Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

kalmar brud skrev 2011-06-09 19:30:54 följande:
    När fick ni ÄL igen efter MF?? Hur snabbt fick ni erat +
    ÄL vet jag inte, men efter mina MF/MA har vi först väntat en mens, och sedan har det tagit sig på tolfte, första och andra försöket...
  • färnik
    Sofy: Skriver här då jag inte ser dig så ofta i andra tråden. Kom de på vad devins låga blodvärden berodde på?
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-06-14 08:24:31 följande:
    Hahahaha, Telge.. "När är nedsläpp" - de va ju lite roligt sagt faktiskt ;)
    Tycker jag också! Glad
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 18:44:22 följande:
    Näh man gör ju inte det. Jag sa till min mamma så han började då var vi båda 16 år gammal och mamma var ju livrädd och lessen men jag sa till mamma att jag lämnar honom den dagen jag skulle var täckt av blod.
    Alltså jag hänger inte med nu... Obestämd 2 barns: slår din sambo dig...?
  • färnik
    MCT79 skrev 2011-06-15 15:54:21 följande:
    Jag har plussat...svagt... men det är bim på måndag först.... fingers crossed...
    Nu bara MÅSTE det vara din tur! Håller alla tummar! och tår...
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 12:08:48 följande:
    Har gjort
    Skrikandes Då hoppas jag att det aldrig händer igen... Och att du, om det ändå gör det, kan lämna honom...
  • färnik
    telgebo skrev 2011-06-16 13:04:23 följande:
    Jag skulle aldrig stanna hos en man som slår mig oavsett hur mycket han förlåter och hur mycket han säger att han älskar mig och jag älskar honom. Jag skulle lämna hur ont det än gör.
    Det inbillar jag mig också att jag skulle göra. Men eftersom jag aldrig varit i den situationen så vet jag inte hur det är... Har förstått att det i regel är lättare sagt än gjort tyvärr...
  • färnik
    2 barns mamma:
    Jo, han är en IDIOT. som slår dig, och särskilt när du är gravid. Jag fattar att det kanske inte "går" att lämna honom, men snälla, skaffa åtminstone inte fler barn med honom!!!

Vad jag har läst så är det mnästan mer traumatiskt för ett barn att se sin mamma bli slagen, än att bli det själv...

ta hand om dig!  Hjärta
  • färnik
    sugar: varför läggs han inte in så han kan få dropp åtminstone!?! Så¨där kan han ju inte ha det!!! Rynkar på näsan

Jag hade något liknande hösten-09, en magsjuka som inte gick över utan jag mådde istället sämre och sämre... Ont som tusan i magen och det lilla jag fick i mig kom ut igen fortare än kvickt, från bägge håll, så att säga... Oskyldig Jag blev inlagd med näringsdropp i 2 veckor, de gjorde alla tänkbara undersökningar, gastroskopi, coloskopi, div olika röntgenundersökningar och odlingar... Hittade absolut INGENTING. (jo, en stor cysta på en äggstock, men den var knappast skyldig till annat än möjligtvis smärtan) Det tog flera månader innan jag kunde äta och fungera som vanligt igen...
  • färnik

Är han inte uttorkad är det väl tyvärr svårare att få dem att göra något, men är magen så i olag att han spryr/diarear av bara lite vätskeersättning så skulle kanske dropp ändå vara bra, så magen fick vila lite...
    Hoppas ni får hjälp fort! Man blir ju så orolig när man inte vet vad som är fel heller...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma