• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-20 10:00:26 följande:
    jag är klar med kursen i månadsskiftet så då blir det inget mer bussåkande. :)
    Åh vad skönt! GRATTIS
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sugarrush skrev 2011-03-20 10:13:56 följande:
    Odd, vilka underbara pojkar du har! Har storkillen blivit svartsjuk på Vidar något förresten?

Sofy, har du varit inne på koll? Bra att du vilar!
    Tack

Nej, faktiskt inte. Han är väldigt mån om "bebis" och ser helt bekymrad ut och säger till om Vidar gråter. Han klappar fint och pussar på lillebror också och säger samtidigt som han skakar på huvudet "inte slåss...klappa fint" (han hade en period när vi kom hem med V då han slog oss väldigt mycket, då fick han höra den frasen rätt ofta)

Så överlag igen svartsjuka faktiskt....vi är väldigt tacksamma för det. däremot är han typiskt 2-åring och har noll koll på kroppen och hur stark han är, så man får passa honom noga ändå. Klappa fint är inte alltid så mjukt och han är väldigt på att få visa (och peta) att bebis har näääääsa och öööööga  
  • Odetta

Sugar:

exempel på en 2-årings koll på sin styrka (här började han klappa fint...tills han kom på att "titta, ööööga" )  

• Odetta

Åh, lyssna på den här.....den ger mig gåshud

">

*kram*

• Odetta

Ja, jag är på dela-med-mig-av-bilder-humör

Här är jag med mina töser i slutet på maj förra året *längtar till sommaren*

• Odetta

2 barnsmamma, du är så himla go!!! *stora enorma bamsekramar till dig!!!!*

• Odetta

2 barnsmamma: vilken liten goding....åh, du gör fina barn du med gumman!!!

• Odetta

Färnevik: Åhhh sötaste lilla Tilde, hon är helt bedårande! Och jag håller med, bra att lyssna på den egna magkänslan...trisst bara att man behöver.

*kram*

• Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-20 20:40:41 följande:
    Jag har en fråga. Efter min skidtur idag har jag ont i nedredelen av ryggen, ljumskarna, höften och så är jag sjukt stel. Ska man se det som ett tecken på att man ska ta det lungt eller är det så att det förmodligen är foglossning och då är det bra att röra på sig lite?!

Nu blir det bara EGO här dessutom mår jag fortfarande SJUKT illa ibland. Var så nära att spy i skidspåret och samma visa ikväll.... Jag kommer ju aldrig våga jobba utan mina postafen
    Fast är det foglossning så ska du ta det lite lugnt också..ett av råden jag fick av sjukgymnasten var just att undvika sånnt som ger mig besvär (och jag gick med krycka från typ v18 eller vad det var...I know my foglossning)

*kram*
  • Odetta

skriver här med:

Haha...nu ber hon som har flest barn i tråden om tips

Vidar kör helt slut på mig!!!!

det känns som om han bara gör 3 saker.....sover, ammar och skriker

allvarligt...det känns som om jag inte gör annat än att amma....som mest går det 1½-2 timmar mellan amningarna (och då snackar vi kvällen) resten av dagen går det ca 1 timme emellan. Och så sover han och när han ionte sover eller ammar...ja då skriker han bara. Han är bara tyst om han vaggas, bärs eller körs i vagnen över en tröskel.

Jag är helt slut! Vad är det med honom liksom? Blir han inte mätt??? Har han ont??? Vad vill han???

JAg tror inte att han har ont, men han vill vara nääääääära hela tiden. Misstänker att han kanske inte blir mätt? Kan det vara det??? Han har ammat så mycket att mina bröst känns alldeles tomma. När vi var inlagda fick han ersättning i sond 120ml med 2 timmars mellanrum...då var han lugn och tyst. Men var han det för matens skull eller för att han inte mådde bra???

Jag har ingen erfarenhet av detta alls...att bebisen inte blir mätt. Vad gör man då? och hur vet jag att det är det han inte blir...testa bara?

Någon som har lite koll på det här?

***kramisar från en helt slutkörd odd***

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma