Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

En liten fråga...

Nu på kvällen fick Melvin flera röda utslag med liksom en vit prick i mitten. Dom sitter lite överallt på överkroppen, runt bröstkorg och ut på armarna. Någon som vet vad det är?
    Det verkar inte klia eller så...

• frökenmumin

Det röda verkar vara borta idag

Vet inte riktigt vad det var, men jag gissar som flera av er att det nog var värmeutslag av något slag (såg inte ut som tidigare). Vattenkoppor tror jag inte att det är, dottern hade vattenkoppor förra året så jag känner igen dom prickarna

Här rullar det på i full fart, just nu är det extra mycket eftersom vi skolar in Felicia på nytt dagis...pust...
    Så just nu hinner jag inte med mig själv alls, det som ger mig extra energi just nu är nog mina löprundor.

• frökenmumin

Förresten, har ett litet tips till er som tror att era små håller på att få tänder. Jag har gjort så både till Felicia och till grabbarna

Ta flytade Alvedon på fingret och smörj lite över tandköttet, brukar kunna lindra den värsta smärtan (kliandet), tänkte på att flera av er nämnde gnälliga småttingar pga av tandsprickning
    Kanske kan vara något....

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-08-12 11:45:32 följande:
    Jag tycker mina killar äter dåligt med mat. De äter några skedar gröt eller pure men sedan blir de arga efter ett tag. Inbillar mig att det har gått lättare de gånger jag fått hjälp och bara matat den ene. Hur matar ni två?
    Precis så var mina dagarna(veckan) innan tänderna tittade upp, har dina fått några tänder?

När det gäller matningen  så matar jag båda samtidigt, jag kör varannan sked . Ibland blir det skrikit men då brukar jag dra igång lite musik eller nåt sånt för att liksom  distrahera lite. Fungerar bra här
    Sen så har jag märkt att det har en tendens att bli extra gnälligt om killarna är riktigt hungriga. Jag vet inte hur ofta dina äter men om jag låter det gå mer än 4 timmar emellan så blir det lätt väldigt grinigt runt matbordet, så nu har jag försökt att börja typ 30 minuter innan istället.
  • frökenmumin

Jag känner mig otroligt lyckligt lottad. Jag har både mina föräldrar och svärföräldrar på gångavstånd. Jag kommer ursprungligen från Göteborgstrakten men flyttade till Västmanland för snart 10 år sedan. Mina föräldrar bodde kvar i Gbg men när dom fick veta att dom skulle bli morfäldrar (2007 till Felicia) så bestämde dom sig för att flytta hit.
    Det har varit helt ovärdeligt för mig att mina föräldrar nära och särskilt nu när småttingarna är här
    Så jag förstår att det blir tuffft för er som inte har någon som kan avlasta någongång emellanåt.

Jag tycker det är lyx när mina föräldrar kommer förbi och tar med alla barnen ut på promenad, även om det så handlar om en timma eller så. Men det är så underbart och det är sällan så att jag försöker vila eller nåt utan snarare passar jag på att städa eller något sånt. Men iallafall, det är lyxigt att få göra sånt alldeles alldeles ensam....
    Så jag tycker att ni som inte har någon hjälp att tillgå är otroligt starka, jag är mycket imponerad! Jag lyfter på hatten

Sen så vill jag bara visa lite syskonkärlek, här ser ni Felicia och Melvin <3

• frökenmumin

En fundering.....
    Ni som fick erat "första barn" fast det blev två "första barn" . Hur tänker ni om ni sedan tidigare hade "bestämt" er för att skaffa totalt 2 barn. Har ni tänkt om eller står ni fast vid beslutet, två barn?

Vi har ju ett barn sedan tidigare och när vi bestämde oss för att skaffa nummer "2" så sa vi att det blir vårt sista, vi skulle bara ha två barn. Men som ni vet fick ju vi 2 och jag minns att hjärnan var helt snurrig då, eftersom vi hade "bestämt" oss för att bara 2 barn...hahahaha...ja ni fattar

• frökenmumin

Kul å höra hur ni tänker
    Vi ska som sagt heller inte ha fler, absolut inte.....

Ännu en fråga, är det någon här som har satt in en hormonspiral?
    Jag gjorde det i maj (tror jag det var) och då är ju tanken att man inte ska ha någon mens överhuvudtaget. Men det har jag, det är sådär yttepyttelite men det håller på allt från 1,5-2 veckor...gggrrrr...
    Det är sådär lagom irriterande då jag aldrig tidigare har haft särskilt mycket blödningar, ungefär 3-4 dagar.
    Nu känner jag att mitt tålamod börjat tryta för den här spiralen, såhär orkar jag ju inte ha det....
    Någon annan som känner igen sig?

• frökenmumin

Jag har hört av andra att det är rätt vanligt att blöda lite av och till i början (efter att man satt in spiralen alltså), innan hormonerna kommer i fas så att säga. Men jag tycker det borde ge med sig snart och sen är det ju det här med att det håller på att smådroppa i 1-2 veckor. Jag känner mig sådär lagom fräsch hela tiden

Tänkte jag skulle ta och ringa min BM på måndag och höra mig för lite, det känns lite surt att plocka ut den. Den kostade ju trots allt ca 1000 kronor

barnsäng skrev 2010-08-15 08:33:44 följande:

Jag är lite slarvig för jag har inget skydd alls och vill inte...KAN inte skaffa fler barn för jag är dels för gammal och sen har jag ju tre små att fokusera på. Visst är det säkert svårare att bli gravid nu men jag borde ändå skydda mig

Något typ av skydd kan ju vara bra, det kan ju trots allt ske en "olycka" och särskilt när man inte alls räknar med det
  • frökenmumin
    glasvas skrev 2010-08-15 10:06:03 följande:
    Kan inte annat än att hålla med. Skäms Men "olyckan" är ju välkommen ändå... Solig
    Fast om jag har förstått det hela rätt så är det väl ingen olycka för eran del. Visst nämnde du att ni ville ha ett (kanske ska skriva ett/flera barn till Tungan ute). Så även om det inte var planerat in i minsta detalj så var det ändå på sätt och vis planerat och då är det ju ett underverk

Men jag förstår vad du menar...hahaha...

Och som sagt, vill eller planerar man inte att skaffa fler barn så tycker jag man bäst i att skydda sig
  • frökenmumin
    barnsäng skrev 2010-08-15 15:41:17 följande:
    Jo visst måste man skydda sig men jag vill inte peta i mig några p-piller för det är ju inte speciellt bra för kroppen. Och spiral har jag haft förr och mått skit av det. Abort har jag också gjort för hundra år sedan och det skulle jag aldrig få för mig att göra igen. Så visst, om det händer en "olycka" så är den välkommen till familjen.

Men jag måste hitta något annat att skydda mig med. Vi får väl sluta ha sex helt enkelt
    Hahahaha....ja alla sätt är bra
    Annars fungerar väl gamla kondomen rätt bra i sådana fall
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010