Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-06-06 20:03:50 följande:
    Vet inte om det hjälper er, men vi provade med tempen med lite vaselin på och det lättade lite så att våra små kunde prutta iaf och så bad, det lindrade det magonda.
    Har provat de också, hjälper icke. Inte tops heller. Men komjölksfria ersättningen + lactulos är guld!
  • needtobreathe

Haha ja den som lever får se helt enkelt ;) Har dock inte så stort hopp om de skulle va så, trooor jag behöver proggisar som ja fick nu me Devin, tror icke de kommer gå bra annars.. blir ju gravid plättlätt men att behålla har ju vart stora problem me.. har ingen kontakt me min läkare på Ultragyn än dock, alltså inför ny grav..

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-06 20:18:50 följande:
    Men du har ju symtom så. Jag är iaf jättenyfiken. Hoppas du på plus?

Det är så jobbigt när de små har ont i magen, man känner sig så maktlös. Min yngsta hade nåt kolikliknade och ville äta hela tiden vilket ledde till ännu mer ont i magen för hon tog det magonda som hungerkänsla.
    Jo, just nu känns de precis som me Devin, molvärken som är där hela tiden INNAN mens, den e starkare när ja "stressar runt" eller ja, gör mkt saker.. vilar ja äre bättre, exakt som i början me honom. Metallsmaken imorse, en kort sväng precis som i början också.. men a, kan ju va nya pms symptom eller sånt också, man vet ju aldrig :) Vet inte va ja hoppas på.. 10 mån emellan känns ju lite väl tätt, haha..
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-06-06 21:17:19 följande:
    Vad skönt att det fungerar! Hur mycket äter Devin/dygn av atheran, och hur stor är han? *nyfiken*

Dock sa ÖL på sjukhuset nu när vi låg inne, att laktulos gör komjölksallergiska barn sämre...? (Det blev Tilde nämligen)
    telgebo skrev 2011-06-06 20:03:50 följande:
    Vet inte om det hjälper er, men vi provade med tempen med lite vaselin på och det lättade lite så att våra små kunde prutta iaf och så bad, det lindrade det magonda.
    Fungerar säkert bra om det inte är så allvarliga problem. Här fungerar det inte, inte heller "pruttkateter" eller magmassage har någon som helst verkan.

Vi har fått order om att nu ska Tilde bajsa varje dag, gör hon inte det så är det lavemang som gäller.
    De är så olika.. men typ 5dl-9 dl kanske.. han vägde 5630 förra veckan, o va 61 lång.. 3250 o 48 lång när han föddes. :)

Hmm, haha.. återigen.. så säger dom olika ;) Dietisten som skrev ut till Devin sa inte alls så...
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-06-06 21:18:55 följande:
    Sofy: jag känner mig rätt säker på att du är gravid igen faktiskt! Skrattande Hoppas i så fall att du slipper hålla på och spy som med Devin, det vore ju jobbigt nu när du har en bebis att ta hand om, menar jag...
    Haha, gör du ;) Ja jag vet inte faktiskt.. men börjar misstänka mer o mer.. tror dock inte de kommer gå bra utan proggisar, har aaaldrig gjort innan.. o nä, spy orkar ja inte igen, fiiiifan.. o nu me Devin så nä, usch!! Kommer aldrig palla då..
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-06-06 21:27:13 följande:
    Ja det är som vanligt alltså. *suck suck*

Tilde är också mkt bättre på komjölksfritt, inget magont och inga gaser. Ätandet har ju dock inte fungerat, men det är tydligen reflux, magsyran har gett inflammation i matstrupen... Vilket av naturliga skäl gör ont... Men det får vi medecin för och det verkar fungera! Hon är mkt bättre! Men äter fortfarande större delen av sitt matinta nattetid i sömnen, totalt 6-7dl/dygn i snitt... Vilket är lite lite för en 3-månaders, men hon kompenserar genom att sova mycket så hon ökar som hon ska ändå.

Herre jäklar vad Devin växer!!! Förvånad Skrattande Han var mindre än Tilde när han föddes (3395g och 49cm var hon), är 1 månad yngre, och har gått om på längden, och är nästan i kapp på vikten. Skrattande Tilde var 59cm ca 5,8kg för en vecka sedan.
    Devin är vaken typ JÄMT, på dagarna tar han bara powernaps på 15-20 min, annars är han vaken o jollrar o skrattar o härjar, sjukt aktiv. På nätterna sover han 21-22-03-04 typ! Ska icke klaga ;) Men han äter mkt, dock spyr han upp hälften också.. men som sagt, han ökar ju i vikt o längd som han ska ;D Haha! Han växer verkligen sjuuuukt fort.. men de börjar plana ut nu faktiskt..

Va skönt att ni verkar ha hittat lösningen!! Fan va glad ja blir!!
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-06 21:26:05 följande:
    Har du ingen bild på testet sofy?
    Nää min iphone är på lagning så har ingen kamera för tillfället :(
  • needtobreathe

Va de ingen härinne som hade några testlagrets gravstickor o skänka bort? ;) Hojta isåfall! Testade me apolivas nu på morronen igen, eller apotekets eller va dom heter.. samma som igår, svaaaagt (!!!) men ljusblått.

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-07 09:09:17 följande:
    Stort grattis gumman
    Haha nej nej, inge grattis än ;) Som sagt.. de är knappt synligt men testskadad som man är så ser man ytterst svagt om man kikar, kan lika gärna betyda tidigt mf igen, spök eller nått annat :)
  • needtobreathe
    Sugar; Tack vännen, fixar på dirr! :D

Kjaam; Gulle du, hojta sen!

Telge; Nope, de är inte preg :)

Pinklove; Hm jadu.. om 3-5 dgr typ.. ;) Men nä ja tror inte på de här asså, väldigt skeptisk.. aldrig gått bra utan proggisar innan..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma