Vi som hade Bf januari/februari 2010
Jo förresten, nu sitter båda mina killar riktigt bra själva. Jag är dock fortfarande lite skraj så jag staplar kuddar bakom dom ifall dom tippar ![]()
Jo förresten, nu sitter båda mina killar riktigt bra själva. Jag är dock fortfarande lite skraj så jag staplar kuddar bakom dom ifall dom tippar ![]()
Blir så trött, här är det fortsatt väldigt hostigt, alla barnen hostar och snörvlar. Värst är Max, under gårdagen började han låta väldigt roslig vid utandning. Blev lite orolig men samtidigt visst jag att han mådde bra för han åt bra med mat, sov bra, ingen feber, glad och pigg.
Men idag tänkte jag ringa till BVC iaf, jag skulle vilja att dom lyssnar lite på honom. Det låter nämligen som att det sitter lite slem i luftvägarna. Jag gissar att det blir lite inhalering av något slag. Jag tycker så synd om honom, stackars liten. Melvin hostar och snörvlar också, men inte alls i samma utsträckning. Melvin har förövrigt börjat kräla
Usch vad jag avskyr långdragna förkylningar....blä!!!
Nu har vi varit till BVC och träffat en läkare angående M&M långdragna hosta. Efter undersökningen sa läkaren bara, "jaaa...du har två heeeelt genom förkylda killar..."
Själv tänkte jag, berätta något jag inte redan visste
Men iallafall, vi fick Ventoline utskrivet så nu får vi hoppas att det hjälper.
Jag har för tillfället också barnen väldigt mycket ensam, detta beror mest på att min mans jobb är som det är. Det här är den negativa sidan av det hela, det positiva är att han kommer att vara hemma heltid med barnen över hela vintern(han jobbar inom asfaltsindustrin).
Däremot brukar vi försöka att se till att få lite egentid under helgen, detta gäller både honom och mig. Jag känner iofs inte något jättebehov att vara ifrån alla barnen samtidigt det är mest känslan av att få lite avlastning som många gånger behövs. Med det menar jag att exempelvis mannen min tar killarna och jag och storasyster kan åka iväg och hitta på något eller viseversa. Ja ni fattar.....
Som Bananflugan82 skriver så är bobbycar, läragåvagn och sånt rätt bra att ge. Rätt ålder så att säga
För min egen del så försöker jag att inte göra om samma "misstag" som med mitt första barn, dvs köpa alldeles för mycket grejer. Det är ju trots allt så att våra små inte är särskilt gamla ännu och förstår därför inte riktigt meningnen med julklappar och paket. Det är som någon ovan skriver, det blir nog pappret och snören som är roligast och så är det faktiskt
Så jag tänker nog fokusera mest på kläder, skor. Mina ska ju skolas in på dagis i april så det finns ju en hel del "dagiskläder/skor" som behöver införskaffas men dom ska givetvis få lite leksaker. Jag ska ju trots allt till Ullared om några veckor ![]()
Hahaha...låter som Ullared står högt i topp här
Verymuch, du får ju meddela oss andra sen hur bra med grejer det fanns. Tänker närmast på vinterkläder och sånt
. Vad härligt för dig att komma iväg själv! Jag ska åka den 5-6 november då jag ska sova borta från barnen, det blir första gången sen tvillingarna föddes. Känner mig uppriktigt sagt lite skraj, fast på ett bra sätt om ni fattar ![]()
Jaså vad tråkigt, jag var själv där i somras och då hittade jag MASSOR till barnen. Visserligen inte så jättemycket leksaker till killarna (letade iofs inte efter något åt dom). Däremot köpte jag massor med kläder åt killarna och storasyster. Jag var supernöjd
Storasyster fick dessutom rätt mycket leksaker, henne är det liksom lite lättare att köpa leksaker till
Jag köpte lakan, nappar, nappflaskor åt killarna, allt sånt har varit jättebra.
Jag håller tummarna för att du hittar mer saker den här gången!
Min mage är det ingen större skillnad på sen innan graviditeten, jag fick inga bristningar eller så och direkt degig mage heller. Däremot har jag några kilon(5 närmare bestämt)kvar att gå ner. Jag jobbar på det, men jisses vad sega dom där sista kilona är
Fröken Fajans vad skönt att L har lärt sig att ta nappen. Förhoppningsvis gör det även kvällsnattningen med tiden något enklare. Håller tummarna för er!
Mysan 31 vad skönt att ni är friska! Här börjar vi också så sakteliga bli friska, Max och Melvin hostar något fortfarande men inte i närheten som det har låtit. Så nu hoppas jag att vi kan få vara friska några dagar ![]()
Oj Verymuch, du har verkligen fått slåss för de saker du handlade
Jag hoppas verkligen inte att det är såååå mycket folk när jag ska ner
Kul att du hittade lite grejer iallafall, skönt å höra att det fanns en hel del vinterkläder kvar. Hoppas bara att det finns bra med grejer kvar när jag ska ner....
Jag måste få dela med mig av mina små skitungar.
Filmade dom igår när pappan busade med dom och låtsades hicka. Det var typ det roligaste dom varit med om.
www.familjeliv.se/Hem/bananflugan82/video.php...