• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Alicia 72 skrev 2011-08-22 09:00:49 följande:
    Det kommer gå jättebra!

En fråga jag tänkt lite på; hur gör man KUB med tvillingar? NUPPen förstår jag men hur kan de avgöra VILKEN av tvillingarna som eventuellt resulterar i ett sämre blodprovsresultat? Hur kan de få varsin KUB-risk?

//Alicia
    Blodprovet delas på 2, så det går inte att säga VILKEN tvilling som har det förhöjda värdet utan blodprovet i kombination med min ålder och nackspalten kommer att ge ett högre riskvärde på en tvilling... men det betyder inte att det är den tvillingen det är något galet med. kan lika gärna vara den andra. Därför måste man alltid göra fostervattenprov på båda för att få diagnos.

Nu var inte mina blodprover klara, vilket jag misstänkte så jag fick inga siffror mer än att nackspalten var 1,7 resp 1,9 mm vilket var jättebra tydligen.
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-22 14:13:38 följande:
    Låter som jättebra värden, i mina amatör-öron iallafall. Tror jag hade ungefär samma eller kanske till och med lite mer än så, men fick ändå risk på 9000 någonting. Kanon!  
    Får hoppas på det! =)) Vet inte varför men jag har nån bra känsla i magen..
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-22 17:52:13 följande:
    Grattis till lyckade kub :)

Idag än så länge peppar peppar har jag bara haft 12 sammandragning hoppas att det inte blir många fler :) jag till o med satt upp i fåtöljen i 20 min :) hoppas det blir en bra kväll :)))
    Håller tummarna stenhårt!!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-08-22 19:24:32 följande:
    När jag gjorde KUB så hade jag 1:2231 denna gång och förra gången nånting på 500, att det kan skilja så mycket trots att jag var 3 år yngre då.
    Självklart kan det skilja, åldern är ju bara en faktor av tre...
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-22 20:13:16 följande:
    Grattis till ditt lyckade KUB!!

Imorgon tar jag blodprov inför KUB nästa vecka. Hoppas också på bra siffror! Vi är ju några stycken nu som ligger rätt nära varandra i BF - kul!!   
    Ja det är superroligt! :D

Jag såg på pappret jag fick med mig nu att hon skrivit att båda har moderkakan i framvägg, då brukar man känna sparkar senare va?
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-08-22 20:20:10 följande:
    Jupp! ;)
    Tack veteranen! ;)
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-08-22 20:23:00 följande:
    Löööögnt

Ere inte dags för en lunch snart? Devvan saknar dig!
    Hahhaaha erkääään att det är duuuu! ;)
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-23 20:48:45 följande:
    Idag var jag och tog blodprov inför KUB och själva provtagningen ligger mitt emot där jag vart skrapad för lite över tre månader sen. Var inte alls förberedd på att jag skulle bli ledsen när jag kom fram, började gråta när jag kom ur bilen och kände mig eoerhört sorgsen. Trodde jag bearbetat det någorlunda iaf, men det hade jag tydligen inte. Den sorgen kommer nog alltid finnas där, att inte får träffa individen som aldrig blev.   
    Sådär blev det frsta gången jag kom till Danderyd för läkarbesök efter skrapningen... det ligger på samma ställa som gynakuten och jag trodde INTE jag hade så mycket tårar kvar i mig som jag hade när jag såg lokalerna...
  • MCT79

Jag ska ringa vår kurator (den vi tträffade vid skrapningen...) hon trodde jag skulle behöva henne mer när jag blev gravid igen.. och hon har nog rätt.... KAN inte vara glad... blir så frustrerad när alla omkring mig är såååå glada för min skull... jag vågar bara inte...

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-23 22:59:05 följande:
    Han heter winston haha. Lite av Cast Away om du sett filmen :))
    Ooooookej... nu blir jag orolig för dig! hihihihihi!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma