Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 16:22:40 följande:

Måste bara vissa vad mannen min fick från Elias i morse
    En lek blev till detta ååååh kärlekHjärta
    awes sicken sötnos!!
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 17:36:08 följande:
    Skrattar högt ja vi kvinnor blir aldrig nöjda ''ska vi ta detta detta och denna kanske''
    men sen är det ju inte så dyrt häller och man blir alltid glad av att shoppa lite då o då
    hehe jaa fast denna gången va maken värre.. vet inte hur många vänder han körde mig runt bland bokhyllerna innan han blev nöjd.. hehe.

men allt (med mormors matt) gick på 3600.. de e fan billigt..
  • Sir Bubbalots mamma

awes va söt hon e färnevik...
    skönt att dom lyssna på dig tillslut.. och att hon mår bättre nu!

• Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-03-20 21:29:04 följande:
    hur mår trådens gravida kvinnor?
    här mås de illa. puh nu vill jag att de ska gå över.. trotts starka piller spyr man..Har även fått väldigt rakt hår.. jag som är jätte lockig annars.. vilket e lite coolt. Dofter klarar jag fortfarande inte av.  nu de sista veckorna har jag även fått metalsmak i munnen.. vilket jag trodde va ett tidigt tecken inte ett sent :P

men man e i v12+4 så de e inte långt till v13..  å den andra trimestern.. yey
  • Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-03-21 09:47:52 följande:
    Om bebis ligger fel är det enda att ta ut med kejsarsnitt va? kan förlossningen starta om barnet ligger fel eller sköter kroppen inte det naturligt då?
    de går men de blir en jobbig förlossning då. inget jag skulle vilja göra.. men dom gör säkert ett vändningsförsök på dig först. ring å prata med bm vet jag:)
  • Sir Bubbalots mamma

ODD jag har inga barn så jag kan inte ge dig några råd men skickar några kramar som jag hoppas hjälper lite...

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-21 17:54:49 följande:
    Var och tog blodprovet inför KUB idag och när jag kom hem så låg ett brev och väntade. Jag har fått tid för KUB och RUL Jätteglad så nu har jag datum att se fram emot.

KUB ultraljud den 12 april och RuL den 26 maj.
    härligt att du fått tiderna!! nåt att se fram emot och räkna ner till..

jag måste ha fått en väldigt tidig tid för jag ska på RUL den 21april och de e ju inte såå många veckor mellan oss.
  • Sir Bubbalots mamma

nån mer än jag som har blivit MER illamående om dom äter??
    ska de inte hjälpa att äta?

om jag mår illa å äter så blir de som en klump i magen som bara jäser å jäser tills jag inte kan hålla inne de..

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-21 18:07:32 följande:
    Jättehärligt. När har du BF? Vet inte vad du bor men jag vet att dom tex i Linköping gör RuL i v.12 typ. Jag kommer vara i v.18+5 när jag ska på RuL. Har redan frågat min syrra om hon vill med, hon tackade ja om hon kan den dagen.

jag längtar dit, men samtidigt så är jag rädd att det ska upptäckas nåt eller att hjärtat inte ska slå.
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:03:08 följande:
    nån mer än jag som har blivit MER illamående om dom äter??
    ska de inte hjälpa att äta?

om jag mår illa å äter så blir de som en klump i magen som bara jäser å jäser tills jag inte kan hålla inne de..
    Jag lider av illamående varje dag och tidigare har det hjälpt om jag äter men äter jag för mycket så blir jag illamående. Idag åt jag en sallad och mådde ännu mer apilla efteråt.

Äter du några tabletter mot illamåendet? Jag måste äta lergigan för att kunna få i mig mat. kräks inte men mår illa från morgon och kväll och tack vare legigan Comp nu så mår jag aif lite bättre.
    jag har bf 1okt.  är väl i v16-17 när jag ska dit. bor i malmö.

käkar zofram 3ggr om dagen för att inte må illa hela tiden å för att få behålla lite mat. men spyr ändå. värst e mellan kl16-19.. nu åt jag liten skål fil vid halv 5 å lyckades hålla de nere tills för nån min sen men de känns som en klump i magen som bara växer tills den får komma upp.. sen känns de bättre igen..
  • Sir Bubbalots mamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:13:15 följande:
    Hejsan :O) Var med här för måååånga år sedan.. nu är jag gravid igen, haft en o en annan mf och sist ma.. är så orolig för ma igen.. att dom inte ser ett foster på ultraljudet på tisdag 29/3!!

Jag vill bara önska er alla jättemassa lycka till!
    Grattis till plusset och lycka till på tisdag.. :) hur långt gången är du?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma