Gott nytt år! I morgon fyller Lukas och Oskar två år. Jag minns en nyårsafton för två år sedan som till stora delar tillbringades på förlossningen. Har dåligt samvete för att vi inte kommer på några bra presenter och köper i stället för lite, men tröstar mig med att de nog inte riktigt fattar det ändå.
Här har vi också varit sjuka, framförallt hostan har varit besvärlig på nätterna. Annars har de börjat somna sent igen, så här på lovet, enda fördelen med det är att de sover hyfsat bra när de väl somnar. Vi har försökt någon gång att ta bort dagssömnen (om de sovit till nio) men då somnar de kvart i sju och vaknar en massa under kvällen.
Pottan är populär här hemma. Oftast går de utan blöja och byxor inomhus och kissar nästan alltid på pottan. Vi påminner ibland och då sätter de sig och kissar om det behövs. De tycker det är kul att få spola ner kisset i toaletten och vinka hej då.Har de däremot byxor på sig går det inte lika bra. Kanske om vi påminner oftare. Fast de vill aldrig ha kläder på sig överhuvudtaget, tror jag har två naturister.
De säger fler ord för varje dag men inga tvåordsmeningar direkt (förutom titta dä). Nu ska jag surfa vidare och leta presenter...