Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-04-30 07:55:48 följande:
    Maria: Jag kommer be om ett TUL på bf eftersom Agaton var så himla stor. Eller 54cm lång och 4315g och enligt TUL skulle han väga 1700g så det var ju liiiiite skillnad!
    !!! Mätte de honom till 1,7kg, och han vägde 4,3?!? Vilken enorm missbedömning! Inte mkt vits med att göra TUL då ju... Oskyldig
  • färnik
    LittleJunia skrev 2011-04-30 21:46:36 följande:
    Vi gjorde TUL samma dag som Alma kom, och det stämde bra faktiskt. TUL sa 3900 g, Alma vägde 3816 g
    Våra TUL har också stämt jättebra!

med Alma så bedömdes hon väga 4600g. Föddes dagen efter och vägde då 4580g

Tilde bedömdes väga 3300-3400g. Föddes 2 dagar senare och vägde då 3395g.
  • färnik
    Evve81 skrev 2011-05-07 11:59:37 följande:
     Jag har varit på apoteket och köpt pevaryl mot svamp. Det står egentligen att man ska kontakta sin bm men det är ju helg och jag känner att det kanske inte är nåt för sjukvårdupplysningen eller förlossningen. Nog måste man ju kunna behandla det själv???
    Det ska inte vara några problem med att använda pevaryl! Smörj på du! Tungan ute
  • färnik

Lägger in en bild i denna tråden också. Det var ju här vi pratade om virkade converse. Flört

Jag virkade ju ett par som många av oss, inklusive jag själv, trodde skulle vara för små, kanske inte ens passa en nyfödd...? Vi har nog dålig uppfattning om bebisfötters storlek allihopa, för här är Tilde, drygt 2 månader gammal, i dessa skorna.Skrattande Passar utmärkt!

• färnik

Jag ska kolla, tror jag skrev ner mönstret... återkommer när jag har händerna lediga! =)

• färnik

Åh, jag har undrat så om din bebis redan kommit pancakes! Trodde de skulle vilja ta den lite före BF iom att du ska snittas, men tydligen inte. På måndag blir det bebis, härligt! Stort lycka till!

• färnik
    Pancakes! Grattis till lilla stora Emma! Flört Nu får du komma över i barn-tråden! Skrattande

sofy: oj oj, kanske redan ett syskon på g! Det var det värsta. FörvånadSkrattande Jag har inte fått tillbaka mensen ännu, och vi har faktiskt inte "fått till det" över huvud taget ännu...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-06-06 17:51:29 följande:
    Ska iväg till apoteket i stan nu o köpa lactulos till devin,
    Hur har det gått för er? Hur äter och bajsar han nu, och fungerde mjölkfritt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma