• Odetta

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-16 18:57:53 följande:
    Tycke rdu det? Hur då menar du?

Jag saknar Odd här inne, hon är en klippa och kan lugna den mest oroliga själ, men tjjejer nu bli inte avis, ni är osckså kanonbra.
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 19:27:02 följande:
    Tack vännen! Allt går okej. Ines är såklart världens sötaste, men det är tufft att vara ensam mamma. Sen 3 veckor är jag tillbaka i Malmö. Ines har väldig magknip, och jag håller på med miniform och sempermagdroppar och en hel massa annat för att minska knipen. De misstänker nån mild form av kolik. Hon ligger just nu i famnen och fiser, och jag hejjar på ut med skiten!!! ;P Hon började förra veckan att le men det kommer inte ofta, men idag har hon smilat mer än innan. Så det är underbart!

Hoppas det går bra imorgon. Vad ska han heta förresten? Mår du bättre i din graviditet? Såg din mage i magbildstråden, härligt att det syns så väl nu :) kram
    du vännen, har du provat att utesluta mjölk ur din kost? När töserna hade magtrubbel så uteslöt jag jölkprodukterna och dem blev faktiskt bättre....kanske värt att prova? (töserna var inte allergiska, bara känsliga. Lilleman däremot är ju helallergisk, så vi kör allergivänlig kost för mig för att vara på den säkra sidan med Vidar)

*kram*
  • Odetta

telgebo:

Har inte läst allt som skrivits idag, men av det jag hunnit med förstår jag att du är orolig.

Vet du, det är helt OK att vara orolig...det fins nog inte en endaste härinne som INTE har varit orolig. Vissa har kunnat släppa sin oro, vissa har gått och pratat om den och andra har den fortfarande även fast bebis är född. Med tanke på vad vi alla har med oss i bagaget så är det inte ett dugg konstigt.

Men vet du gumman, försök att må så bra som du bara kan. Lättare sagt än gjort, jag vet, men vad jag menar är gör bara saker som  får dig att må bra. Behöver du ta ett gravtest om dagen...gör det! Haha, det gjorde jag....ca ett om dagen till vecka 9! Och be om att få komma på tidiga VUL och UL, prata med din BM om din oro så att dem förstår hur du mår.

sedan såg jag att någon föreslog samtalsterapi....det tycker jag är en jätte bra ide (om du hittar rätt person att prata med vill säga). Är man orolig eller mår dåligt så är det aldrig bra att behålla alla oroliga tankar för sig själv inne i sitt huvud...dem har en konstig tendens att ta över då. Så även om samtalsterapi inte tar bort din oro så kan den hjälpa dig att hantera den bättre.(ta det från en som vet vad hon snackar om...har gått i terapi i flera år under olika perioder i mitt liv. Det har varit guld värt)

Mer goda råd har jag inte när det gäller oron. Jag skulle kunna säga "försök att tänk positivt" men då skulle jag känna mig som en hycklare för det kunde jag själv inte heller göra. Jag var orolig från början till slut...och är det fortfarande. I början för mf....sedan för MA och sedan för att den skulle dö i magen. Och nu är jag lika rädd fortfarande för att förlora honom....denna underbara bebis som faktiskt kom till oss till slut!

men jag tror, så jobbigt det än är att vara så orolig, att en viss grad av oro faktiskt är sund....det tillhör liksom föräldraskapet. Men lika mycket tillhör det att njuta, så tillåt dig att njuta lite också. För vet du...tills motsatsen är bevisad är du faktiskt gravid...jätte gravid

*kram*

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 19:38:06 följande:
    Jag har ju typ provat det. Har skurit ner på det en hel massa. Bara mjölk i kaffet, ibland grädde i såsen. + givit nutramigen som tillägg medans sen bytt till nan för att se skillnad...och det verkar göra varken till eller från. :(
    Ok...hur länge har du provat? För med mjölken kan det ta någon vecka innan det börjar visa resultat.

