• MCT79

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-08-08 16:37:33 följande:
    mct: man behöver inte få bebisar som väger 2,500g utan vissa kan bli större
    När får du igångsättning eller snitt ?

Leaeva:
    Har tänkt på sig !! hur ska du göra ?
    Snitt eller igångsättning tänkte på att det är 3 st *fnissar* blir det snitt ?   

En vän till oss fick tvillingar för 2 dagar sen och 2 tjejer tittade fram tror det var v 36 och båda låg på neo men GUD så söta ..    
    Men herreguuuuud jag har ingen aning!! Jag är 11+1!  ;P
    Bellas7 skrev 2011-08-08 16:37:59 följande:
    Haha jag får inte gå längre än v 34 så de lär inte bli större än 2500 men räknar inte med det hehe. Därför hoppas jag 3500 bjässar och huvudet ner på dig hehe aj aj aj
    Vi får väl se.... jag är fortfarande liiiite "vi får väl se om det här går vägen".. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-09 23:46:35 följande:
    Ingen mens än
    Ömma tuttisar bara och flytningar allt mer.
    Väntar på men snart köper jag gravtest.
    Sambon frågade mig idag om jag var gravid på skoj tror jag  då jag vart så sugen på bejkon och beasås och ris.  
    Men jag tror inget faktist det blir som det blir ..  
    Spännande...=)
  • MCT79

Jag har så galet ont i huvudet hela tiden och ingenting hjälper... :((

• MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:19:23 följande:
    Måste bara fråga jag fick en kostig kännsla i bröstet igår kväll när jag gick i säng.
    Det var som om det ilade i bröstet.
    Någon som var inne i själva tutten.
    Och sen har jag hjärtklappningar !
    Borde jag kontakta någon ?
    Är det farligt ?     
    Är det kvar fortfarande?
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:20:46 följande:
    Rynkar på näsan
    Panodil
    alvedon
    migränstabletter eller nässpray
    massa vatten   
    Men mina migränmediciner får jag inte ta ju... :(( dricker massor redan och maxar alvedon de dagar det är som värst....
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:37:56 följande:
    åh gumman jag hoppas du snart mår bättre.
    Men du borde kolla upp dig du har du dig + 2 att tänka på just nu.
    Mmm har inskrivning i morgon... se om hon har något klokt att komma med då....
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:40:07 följande:
    lite hjärtklappningar kvar kommer då o då och brösten e bättre ilningen är borta.
    det var en mkt konstig kännsla  
    Hjärtklappning kan ju vara bra att kolla upp... om du inte är preggo för då kan man ju få det.. ;)
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:46:23 följande:
    vad är preggo ??
    har haft hjärtklappningr som gravid innan och det har varit lugnt jätte jätte länge efter elias tid.
    med elias hade jag några små och kollade upp och det var okej.
    men blir så rädd om det skulle bli värre  typ döh ??
    Gravid näh bara konstig kropp låta mig bli lurad av sen ikke mens är löjligt men försöker att inte tänka på det.    
    förlåt...preggo slang för pregnant...gravid.
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:47:37 följande:

skönt för bm tid för dig gumman.
    hoppas hon kommer med något bra.

Måste bara fråga dig hihi hur är det med din aptit ?
    Och allt annat känns det anorluna att vara gravid med 1 än 2 ?    

Ja det känns som det är dags nu...=)

Aptiten...som vanligt ungefär... var väldigt hungrig första veckorna men nu märker jag ingen skillnad... kanske hungrigare än vanligt på förmiddagarna...=)
    Jag har ju liksom inte så mycket att jämföra med... har mycket mer symtom än i mars dock... då dog ju fostret i 8+4 så jag vet ju inte hur det hade känts efter det om allt fortlöpt normalt..(upptäcktes MA 11+4)
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 07:52:03 följande:
    Oky något nytt hahaha var har du fått tag på det ?
    Näh Näh omöjligt gumman så skulle hjärtklappning ha något med graviditet att göra ?
    Vet att man kan få det som höggravid då hjärtat måste pumpa mer o mer blod men varför iaf på början ?  
    jag har haft hjärtklappning och yrsel tidigt, blodmängden ökar ju redan från början...

Preggo är nog inget nytt, många i tråden som använt det ordet... det är nog du som har missat det. ;)
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 08:01:58 följande:
    haha ja man missar en del då man bor i dk så jag måste nu hänga på bättre med slangord.

Jo yrr vet jag då sockermängden i kroppen försvinner då bebisen tar allt men nu borde ingen embryn ta något då den skulle vara så liten ?
    Jag är skit svag för yrrsel kan svimma överallt och bara rammla ner och slår huvudet ibland hinner jag inte sätta mig då jag bara rammlar till
    Hämskt skit.

Med elias blev jag ju halvsjukskriven i nov sen helsjukskriven slutet av nov då jag bara svimmade hela tiden.      
    Men alltså sockermängden har väl inget med blodmängd att göra.... ? you lost me!

Nej jag äter inte som en häst, äter som vanligt i princip... det blir nog en extra smörgås totalt per dygn...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma