Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Kikar in här också!

Jag hade inte BF i januari/februari utan den 9 mars, däremot valde mina små tvillingpojkar att titta ut den 10 januari i vecka 31+4.

Idag är mina killar nästan 4 månader gamla (2 månader korrigerat). Idag har jag testat att ge dom NAN2. Har visserligen blandat hälften-hälften men NAN1 men det verkar ha gått bra!

Hur länge behöver jag blanda, någon som har koll?

• frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-05-07 13:52:43 följande:
    frökenmummin - välkommen till oss :)idag är det halv hängigt och små gnälligt här hos oss,var iväg på bvc igår för 5 månaders vaccinationenkänns som dom reagerat mer på denna än på förravikten låg på 7080 och 7240 längden ca 64int ekonstigt dom börjar kännas tunga :)Edwin kissade dessutom ner hela min jacka lite av vagnen och stor yta golv när jag låg på vågen !!
    Stora killar
    Hur mycket vägde dina när dom kom?

Här "pratas" det massor, mest hela tiden. Det är jätteroligt å höra när dom upptäcker sin röst

Har ni andra fått gå på någon uppföljning (om era är födda före vecka 32 alltså ). Vi var och träffad psykolog i onsdag...hahaha...då fick jag iaf höra att mina killar var lite svaga i nacke och axlar (tydligen vanligt på förtidigt födda), så hon rekommenerade mig att vira en handduk under/runt dom (typ som en ammningskudde). Är det någon annan som fått såna tips?

Sen skulle jag lägga dom på mage så mycket som möjligt, men mina hatar och särskilt då Max att ligga på mage. Han vilar sig liksom aldrig så han lyfter å lyfter hela tiden tills hans är helt slut och då gallskriker han
    Någon som känner igen sig?
  • frökenmumin
    Mysan31 skrev 2010-05-10 06:35:02 följande:
    Hej allihop!Orison va kul att du hitta oss! Ja det där med förkylning e inge kul. Förra veckan hade min 4 åring hög feber tills dr konstatera öroninfektion. Nu har 3 åringen haft feber sedan i onsdags av o till så jag överväger att ta henne till dr idag. Annars rullar allt på här. Inge nytt just nu hihi Har inge nytt besök hos bvc förr ens i juni då det är dags för vaccinationen igen. Har börjat blanda NAN1 med NAN2 50-50 i två dagar nu. Det verkar fungera. Inte märkt något ännu. JAg blir lite fundersam...Ska NAN2 mätta mer? Jämförde innehållsförteckning o det ända som skiljer är järnhalten... Men jag tycker pulvret är tjockare?? Hmmm jaja 2:an ska de ju ha en då hihihi
    Jag upplever att NAN2 mättar mer. Jag började blanda hälften-hälften i fredags tror jag det var och direkt började mina killar sova bättre på nätterna. Igår la jag dom vid 18, sen sov dom ÄNDA till 03, åt lite till och somnade om och sov till 6.30 imorse. Gissa om jag är nöjd
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-10 10:42:02 följande:
    Här har vi också killar som inte sover om dagarna. Vissa dagar är katastrof då dom sover 5 minuter i taget och sen inte vill mer. Dom kvällarna är dom så trötta att dom inte ens vill äta sista kvällsmålet utan bara skriker för att dom är så trötta.
    Ofta ligger mina killar på golvet eller i babysitters på dagarna och somnar dom där så sover dom bara korta stunder. Men lägger jag dom i sängen eller i vagnen så sover dom jättebra.

Mina brukar sova dryga 2 timmar på förmiddagen och ytterligare cirka 3 timmar på eftermiddagen och sen lägger jag dom för natten vid 18-19.
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-05-10 14:34:54 följande:
    frökenmumin - dom vägde 1498 och 1510 så det var inga stora grabbar :)dom väger redan mer än vad jag gjorde vid 5 månaders ålder så dom har tatt sig bra... haha märks att de har sin pappas gener ;)
    Oj, då har dom växt ordentligt

Idag ska jag iväg till BVC för vägning och mätning, alltid lika roligt! Igår blev mina killar 4 månader, jisses vad tiden går fort!
  • frökenmumin

Idag var vi till BVC, vägning och mätning stod på schemat. Det märks att det är enäggstvillingar man har, för även om det skiljer lite i vikt på dom så hade dom gått upp exakt 300 gram sen förra vägningen...hahahaha...