Usch, lider med dig! Förresten...åh, kom på en sak till! Har hon napp??? Kolla så att det är rätt napp för henne! Vi har provat 2 olika modeller av napp och kom fram till att den ena ska vi absout inte använda. Han smackar jätte mycket när han har den nappen och sväljer då en massa luft...vilket resulterar i magknip. Kanske nappen?

Stora kramar till dig, det ÄR jobbigt när dem små har ont. Både för mammasjärtat och mammahuvudet.

*bamsekram*
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-16 20:01:15 följande:
    Hur tycker du att det funkar att vara ensamstående mamma? jag kommer ju bli det jag också OM allt går bra.
    Odetta skrev 2011-02-16 19:29:17 följande:
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    Hej Odd, åhh du hörde min bön, du skulle behöva en hel drös med lugnade ord nu Odd så ös på. Kan jag skriva till dig när jag har min negativa neggodagar som mog kommer flera nu en period.? vi hade kontakt förr Odd innan jag fick MA, men jag försvann härifrån för jag mådde skit och var borta 6 månader och kom tillbaks nu igen med nytt nick vid mitt underbara plus i lördags.

Försvinner 1 timme för nu börjar Sveriges mästerkock ett favvoprogram
    Klart du får *kram* Jag lägger till dig på min vännerlista så kan du inboxa mig.

*kram*
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-16 21:09:36 följande:
    ha ha Marlyn så du tycker jag har humörsvängingar? Jädra tur att jag bor själv då så kah slipper förpesta en pojkvän med dom Jag har pendlat mellan djupaste sorg idag till ilska och tro på att det ska gå vägen denna gång.

Känns skönt att vi här för varandra.

Ska du testa imorgon eller vänta tills helgen? jag ska köpa 2 test på fredag på apoteket, 2 CB och så ska jag beställa teststickor från Testlagret tror jag så jag kan 1-2 test i veckan under några veckor.

Skönt att samtalet med BM kändes bra.
    om du ska testa med olika test så kom ihåg att INTE jämföra styrkan på strecken på test av olika märken. Olika märken har olika färg....så du inte får panik för testet av märket X inte är lika starkt som testet för några dagar sedan av märket Y.

kram!
  • Odetta

Skulle fota Vidar som sov så sött, men just när jag skulle knäppa kortet så gjorde han den här minen! Haha, undra vad han drömde om, för 2 sekunder senare såg han helt avslappnad ut igen

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 11:30:06 följande:
    Glukosbelastningen gick bra, men fyyyyy va söt den var! Som outspädd saft utan smak! Ingen diabetes här, bara en tjockisbebis i min mage!

Kollade om de kunde ta bltr när jag ändå var på VC men nopp det kunde dom inte! Har haft sådan huvudvärk i 3 dagar nu. Fick knata över till BM som klämde in mig. Supergulliga! 130/85 i tryck, spår av äggvita och protein, dock gått upp 1,8 kg på 4 dagar! Inte konstigt att jag känner mig som en svullen gris i ansiktet! Blir det värre under helgen blir det förlossningen med tanke på att de flesta symtomen inte är riktigt bra..

Annat fall bli det läkaren på måndag!
    Ska du kolla ditt bt i morgon med? Tycker det låter lite som havandeskapsförgiftning vännen....lova att du åker in om du blir det minsta sämre, ok?

KRAM!
  • Odetta

sugar:
    GRATTIS till lyckat vul! Ja, det är en väldigt söt liten alien

sofy:
    bra med lyckat tul...snart är det dags vännen, wooohooo!

happi;:
    snart snart får ni träffa er lilla Sofia....åh, jag längtar med dig vännen!!!
    KRAAAAM

• Odetta
    MCT79 skrev 2011-02-17 15:13:18 följande:
    Idag har jag gjort vul! 6+0 mätte han mig till  och jag fick se ett litet pickande hjärta!! Måtte det gå vägen denna gången!!
    WOOOOHOOOOOOOOOO! YES vad glad jag blev nu!!! *bamsekram* 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma