Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej. Vill bara säga att det har aldrig kännts så bra som nu. Känner mig inte ständigt dödstrött längre, får tom sova några timmar i sträck varje natt ;) Tror faktiskt att det blir lättare och lättare. Kan bero på att jag har börjat jobba 25% och barnen har det bra på förskolan. (Visserligen skriker de när jag lämnar men det går fort över). Hoppas bara att det fortsätter att bli lättare och lättare.

• Fröken Fajans

Ha, där fick jag för det. I natt var jag uppe flera gånger och ena gången bestämde sig Lukas för att vara vaken kanske två timmar. Och nyss när jag lämnade på förskolan gick det inte alls bra :( 

• Fröken Fajans

Orsino: Usch, förstår att du har det tufft ibland. Får tänka på dig som dessutom har en liten förutom de två "stora" när jag gnäller. Tror jag kommer på tv träffen.

• Fröken Fajans

Här tog vi bort en långsida på vardera spjälsäng i går. Läggningen tog en timme, mot ca en halvtimme tidigare. I dag när jag lade dem vid lunch tog det en halvtimme mot ca 5 min tidigare :(. Och då var jag till slut tvungen att sätta ihop dem så det blev en stor hage liksom så de inte kunde komma ut. O höll nästan på att klättra ur innan därför kände vi att det var motiverat. Men ångrar mig nog ändå.

De skriker fortfarande (jättekort stund) när jag lämnar på förskolan men de verkar trivas jättebra där. Och så äter de ordentligt där, till skillnad från hemma.

• Fröken Fajans

Hallå. Här är det fullt upp. Lukas är sjuk (höstblåsor ev) och oskar är jättebesvärlig och ska bara ta allt som lukas har hela tiden och sitta i mitt knä när lukas behöver det mest. I natt var båda uppe och lekte länge, väckte varandra och busade. Usch, det värsta är att jag blir så arg på oskar för att han inte förstår att lukas är sjuk.

• Fröken Fajans

Ja, jag jobbar ju bara 25% men vill helst jobba 50-60%. På mitt jobb har jag blivit erbjuden en heltid (verkar vara allt eller inget) men känner att jag inte orkar eller vill jobba 100% nu. Hoppas kunna få några procent till så småningom.

• Fröken Fajans

Ok. Nu ska vi testa att åka till badhuset med två vildingar. Livrädd, men man måste ju testa.

• Fröken Fajans

Det går jättebra att bada i badhuset! Men läggningen går inte alls bra. De senaste två veckorna har det tagit ca 1,5 h att få dem att somna. (oavsett om vi lägger dem 19 eller 21). Så fort de kommer in i sovrummet blir de jättepigga och busar i stället. Antar att problemet är att de kan kliva ur sängarna hur de vill. Det blev till slut ohållbart så nu låter vi dem vara uppe tills de förhoppningsvis somnar i någons knä. Tror inte att de sover för mycket på dagen (45 min).

En annan sak jag är nervös över är nu när det snart blir kallare och jag måste få i två motsträviga snart-tvååringar i vinteroveraller i tid till förskolan. Kan aldrig planera hur lång tid det kommer att ta att få på kläder (både inne- och utekläder) och komma i väg.

• Fröken Fajans

Våra killar har börjat vara uppe till ca 22 varje dag. Jag blir galen. Fast de verkar fixa förskolan ändå. Förstår att du längtar Bananflugan, förskolan har verkligen varit min räddning.

Vad köper ni för julklappar? Och köper ni dubbla uppsättningar eller olika grejor?

• Fröken Fajans

Gott nytt år! I morgon fyller Lukas och Oskar två år. Jag minns en nyårsafton för två år sedan som till stora delar tillbringades på förlossningen. Har dåligt samvete för att vi inte kommer på några bra presenter och köper i stället för lite, men tröstar mig med att de nog inte riktigt fattar det ändå.

Här har vi också varit sjuka, framförallt hostan har varit besvärlig på nätterna. Annars har de börjat somna sent igen, så här på lovet, enda fördelen med det är att de sover hyfsat bra när de väl somnar. Vi har försökt någon gång att ta bort dagssömnen (om de sovit till nio) men då somnar de kvart i sju och vaknar en massa under kvällen.

Pottan är populär här hemma. Oftast går de utan blöja och byxor inomhus och kissar nästan alltid på pottan. Vi påminner ibland och då sätter de sig och kissar om det behövs. De tycker det är kul att få spola ner kisset i toaletten och vinka hej då.Har de däremot byxor på sig går det inte lika bra. Kanske om vi påminner oftare. Fast de vill aldrig ha kläder på sig överhuvudtaget, tror jag har två naturister.

De säger fler ord för varje dag men inga tvåordsmeningar direkt (förutom titta dä). Nu ska jag surfa vidare och leta presenter...

• Fröken Fajans

Hej har ni också fullt upp. Jag börjar tycka att det är väldigt jobbigt igen, men på ett annat sätt än när de var små. Och mycket beror på att vi inte lyckas få dem att somna på kvällarna och på att de struntar i när vi säger till dem när de gör fel. Bara skrattar. Visst triggar de varandra.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010