Max väger numera 6205 gram och Melvin 5925 gram

• frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-11 19:41:53 följande:
    Idag har vi lagt killarna för natten kl 19 istället för 21 som vi gjort innan, får se om det är nån skillnad. Nu får dom sova tidigare isåfall istället för att vi ska ha två övertrötta och jätteledsna killar på kvällen.
    Vi lägger också våra killar runt den tiden, ibland till och med redan vid 18. Det har fungerat hur bra som helst, ja bortsett från idag
    Idag har dom krånglat som aldrig förr, men nu är One down ...one to go

Mitt tålamod är så gott som slut, tur att även den här dagen är det snart....suck...
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-12 11:12:49 följande:
    Vi provade som sagt att lägga killarna tidigare igår och det gör vi inte igen.. inatt har dom vaknat 02 för mat, sen 05.30 och vägrade somna om! Nej, då får dom vara övertrötta och gnälliga istället, eftersom dom sover bättre på natten sen. För deras skull också, så dom slipper få avbruten sömn. Dessutom hade Ludvig jättesvårt att komma till ro igår.
    Det känns väl iaf skönt att ha provat, tills sist måste man ju ändå hitta det som passar ens egen lilla familj bäst

Vi hade som sagt en riktigt monsterdag igår, jag var helt slut. Vet inte riktigt vad det, egentligen kanske det inte var killarna som var "problemet" det kanske snarare var jag som helt enkel var trött och tålamodet hängde på en skör tråd

Båda killarna sov iaf innan 20, så det var nog bara jag som hade en dålig dag
    Hur känner ni andra, tryter tålamodet för er också?
  • frökenmumin

bananflugan82 skrev 2010-05-12 12:17:50 följande:
    Sen hatar jag att känna mig otillräcklig. Jag känner aldrig att jag räcker till, till båda. Den som är mest gnällig för dagen får ju all uppmärksamhet. På det sättet är jag avundsjuk på dom som har en bebis, som kan njutav det på ett helt annat sätt.

Jag kan vara så larvig ibland, som ett exempel på det här med att inte räcka till för båda

Har Melvin varit lite gnällig så lyfter jag ju honom och bär runt honom, då kanske jag bär på honom i 15 minuter. Då känner jag att jag måste bära på Max i 15 minuter också. Helt sjuk om man tänker på det....hahahaha....

I vilket fall som helst så var det väldigt skönt å höra att jag inte var ensam

• frökenmumin
    Mysan31 skrev 2010-05-13 07:08:38 följande:
    Ja tålamodet kan tryta ibland!! Men det är väl som många sakt när man vänta tvillinga att endast specielt utvalda får twins! Med tanke på att det finns föräldrar med ett som skakat barnet osv... USCH vill inte ens tänka på det.  Men men Vi är super duktiga som har twins!! Vilken styrka o tålamod man har lärt sig att man har!! O dubbelt av allt hihihi Skratt,joller,leende, Speciellt det där underbara leendet man får när man tittar till dem i sängen då dom är nyvakna... Ohhh den e så härlig! Nä ingen av oss ska ha dåligt samvete för att man känner att man  tappar tålamodet ibland. Jag brukar gå undan i någon minut o sedan gå tillbaka. För man behöver pausa när man sitter själv hemma med twinsen. Vi är bara människor. Jo en fråga till er. Har någon av er gjort Dna test? Vet ni hundra om era är enäggs eller två?
    Du har så rätt, jag vet att jag gör mitt absolut bästa, men ibland så glömmer man....
    Men idag känns allt bra igen

Näe, vi har inte gjort något DNA test, enligt UL så sa läkarna att det var enäggs jag väntade och när moderkakan kom ut så stärcktes dessa misstankar när barnmorskorna såg hur tunn skiljeväggen var. Jag resonerar som så, att tiden lär ju utvisa om det är enäggs och tittar jag på dom nu så är dom väldigt lika. Men som sagt...bara att vänta och se
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010