Plus igen efter mf/ma
Jag saknar Odd här inne, hon är en klippa och kan lugna den mest oroliga själ, men tjjejer nu bli inte avis, ni är osckså kanonbra.
*bamsekram*
Ska läsa ikapp lite nu....
telgebo:
Har inte läst allt som skrivits idag, men av det jag hunnit med förstår jag att du är orolig.
Vet du, det är helt OK att vara orolig...det fins nog inte en endaste härinne som INTE har varit orolig. Vissa har kunnat släppa sin oro, vissa har gått och pratat om den och andra har den fortfarande även fast bebis är född. Med tanke på vad vi alla har med oss i bagaget så är det inte ett dugg konstigt.
Men vet du gumman, försök att må så bra som du bara kan. Lättare sagt än gjort, jag vet, men vad jag menar är gör bara saker som får dig att må bra. Behöver du ta ett gravtest om dagen...gör det! Haha, det gjorde jag....ca ett om dagen till vecka 9!
Och be om att få komma på tidiga VUL och UL, prata med din BM om din oro så att dem förstår hur du mår.
sedan såg jag att någon föreslog samtalsterapi....det tycker jag är en jätte bra ide (om du hittar rätt person att prata med vill säga). Är man orolig eller mår dåligt så är det aldrig bra att behålla alla oroliga tankar för sig själv inne i sitt huvud...dem har en konstig tendens att ta över då. Så även om samtalsterapi inte tar bort din oro så kan den hjälpa dig att hantera den bättre.(ta det från en som vet vad hon snackar om...har gått i terapi i flera år under olika perioder i mitt liv. Det har varit guld värt)
Mer goda råd har jag inte när det gäller oron. Jag skulle kunna säga "försök att tänk positivt" men då skulle jag känna mig som en hycklare för det kunde jag själv inte heller göra. Jag var orolig från början till slut...och är det fortfarande. I början för mf....sedan för MA och sedan för att den skulle dö i magen. Och nu är jag lika rädd fortfarande för att förlora honom....denna underbara bebis som faktiskt kom till oss till slut!
men jag tror, så jobbigt det än är att vara så orolig, att en viss grad av oro faktiskt är sund....det tillhör liksom föräldraskapet. Men lika mycket tillhör det att njuta, så tillåt dig att njuta lite också. För vet du...tills motsatsen är bevisad är du faktiskt gravid...jätte gravid
*kram*
Skulle fota Vidar som sov så sött, men just när jag skulle knäppa kortet så gjorde han den här minen! Haha, undra vad han drömde om, för 2 sekunder senare såg han helt avslappnad ut igen ![]()

sugar:
GRATTIS till lyckat vul! Ja, det är en väldigt söt liten alien
sofy:
bra med lyckat tul...snart är det dags vännen, wooohooo!
happi;:
snart snart får ni träffa er lilla Sofia....åh, jag längtar med dig vännen!!!
KRAAAAM