Mysan31 skrev 2010-05-10 15:56:40 följande:
En fråga till er vars bebbar somna runt 20 hur länge är do vakna innan?
Det varierar lite, men allt från 1-3 timmar.
Fröken Fajans skrev 2010-05-11 07:39:01 följande:
Hej nillan!Sömn tycker jag är så svårt. På dagarna är de vakna ca 2 timmar innan de sover en halvtimme ungefär. Problemet är att det tar så mycket tid och energi från mig för att få dem att sova (bära i mjuklift blir rätt tungt med två 6,5kilos pojkar). Svårt också att söva en när den andre skriker. Tänk om de bara kunde somna när de var trötta. På kvällen brukar de somna vid ca 19.30 men då vaknar de igen efter en halvtimme och vi får kämpa hela kvällen med att få dem att somna om. Försöker hålla dem vakna längre men det blir så skrikigt. Sedan vaknar de kanske 6 och ligger och sparkar. De verkar ha problem med magarna Kan det vara smakportionerna? Trodde inte de fick i sig något. Ska pausa i alla fall ett tag. Nu sover de i 15 min till, kanske ska passa på att äta frukost. Usch, jag tycker fortfarande att det är hemskt jobbigt med tvillingar :(
Vad jobbigt det låter!! Visst kan det vara smakportionerna. Ta en paus nån vecka och testa sen igen. Jag håller med om att det är inte värt att hålla de vakna och ha dem skrikiga istället. Vill de inte sova i sina sängar?
Nillan82, välkommen
I morse vaknade killarna kl 5 och skrek. Riktigt jobbigt. De fick mat och sen lugnade de ner sig. Lukas somnade om rätt så snabbt, men Simon var pigg. Han somnade om runt 6-6.30. Sen sov vi till 9

!! Underbart!! Det var helt nya killar som vaknade. De fick sin gröt och sen badade jag dem. Sen var det dags att sova igen haha! Sötisar. Nu har de sovit i ca en halvtimme och jag har fått i mig en sen frukost
Dags att röja undan!