bananflugan82 skrev 2010-09-03 09:26:56 följande:
Vad skönt att allt såg bra ut! Vad många uppföljningar ni får! Vi har inte varit på något än, men det kommer väl. Våra kom ju i vecka 33, det är ju inte jättelångt efter dina.

Tror dom brukar ha när dom är runt 1 år här.
Vi var på BVC igår för vägning. Oliver väger nu 9,5 kg och Ludvig 9,4 kg, båda 72 långa! Lillebrorsan har alltid legat 400 g under, så han börjar ta igen nu, medans Oliver börjar plana ut antagligen.

Det känns att dom börjar närma sig 10 kg kan jag säga.

Annars trodde hon att dom snart sitter av sig själva, för hon tyckte dom var stadiga. Jag vet inte, dom viker sig fortfarande frammåt, men det är nog inte jättelångt borta.
Sitter dina själv än?
Och Oliver lyckades komma upp på händer och knä igår i någon sekund typ, så krypandet för honom är nog inte jättelångt borta.

Ja jag tycker det är jättebra med ordentlig uppföljning. Vi ska som sagt träffa en sjukgymnast nu i oktober, sen blir det läkarträff när killarna blir 1 år, 2, 3, 4 och 5 år. Känns tryggt och bra, särskilt då för Melvin eftersom han hade en riktigt tuff start på livet.
Det här med uppföljning kanske är olika för sjukhus till sjukhus, vad jag förstod av vår läkare så följs alla barn födda förre vecka 32 upp väldigt noggrant och dina kom väl i vecka 32+ så det kan ju vara något sånt.
Oj stora killar
Max sitter korta stunder själv, men tippar sen men han väldigt stark så det handlar nog bara om någon dag till så sitter han ordentligt. Melvin är något svagare, sitter iofs skapligt men även han tippar

.
Max kommer också upp på knä men därefter slutar det oftast med platt fall men det är på gång, han krälar däremot väldigt mycket. Melvin krälar liksom runt men han har inte försökt ta sig upp på knä ännu.