Plus igen efter mf/ma
No more slemmis!! ;)
No more slemmis!! ;)
Hej å hå, nu händer det grejer här.
Småland; lycka till. Hoppas dom inte skickar hem dig igen utan att du är massor öppen och det bara säger PLOPP!!
Färnevik; segt, segt, segt, men skönt att du inte haft så ont. Hoppas att det drar igång ordentligt av sig själv när dom tar hål på hinnorna.
Kram på er båda!!
Bara en parentes i det spännande väntandet på alla söta bebisar..
Jag har VUL imorrn. Jag är så sjukligt nervös att jaginte kan tänka på annat.
Skulle behöva lite pepp och tumhållningar nu.....
Sötfilur; jag köpte bh 2-3 veckor före bf. Är i vanliga fall 80b, men i amnings-bhn fick jag köpa 80d. Tyckte att den var lite trång i början, men nu känns det bra. Mitt tips är att köpa en billig bh, typ hm eller lindex till att börja med, för du vet aldrig hur stora brösten kommer vara efter några veckor när storleken stabiliserat sig lite. Efter det kan du gå vidare och köpa nåt snyggare och dyrare tycker jag. Å du... Inga bågar. Kan leda till mjölkstockning om du har otur...
Pinklove; Jag hade inga känningar alls innan vattnet gick den där natten, och med vattnet kom också värkarna igång nästan direkt. Det enda som möjligtvis kunde ha avslöjat att nåt var på g var att jag var dålig i magen dagen innan...
Angående amnings-bh så kan man ju givetvis göra som man vill, bågar eller inte. Jag vet inte hur det är att ha större bröst, men... bm rekommenderar att man kör utan bågar pga risken för mjölkstockning. Vissa får mjölkstockning bara dom öppnar kylskåpet mer eller mindre å andra får aldrig det. Jag har bara haft mjölkstockning och det enda jag vet är att jag INTE vill ha det igen...
Undrar hur det har gått för våra flickor på förlossningen? Väntar spänt på en uppdatering...
Ja du Pinklove, visst ser alla förlossningar olika ut. Jag tror att ju mindre förväntningar man har på hur det ska bli desto bättre, för i slutändan blir det som det blir ändå. Det är bara att släppa kontrollen och hoppa på tåget... ;)
Jag var ju tyvärr en av dom som kom in till förlossningen nästan 20 timmar efter vattenavgång och 20 timmar med värkar och ändå bara var öppen 2 cm...
Shugarrush; lycka till idag...
Nej nej, Pinklove, inte 40 timmar, 20. Dom debatterade om dom skulle skicka hem mig eller inte, men jag stod på mig och fick vara kvar då det var andra gången vi var inne och klockan var nio på kvällen. Badade lite först och fick sen en morfinspruta i låret och en sömntablett och blev nedskickad på bb för att försöka sova. Hade ju som sagt inte sovit nåt de senaste 20 timmarna, men morfinet hjälpte föga, och två timmar senare ringde jag på klockan och fick komma upp på förlossningen igen. Ted kom ut 14 timmar senare... :)
Jobbigt att må dåligt Telgebo. Blä!!