattis MelikeH :) härligt härligt! nu kommer tiden bara gå fortare å fortare!!

Idag går jag in i V16+0!! YEY!
    Tack o stort grattis själv, vad kul Glad Känns fortfarande overkligt för mig!
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-14 11:58:15 följande:
    Det var fantastiskt fint i Istanbul! Kul stad att besöka, skulle verkligen vilja åka tillbaks.
    Höjdpunkterna var att besöka bada på ett turkiskt Hammam, samt att gå på GrandBazaar! Och så var det ju förstås spännande att besöka gamla ikonbyggnader som Haga Sofia och Blå Moskén. De var väldigt maffiga må jag säga!
    Har du varit där?
    Nej, jag har inte varit där men jag vet att där finns så mycket att se. Vill åka dit en vacker dag :)
    Men jag är själv turktalande så det känns nästan som ett måste att åka dit :)  
  • MelikaH
    färnik skrev 2011-04-14 14:36:47 följande:
    Hemma från BVC, Tildes vikt har gjort ett JÄTTESKUTT, +380g på en vecka. Skrattande Hon börjar bli en riktig knubbis nu!

5 veckor gammal, 4650g och minst 53,5cm (ville inte räta ut benen riktigt, därav "minst". Flört

Här utklädd till "älvbebis" av storasyster.Skrattande
    Gud vad söt hon är :)
  • MelikaH

Tänkte höra med er alla om vad ni tror om storleken på kläderna i 5-6 månaden kommer vara?
    Jag har annars 32/34, tror ni att jag kommer kunna ha storlek S i mamma kläder i den månaden?
    Har nämligen sett fina klänningar och lite annat som jag funderar på att beställa efter UL.
    Men jag är osäker! 

• MelikaH

Tack för era svar om storlek :)

Vilka söta små bebisar ni har alla, längtar.... 

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-15 07:57:41 följande:
    Men ÅH vilka fina små barn i tråden! Man blir ju alldeles kär och galen!

Idis, jag undrar också var du köpt den superfina mössan...?

Igår kväll kände jag bebisen rekordmycket! Hade druckit en halvliter juice (craving..?) och då blev den som galen! Det kändes som om den snurrade runt och viftade och sparkade både här och där, som om den hade rave-fest eller något. Vilda älskade unge! Hjärta
    Vilken härlig känsla det måste ha varit sugar Glad 
    De får gärna vara vilda i magen men kanske lite mindre när de är ute?! Hehe. 
    Glad för din skull!!! 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma