Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Jag måste väl boka den 21/9 för att inte bryta mönstret

Ska försöka få så sen tid som möjligt så ingen på jobbet misstänker massa saker!

• Muffe80

smart, för mig är det lite svårt eftersom jag har 35 mil med bil till det stället Och lunchen är 30 min lång
    ska din pojkvän med?

• Muffe80

Menar 35 minuter haha! Gravid, vet du

jo killen ska med, ska försöka hitta en dag som kan passa bådas scheman! Tror det blir mer verkligt för honom då också!

• Muffe80

fler än jag som fått kalla fötter och är rädd?`
    Jag är nu rädd att sambons och mitt förhållande inte blir lätt första tiden med bebis, men så kanske man int ska tänka? Känns som en stor omställning, men nu kan man inte ångra sig

• Muffe80

sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?

I dag är en skitdag, har mått illa till och från hela dagen. När jag kom hem hade sambon lagat mat men det jag fick i mig var 10 st hällbröd med och två glas mjölk
    Är det farligt för fostet om jag inte äter bra tror ni? Tänker hela tiden att "om jag saknar en viss vitamin så kommer bebisen få en skada..."

Jag har inskrivning den 15 oktober!

Jag vet inte om vi ska berätta efter vul:et eller om vi ska vänta till efter kub:en i v 12? För närmsta familjen alltså...

Om man har sett ett hjärta ticka, är det liten risk för missfall då?

• Muffe80

Någon mer i v 7 som är sjukt trött?
    Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30 Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.

Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...
    Äter inga vitaminer, har fått för mig att det inte är så bra?!

• Muffe80

Nej jag har inte kollat upp det. kanske man ska göra?

Ja jag äter folsyra.

• Muffe80

Tjejer, hjälp mig.

Jag ringde bm för att boka om en tid till senare em för att slippa komma med förklaringar på jobbet men det gick inte.
    sedan såg hon att sjuhuset där jag var i fredags hade bokat in tid åt mig på fredag (vet inget om det själv...)
    Frågan är, ska jag ta denna tid, mitt på dagen? då får jag nästan ta ledigt...

eller ska jag vänta två veckor och ta en tid i min hemort, privat, för att se hjärtat slå?

Kan man be att få avboka uppföljningstiden?

• Muffe80

Jag det är ett skit att man inte kan få tider sent på dagarna, har ingen lust att åka dit på fredag för att kolla egentligen. Vad säger sjukhuset om man tackar nej tror ni?? Spelar dem ingen roll kanske?

Om jag kollar privat i min stad, finns inga anteckningar på detta, men det spelar väl ingen roll heller? Jag vet ju om barnet lever eller inte...

Spelar väl ingen roll heller om jag åker dit på fredag eller inte, är det missfall så kommer det ju snart ut ändå.

Hm, svårt! Vill inte ha en massa tider inbokade egentligen. Nu tog jag inte bort hälsosamtalet när hon ringde, vilket jag skulle gjort.... kanske...?! Hhaha!

• Muffe80

"Tandläkarn" var jag hos sist på hälsosamtalet, så det kanske inte funkar nu...

Cellprov kanske kan funka faktiskt... det var nog ett tag sedan

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma