Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2012-04-17 17:48:12 följande:
    AHHHHH vill bara skrika ut hur glad jag är över det här! Det här har vi aldrig upplevt, den här glädjen man kan få av RUL och inte avgrunden vi varit i tidigare! 
    TACK fina ni i denna underbara tråd, för allt, för stöd, för hopp, för uppmuntran. Det betyder så mycket! Solig

Nu är jag hemkommen från jobbet, massor att göra där efter en veckas frånvaro pga förkylningen, men jobb är ju det sista man vill tänka på i dag. Skrattande

Läkaren var lite rolig, när vi sa att 11 sept blir ett lätt datum att komma ihåg. Då sa han att han själv är född då.  
    Då ligger vi nära... vi är beräknade till den 3:e september...
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-04-17 18:28:40 följande:
    Vad kul Saftis!! Ska bli kul att jämföra magar hihi  
    Tyvärr... kommer inte lägga upp någon magbild.
  • Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-04-18 20:04:30 följande:
    Hej! Hur mår ni här inne? I dag är det dags för min första spruta, nervöst!! Håll tummarna för att jag fixar det är ni fina!

Kram
    Mår bra! Ska absolut hålla tumme för dig!
  • Saftmedbulle

Odetta: Nej, nej, nej... INTE testa... Jag lovar - det kommer inte bota din nojja, tvärtom! Försök ha is i magen... gör en massa roliga saker, så att du får annat att tänka på. Pepp!

• Saftmedbulle
    HjärtatAlicia skrev 2012-04-21 11:36:23 följande:
    Kevin föddes på BF+10 och det gick undan! Finns förlossningsberättelse i min blogg, två inlägg ner ;)

dessieborgstrom.se

Kevin
    16 April klockan 19.20
    5020 gram tung
    51 cm lång
    Grattis, grattis!
  • Saftmedbulle
    LisaVäntar skrev 2012-04-23 20:22:38 följande:
    Suck.. Rosa flytningar för 3:e dagen i rad, jag får paniiiiiiiik!!! De andra dagarna tänkte jag att det hängde ihop med att jag var hård i magen, men det är jag ju inte idag.. :-/
    Lugn, fin.... Tumme och pepp från mig!
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-05-03 20:47:12 följande:
    Hur mycket ska man ge efter för sin hunger? Jag är konstant hungrig, men inte så sugen på lagad mat och äter rätt lite middagsmat därför. Försöker småäta frukt, inte så sugen på godis och snacks faktiskt, men en å annan extramacka slinker ner.
    Vill ju inte gå upp massa extra kilon... :(
    Ät nyttiga saker, vet ja.
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-05-07 03:08:18 följande:
    Hell JAG plussade ju nyss och mina små blir TREEE månader i morgon..
    Jaaa, det är inte klokt vad tiden går...
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-05-11 19:00:42 följande:
    Alltså, man ska inte klaga, men jag är så sjuuuukt trött. När ska det gå över?? Känner mig som en zombie just nu. Osocial som få och orkar knappt prata med maken ens. Kul fru man är...
    Pepp, pepp! Du blir roligare sen... ;)
  • Saftmedbulle
    Pandoras box78 skrev 2012-05-16 22:38:51 följande:
    Hej på er. Kikar in lite snabbt för att meddela att lillebror föddes i söndags. 4 veckor för tidigt med kejsarsnitt. Båda jag och han ligger inlagda, så jag återkommer med mer info när jag är hemma igen. Vi mår efter omständigheterna iaf bra Kram på er.
    Hemskt mycket grattis!
  • Saftmedbulle
    Odetta skrev 2012-05-17 11:49:46 följande:
    Det här med många vul....

Jag är ju sedan förra veckan inbokad att få göra ännu ett vul nästa vecka...men nu när jag gjorde ett vul den här veckan också, vågar jag göra det nästa vecka eller blir det för många???

Då har jag gjort vul v7+2, 8+2 och 9+4...altså ett i veckan i tre veckor. Är det farligt? Skulle det gå 2 veckor emellan alla skulle jag inte fundera på detta, men varje vecka? Och så tidigt när allt anläggs?

Skulle ni behålla tiden eller av/omboka den?
    Hmm, jaa, det är ju en avvägning... Jag gjorde ett i v. 7, ett v. 9, ett i v. 14 och sen RUL v. 20... Tyckte nog att det psykiska (hos mig... att veta att allt var ok) var viktigt oxå, men jag förstår din tvekan.
  • Saftmedbulle
    SmåBustroll skrev 2012-05-22 20:40:51 följande:
    Var lite här och sen i vänta barn-tråden för ca två år sen. Fick ett mf när vi jobbade på lillebror som var lite svårproducerad. Hade annat nick då. Hade lite fl paus en stund också.... Nu kom denna grav som en glad överraskning hoppas den fortsätter så!
    Stort grattis!
  • Saftmedbulle
    pixerpie skrev 2012-05-25 13:01:13 följande:
    Själv drömde jag om blod och mf i natt och har haft en oroskänsla hela dagen... Usch!!
    Helt normalt, tyvärr. Pepp ochj styrkekram! (jag gör det fortfarande, fast jag är i v. 25).
  • Saftmedbulle
    Evve81 skrev 2012-05-27 21:36:00 följande:
    Läser och gläds med er alla!

