Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-28 10:32:44 följande:
    Man kan ju ändå inte påverka om man får missfall eller inte, snarare att man skapar missfall för att man stressar för MYCKET och oroar sig?! Eller är det hårt att säga så?
    Nä skapa kan man inte men man ska inte stressa för huvudtagent
    Ett ma mf kommer haft man inte vill och då är det inte kroppen utan det är barnet man bär som det kan vara fel på.
    Jag tänker ju så att bättre det händer nu än sen när magen har blivit stor om du fårstår och när bebisen är större.
    När ajg fick ma sent var det hämskt jag visste att jag var gravid och jag var så lycklig och glad jag skulle ju få min bebbe men tyvärr.
    Trodde det var mitt fel för att jag sprang 15 dec när vi skulle ''sno en julgran'' men det var inte det utan kroppen sa ifrån att det var redan fel och det skulle inte gå bra alls.

När ajg blev gravid igen men elias så var jag såklart orolig men nu skulle min oro inte vinna över min kropp jag skulle ha denna pojk
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-28 10:37:58 följande:
    Jag trodde att En unge i minuten skulle börja idag men det  verkar inte som det?
    7:e
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 10:46:48 följande:
    När jag varit gravid tidigare så har jag haft symtom varje dag i form av illamående, osv och man ett MA i bagaget där symtomen avtog och sjunkande temp och kämpat i 19 månader på EGEN hand så har man ett kontrollbehov som max och istället för att slänga ut en massa pengar på graviditetsttester som ändå visar plus trots att man får mf/ma och jag kan dessutom inte få  starkare test nu så jag kan inte jämföra testens styrka och färg längre då blir tempen mit vägvisare hur graviditeten fortlöper. Förstår du? Du har ju själv tempat i början så du borde ju förstå varför man gör det eller varför tempade du annars?

Men temp har sedan den 13 feb legat på 37,1 eller 37,3 och så nu i v,6+1 den lägsta tempen på 37,0.
    Det du kan göra att vänta och se men det kommer vara ett Hjärta som slår gumman
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 10:50:33 följande:
    Hur då? Vad då arg och ledsen?

Jag slutar tempa om jag får ett VUL NUUUU!!! Jag håller på och bryter ihop av nervositet och en sak till, om det går bra och jag får en bebis i okt och börjar snacka om syskon PÅMINN mig då för helvete att INTE ge mig in på det.
    Gumman det kommer gå bra ska du se ja jag blir less och arg för du är så neg just nu
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-28 10:49:31 följande:

På tal om vikt... ni pratar om era 52 kilo. Jag är 174 och väger 99kg. För 2 år sen vägde jag 118 kg, inte kul.

När jag blev gravid med Haylee vägde jag samma som nu. Vill så gärna väga 65kg, men tydligen inte tillräckligt. Jag va iaf duktig igår, jag va sugen på något gott när jag skulle gå och lägga mig, men lät bli. Jag äter kvällsmat och nästan aldrig något annat.... kaffe åker där ju ner.

Jag lider ju enligt BMI av fetma, men enligt alla jag känner så är jag inte tjock utan mina kilo sitter på "rätt ställe".

Min syster är liten och smal och kan knappt gå upp i vikt medan jag (enligt mig själv) ser ut som en blob, hon är självklart söt och jag ser ut som... hmm...

Innan jag fick dottern vägde jag 55 kg på mina 164cm sen blev jag gravid och hamnade sen på 65kg där har jag stått still så min riktiga vikt är 65kg
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 11:04:02 följande:
    Hade du aldrig negativa tankar när du väntade dina barn? Speciellt Elias?

Jag kan inte rå för det, jag är ledsen och gråtfärdig och vill bara hoppa över denna dag och gå direkt på den 9 mars så jag fan vet om jag väntar bebis eller på MA.
    Inte med elias för jag visste att jag skulle få en bebis.
    Jag var ju såklart rädd och hade i tankarna men varje dag var det mer och mer kännsla.

Jag fick mitt MA i vecka 8+ den hade redan dött i vecka 4 enligt läkaren men jag fick ett svagt + på stickan hos barnmorskan v 6 och BF var 4 aug 2010.
    Men v 8+ kom tyvärr händelsen
    Kommer aldrig att glömma.
    Mamma ringde mig och visse att något skulle hända och det var det oxå
    Hade massa symtomer v 4 och mådde illa osv vecka 6 avtog ALLT allt var borta..
    v 8+ fick jag en 5 kroners blödning på kvällen och på morgonen var det som vatten fall och åkte in till gyn akuten och sen skickade dom mig över till sjukhuset.

Med ebba var jag aldrig orolig ALDRIG inte med amadeus häller men som läkaren sa det var något som var fel bara.

Du kommer se ett hjärta slå gumman jag LOVAR dig!!
    När jag väntade elias av tog alla mina symtom v 6 inget var kvar men v 10 pang var allt framme och brösten var så tunga och ömma INGEN JÄVLEL fick ta på dom och halsbränna foglossning fyfan alltså
  • 3 barns mamma84

telge: om du röker så skippa det nu

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-28 11:15:45 följande:
    innan jag fick min dotter vägde jag runt 68kg till mina 183cm (BMI 20), men den vikten fick jag verkligen kämpa för att hålla. Det var extremt nyttig mat (och för all del en del svält) och en jäkla massa träning (utan vidare 30 timmar/v), vid minsta försök till "svenssonliv" gick jag upp i vikt. (och fick panik)

Jag gick ner igen till 70kg (BMI  21) efter förlossningen, men insåg att det inte var hållbart att leva på sallad och proteinshakes, och träna hela tiden, och dessutom: vad skulle det ge min dotter för självbild? Jag vill inte lära min dotter att man måste vara smal och snygg för att duga! Särskilt inte med tanke på att hon redan från början varit av kraftigare modell (det är även jag och maken, breda över axlar och höfter, lätt att lägga på oss såväl muskler som fett)

Min normala vikt nu för tiden är ungefär 80kg. (BMI nästan 24), och det är en vikt jag kan hålla utan att svälta eller hetsträna. Jag tolkar det som att det är en avsevärt hälsosammare vikt ! Skrattande
    Du är duktig
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 11:27:36 följande:
    Försöker men sover nada utan så och min oro. fan delade känslor men jag kämpar på och 9 mars och ett tickande hjärta så är det fimpat ingen bebis tar jag väl en överdos så man får dö också.
    Nu säger vi så här hur många cigg har du kvar ?
    Du tar dom du har kvar nu och sen säger du till dig själv ''jag är gravid'' och jag ska inte röka mer det är inte bar för mig eller mitt barn jag vill ha i liv.
    Du minskar risk redan där gumman och slipper oroa dig.

Vad är viktigare för dig ?
    Att röka och kanske förlora den du har eller barnet du kämpat på i evigheter ?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 12:24:02 följande:
    Har väl runt 3-5 kvar och jag tänker varena jävkla gång att detta är det sista paket jag köper till mig själv sedan är det slut, men sedan ligger jag sömnlös hela natten med klåda och världens jävla abstinens och sedan är det kört igen.

Fattar inte, innan T så hade jag rökt i 13 år runt 1 pkt om dagen och slutade bara rakt av itan problem ingen abstinens eller nåt. Nu har jag räkt i ca 2,5 år och har så svårt och rökt ett halvt paket om dagen.
    då blir det stopp
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma