Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Håller tummarna Verymuch att det ska gå bra med mjölkprodukterna

Mina kryper inte riktigt ännu, däremot drar/hasar dom sig liksom framåt. Men lite lata är dom också, det är ju lättare att pipa lite för då kommer ju mamma och plockar upp en

Annars är det fortsatt hostigt här, börjar bli rejält trött på det här nu. Så har det inte slätt efter helgen så tänker jag ringa BVC igen för ytterligare en ny läkarundersökning. Dom borde kanske ta halsprover eller nåt?!

• frökenmumin

Här går nätterna bra, däremot  hade vi en såndär sömnproblemsperiod för några veckor sedan. Det var i den vevan som Max hade tredagarsfebern och sen när den där envisa förkylningen som kom som ett brev på posten. Men som sagt, nu är vi tillbaks i bra nattrutiner och nattsömn (vågar knapp skriva såhär, får väl en skitnatt bara för att jag skrivit att det går bra )
    Mina killar somnar mellan 18.30-19.00 sover sedan oftast hela natten. Ibland vaknar dom till vid fyra tiden och då brukar jag ge dom välling. Men som sagt, just nu sover dom natten igenom och vaknar vid halv sex - sex.
    Sen brukar det kanske bli 3-4 vändor in för att stoppa in nappen, men det brukar oftast ske innan jag själv har gått och lagt mig.

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-10-12 16:57:30 följande:
    På fredag får jag en väl förtjänad vila :) farmor har lovat att ta ALLA barnen så det aka njutas till Max och kanske blir det en midda på stan
    Med. Känns det var år sen man va iväg på något så de ska bli så roligt :)
    Ååå underbart!

Själv får jag iallafall en dagsvila den 23 oktober då ska jag till Stockholm och Globen för att se Mamma Mia med vänner och sen jag ju Ullaredsresan som är första helgen i november
    Ååå vad jag längtar!
  • frökenmumin

Här har vi haft "The night from hell" inatt, det känns åtminstone så. Båda killarna hostar massor igen och det gör att dom sover rätt bra några timmar precis när man lägger dom och sen börjar springandet. Dom vaknar upp och hostar våldsamt och hostar upp slem och så blir dom jätteledsna. Efter detta är det inte särskilt enkelt att få dom att somna om eftersom det är båda som håller på. När dom väl har somnat om går det en halvtimme och sen börjar allt om igen. 
    Jag hoppas verkligen att detta var kulmen, för flera såna här nätter blir man ju knäpp av och går inte hostan över snart blir jag tokig. Det blir till att ringa BVC på måndag igen

• frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-10-16 09:19:56 följande:
    Kan ni inte få något för hostan? En jag känner har en liten på 4 månader som hostat ganska rejält och hon fick bricanyl för hostan vid behov. Iofs är det torrhosta hon har o inte slemhosta.
    Vad BVC och läkaren jag var till sist sa, så ger man helst inte små barn hostmedicin. Tydligen har den inte så bra verkan och sen kan dom små har svårt att hosta upp allt slem som lossnar med hjälp av hostmedicinen.

Men man tycker ju att dom ska väl kunna skriva ut något, M&M har ju hostat i massor med veckor nu. Förra helgen var det något bättre och jag trodde att det äntligen var på väg bort men icke sen kom det tillbaks med full kraft. Dom hostar liksom så att dom nästan kräks och värst är det ju på natten när dom ligger ner. Vi har ändå höjt upp huvudändan på sängen, men det hjälper väl inte sådär avsevärt.
  • frökenmumin

Här är det fortsatt jättehostigt
    Jag pratade med BVC och läkare nu på morgonen, jag fick molipect (stavning antagligen helt fel )utskrivet. Hoppas hoppas att det hjälper....
    Dom har iallafall sovit lite bättre nu igen, vaknar iaf inte var 15 minut . Faktiskt så har dom sovit riktigt bra trots hostan, men jag hoppas verkligen att hostmedicinen hjälper

• frökenmumin

Kul med ny vagn! Själv har jag en UJ som jag är otroligt nöjd med, så jag har inga planer på att skaffa någon ny vagn och tur är väl det för fy vad dyrt det är med vagnar

Orsino, vad duktig V är, går med Lära-gå-vagn och allt!

Här är det forsatt hostigt (känns som att jag har skrivit det i flera veckor nu..). Igår fick vi Mollipect utskrivet, så det har dom fått inatt och en gång till imorse. Än så länge märker jag väl ingen direkt skillnad men jag hoppas att det bara kan bli bättre. Nätterna är iaf hyfsade nu igen och det nog det viktigaste för mig, man behöver verkligen få några timmars sömn iaf

• frökenmumin

Här är det för tillfället extremt gnälligt och kinkigt . Vet inte riktig vad det beror på, killarna hostar och snörvlar visserligen fortfarande men dom gnäller i ett. Särskilt Melvin, han vill sitta i knäet heeeeela tiden, så fort jag sätter honom någon annanstans så börjar kan skrika.
    Vad beror detta på, kan han ha ont någonstans? Ingen feber eller så, däremot funderar jag på om det kan vara halsfluss eller nåt? Förslag någon?

Imorgon blir det väl till att ringa BVC igen.....

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010