Ni som är gravid i sommar kom ihåg att vara försiktiga i solen. Förra sommaren var ju vag gravid och jag var inte så försiktig och nu kan jag se färgförändringar i ansiktet. Inte så kul men jag kan ju varna er så ni inte råkar ut för samma
    Tack för tipset!
  • Saftmedbulle

Gnäller oxå lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...

• Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-05-30 12:27:35 följande:
    Åh, fy saftis! Kan inte vara någon höjdare! Hinner du bli av med gipset innan BF?
    Gipset åker av i grav.vecka 32, så blir det inte tidigare BF ska det vara OK.
     Nä, ingen höjdare. Har sjukt ont och få ju inte ta så mycket smärtlindring pga graviditeten. Vad gör man inte för att slippa jobba;)
    Försöker se det som övning i smärta inför förlossning -man måste ju försöka tänka positivt.
    Blir mycket att göra för min man, som fått en jättebebis att träna på.
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-06-02 11:58:58 följande:
    Skönt att allt såg bra ut på ditt TUL DoN ! Ska du på flera TUL innan BF?

Ego: igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trots att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår kväll för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten och flödet i navelsträngen var bra. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm och kanske äta några godisbitar  !!

Kram på er  
    Ja, att ta det lugnt är inte så dumt. Det är väl enda fördelen med mitt benbrott - att jag MÅSTE ta det lugnt. Tråkigt med mina fina mammabyxor, som jag ju inte får in gipset i... :(
    Den lilla M skrev 2012-06-02 11:58:58 följande:
    Skönt att allt såg bra ut på ditt TUL DoN ! Ska du på flera TUL innan BF?

Ego: igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trots att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår kväll för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten och flödet i navelsträngen var bra. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm och kanske äta några godisbitar  !!

Kram på er  
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-05-31 16:41:38 följande:
    Hej på er! Har inte varit inne så mycket senaste tiden!
    Hoppas ni mår ok med era olika krämpor ändå, några mer än de andra. Flört 

Plutten, nu är det verkligen inte länge kvar tills det är dags! Du verkar ju inte behöva vänta särskilt länge iaf.
    Själv har jag 103 dagar kvar till bf... Kan tiden gå lite fortare tack!

Fan, jag har ont i huvudet. Blir verkligen störd på det. Min BM ringde dessutom idag och sa att läkaren nu hade tittat i min journal från senaste tillväxt-ul där de sa att mitt blodflöde till moderkakan var trögt, så nu tyckte läkaren att jag skulle skrivas in på spec-mvc och att jag redan i morgon bitti ska få göra ytterligare ett tillväxt-ul. Känns bra att de ska hålla kontinuerliga kontroller på mig nu även fast jag blir orolig över att något ska gå fel (igen). Om huvudvärken inte blir bättre får jag åka dit på måndag och mäta blodtrycket sa hon nu när hon ringde upp mig igen.

Vad laddad jag känner mig för pilates ikväll... Sista gången också så jag vill ju inte missa det.  
    Inte konstigt att du oroar dig... Känner likadant.. är inkopplad på spec.mvc för min graviddiabetes och ja... det är ju bra att man är extra påpassad, samtidigt som det ju inte är roligt att tillhöra gruppen riskgraviditet.
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-06-03 21:52:38 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har precis kommit hem efter en eftermiddag på spa med tjejerna. Fantastiskt!
    Imorgon har vi tid för KUB-UL 11.00. Håll tummarna!
    Jag är egentligen inte så nervös för själva KUB-resultatet utan mer för om det ens fortfarande finns nåt levande därinne. Har ingen bra känsla alls...
    Du har mina tummar, massor gånger om! Lycka till!
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-06-04 13:37:26 följande:
    Helt sjukt! Det har gått bra. Det trodde jag ALDRIG! Var så övertygad om att den var död.
    Perfekt storlek, 67 mm, 156 bpm och två armar och två ben. 13+0 enligt dem och bf 10 dec.
    1:10890 för DS och 1:128522 och 1:302547 på dom andra två.
    Är så sjukt lättad och totalt utmattad. Skulle behöva sova ett dygn känns det som...
    Mina tummar var lite sena (men ärligt menade!) ... grattis! Måste kännas skönt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma