Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

hanide skrev 2010-08-18 10:16:01 följande:
    Är det bara därför?! Då ska jag minsann köpa hem vanlig youghurt till dom! Blir betydligt billigare
    Ja, så har jag fattat det iaf! Dom böcker och den info jag har läst så är det inte "farligt" att dom äter mjölkprodukter, det är bara som sagt att det innehåller för lite järn.
    Lite löjligt egentligen med dom här barnprodukterna som finns bland maten för barn.. som t.ex. juicen som finns bland barnmaten. Bravos juice är exakt samma sak som bebisjuicen, för den har inget tillsatt socker. Inte för att vi ger dom en massa juice men vi hade ändå hemma så då fick dom smaka. Två liter vanlig juice kostar ungefär lika mycket som en på 200ml till bebisar.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Ja, hur smått gör ni smörgåsen eftersom dom inte har tänder att tugga det med? Eller dom fixar det ändå+

Mammat3 skrev 2010-08-18 19:37:12 följande:
    Blev också osäker på om man kan ge dom smörgås. Hur gamla var era när ni började? Apropå en annan sak vad tycker ni om ägg donation?
    Har faktiskt funderat på äggdonation. Men man ska väl helst vara över 35? Och det är jag inte än på ett tag... sen får man ju äta hormoner och sånt väl, och det verkar inte roligt.. plus att barnet som blir till att mitt ägg sen kan söka upp mig efter att den blivit 18. Jag vet inte hur det hade känts att träffa ett barn som biologiskt är mitt, men ändå inte.. samtidigt så är ju äggdonation för ett väldigt god sak.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Aha, vad det under 35.. ja, det verkar väl rimlgit iofs, för då är kanske äggen "piggare".
    Nej, det är ju inte så att man fött ett barn som man sen lämnat bort. Det är ju någin anna som burit och fött det. Men jag vet inte.. tänk om det dyker upp någon på trappan som liknar en själv.. fast man har ju inga band ändå.. nej, det är svårt det där!

• bananflugan82
    glasvas skrev 2010-08-19 14:24:56 följande:
    Idag testar jag på hur det är att bara ha ett barn att släpa omkring på! David och jag är hemma för en extra BVCkoll av hans huvudomfång som hade växt lite fort vid förra kontrollen, medan Viktor är kvar hos farmor och farfar. Det känns märkligt. Passar också på att titta till lägenheten och sånt. Huvudomfånget verkade förresten ok...

Jag har inte gett macka än, bara nån smula av min vid frukosten, och David fick lite kanelbulle förut *skäms* Men jag tänkte börja testa lite med det, de tuggar på rätt bra, trots att de fortfarande inte fått några tänder.

Jag var lite inne på äggdonation när jag gick på universitetet när jag var yngre. Jag bodde i USA och där var det stor diskussion kring det hela just då. Nu vet jag inte, är iofs över 35 så det är inte aktuellt, men är tudelad i frågan, ser det ju som en stor välgörenhet att kunna hjälpa andra, samtidigt som ni säger, risken finns ju att man blir uppsökt efter 18 år. Och det väcker ju nästa frågeställning, när är man förälder och kan man verkligen räknas som biologisk förälder efter att ha donerat lite celler?

Frökenmumin: inte kul med förkylning, hoppas att alla mår bra snart! På tal om sjukdom hur är det med vattkoppor för såna här små? Några som vi umgås med sporadiskt som har varsin son som exakt lika gamla som våra har det. Barnen alltså... Är det farligt, eller rent av bättre att få det nu?
    Jag tycker man kan räkna det som ett biologiskt barn. man har ju inte burit det, men det har ju kommit till av ett av mina ägg, precis som mina barn nu har gjort.. det är ju som när man använder sig av surrogatmamma litegrann. Då är det ju ens eget ägg som planteras i en annan kvinna.. ja, som sagt, det är en knepig fråga. Man måste nog vara 100% säker på vart man står inan man gör en sån sak.

Angående vattkoppor så har jag hört att det är bättre om dom får det tidigt! Är tydligen mycket lindrigare, ju mindre dom är.
  • bananflugan82

Jag vågar inte heller ge macka riktigt än, är lite nojjig att dom ska sätta i halsen.. det räcker att jag ger majskrokar. Nu kan dom ju tugga av bitar av dom när dom fått tänder där nere.. så då blir jag hispig så det räcker..

Ang vikt. Jag gick upp 19kg med killarna, tappade allt på tre veckor utan att göra någonting. Sen när jag började gå hemma ås har jag gått upp 5kg! Känns lagom roligt... ska ta tag i det när orken finns där.

• bananflugan82

Här är vi förkylda hela bunten. Deras kära pappa som smittat oss... men det har gått bra killarna, och dom verkar vara lite bättre idag. Hade feber igår kväll men dom somnade och har sovit gott i natt, skönt för oss alla. Är glad att dom får detta nu vid 7 månader, istället för när dom var riktigt små!!

Min kropp ser ut ganska mycket som den gjorde innan graviditeten. Jag trodde magen skulle se mycket värre ut, men det syns ingenting. Har något extra kärlekshandtag och höfterna har blivit bredare, men som sagt, är nöjd i övrigt. Förutom dom extra kilona som ska väck..

• bananflugan82

Vi har bytt stolar för 1 vecka sen ungefär. Funkar mycket bättre! Jätteskönt att slippa bära på babyskydden och killarna gillar att åka bil bättre nu med, när dom sitter ordentligt och inte halvliggande. Vi köpte redan i våras när dom bara var några månader och Babyproffsen hade något erbjudande, istället för 2500/stol så gav vi nog 1700/stol eller nånting sånt. Perfekt! Hade försäkringspengarna liggande som vi fick efter killarnas vistelse på neo och mitt urakuta kejsarsnitt, så det passade bra att lägga en del av dom på det.

• bananflugan82

hanide - japp, det är det! är jättenöjda med våra, dom sitter himla bra i dom. nej usch, bära på babyskydd med ett barn i på runt 10kg, nej tack!

barnsäng - gud vilken dag! men visst känns det så ibland, dagen tar slut, man hinner sova en stund, sen börjar allt om igen.

• bananflugan82

Jaa, jag som skulle sova i natt för jag var trött igår.. vad kommer jag inte då vara ikväll? Killarna somnade så fint igår. L sov till 00.30, vaknade, jag somnade om honom. Vaknade igen 01.30, båda två, gav lite mat som dom inte ville ha. O somnade om, men inte L. Efter en timme tog vi in honom till oss, där han sov mig. Jätteskönt att ligga på rygg som en pinne av rädsla för att råka glömma bebis och vända sig om. Kl 05 la jag ner honom jämte mig, han sov fint vidare. Kl 06.15 - ping, ping, ping - det var morgon för den lille spjuvern.

• bananflugan82

Det hoppas vi med. Dom har varit förkylda nu i en vecka och vi har haft riktigt tur att dom sovit så bra som dom gjort! Så ska inte klaga efter en natt egentligen.. måste säga att det var ganska mysigt också att ha honom i sängen, det har vi inte haft sen dom var jättesmå och inte ville somna själva. Bara det att jag inte kan sova riktigt eftersom jag är rädd att nån av oss ska rulla på dom eller nåt.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010