Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hahaha...det där känner jag igen, jag skrubbar också överallt. Nu verkar alla i min familj vara friska. Så nu återstår bara ännu mera städning och skrubbning. Angående hur länge det sitter kvar i leksaker och annat har jag tyvärr inget svar på, det är nog en fråga jag också har funderat på

Matlusten hos mina killar har varit rätt lik den du (Nillan 82) beskriver, men det känns som att det är påväg att bli bättre nu, hoppas hoppas....

Själv ska jag börja jobba idag (på nytt jobb), gissa en gång om jag är nervös . Nu är det mannens tur att vara hemma med barnen, tror han är lite nervös...hahaha...

Förövrigt så är det skitkallt här nu på morgonen, termometern visar minus 20 grader...brrrrr....

• frökenmumin
    hanide skrev 2010-12-01 08:15:31 följande:
    Vad kul att börja nytt jobb frökenmumin! Vad ska du göra? Kommer du arbeta heltid?
    Jag har tidigare jobbat med produktionsteknik/beredning/projektledning för ett större företag. Jag kommer väl att göra ungefär detsamma nu däremot har jag bytt till ett konsultföretag. Det ger mig lite mer variation i arbetet plus betydligt bättre betalt

Japp, det är heltid som gäller! Min man har ett jobb som gör det lämpligt att vi byter den här tiden på året. Så nu kommer han vara hemma heltid med barnen fram till april och därefter är det inskolning på dagis som gäller.
  • frökenmumin

Nillan, vilka sötisar!

Här har det varit en fullspäckad vecka eftersom jag har börjat jobba. Men det har samtidigt varit såååå kul, känns riktigt bra att få använda hjärnan (förstå mig rätt ) och bli lite utmanad .

Mannen min har haft det fullt upp han med , första veckan ensam med barnen. Men det har faktiskt gått över förväntan. Allt har han kanske inte gjort på mitt sätt, men han har löst sitauationen och det är ju det viktigaste även om barnen har sett ut som "gud vet vad" . Det där med att klä barnen i fina, rena kläder och sånt måste han jobba med....hahaha...
    Så för tillfället går det till såhär. Jag kliver upp vid halv sex på morgonen, jag fixar iordning mig själv (med barnen krypandes runt benen givetvis ), sen lägger jag fram kläder till alla barnen, packar storasyster ryggsäck till förskolan, bäddar alla sängar, ger barnen frukost och sen väcker jag mannen. Det är något vi måste ändra lite på, den uppdelningen känns inte helt okej men samtidigt har jag ett visst kontrollbehov som jag dämpar detta vis...hahaha...

• frökenmumin

Grattis Simon och Lukas!

Här jobbas det för fullt, trots att jag jobbar heltid så upplever jag att jag hinner träffa barnen en hel del. Eftersom mina barn är morgonpigga (vaknar mellan 5.30-6.00) så är dom uppe med mig innan jag åker till jobbet. Jag ger dom frukost och lite sånt och vid sju åker jag till jobbet. Jag har väldigt nära till jobbet så jag är där redan 5-10 minuter senare och därför är jag även hemma på eftermiddagen rätt skaplig tid (precis efter 16). Sen äter vi middag tillsammans och jag busar med barnen fram tills läggning vid sju. Tycker det känns helt okej faktiskt. Jag är väldigt nöjd och glad

Jo har ju glömt att berätta att Melvin numera kan stå några sekunder helt utan stöd, kan traskar även runt alla möbler för fullt nu . Även Max ställer sig upp och traskar lite däremot står han inte alls utan stöd ännu.

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-12-13 14:13:26 följande:
    Glad lucia på er (eller vad man nu skriver haha) ikväll blir det lussefirande med sonen ska bli kul och se om Liam och saga reagerar nått på all musik dom verkligen älskar när man sjunger. Här tar det fart nu och jag väntar med spänning på vem som ska våga ta första stegen själv. Båda går längs med saker och saga har börjat försöka ställa sig upp själv men dock ramlat hon efter ett par sekunder :)

Annars är det full kaos här hemma känns det som vi har varit sjuka ännu en gång och sonen är inne i sin hemskaste trots så jag tror jag blir galen snart.... Liten fråga skulle ni ta erat äldre barn till en psykolog om syskon terrorn gick för långt? Eller snarare hur långt skulle det gå innan ni sökte hjälp. Hände en incident idag som gör mej ganska orolig för att lämna han själv med dom små längre. Tror väl inte att han medvetet ville skada (hoppas jag inte iallafall) men det var tillräckligt obehagligt för att börja tänka om man kanske behöver hjälp..
    Instämmer med vad Bananflugan82 säger, det låter som du redan har besvarat din egen fråga. Hade jag varit du hade jag nog vänt mig till BVC till en början och rådfrågat dem. Även om det inte är något så kan det ju vara skönt att få prata av sig lite angående sin oro.
  • frökenmumin

Jisses vad tiden går fort, nu när jag jobbar varje dag så rusar bara dagarna iväg
    Allt går jättebra med att mannen är hemma, han har överträffat mina förväntningar och det är ju kul

Annars så är det sjukstuga här igen, känns ju nästan lite löjligt att skriva det igen. Känns som att det är det ända jag skriver här numera. Bläääää!!!
    I vilket fall som helst så började det med att Melvin fick feber och ordentlig hosta i måndags, på tisdag ringde jag till läkaren för att han var så snabbandad och hade nästan 40 graders feber. Infektionsproverna visade som tur var ingenting och redan dagen där på mådde han mycket bättre. Sen var det lugnt igår och sen började det inatt igen, den här gången var det Max och storasysters tur.
    Jag kan ju säga som såhär, det blev inte många timmars sömn inatt så jag såg väl ut som en zombie på jobbet idag
    Håll tummarna för att kommande natt blir något bättre....

Här går som sagt nätterna sisådär just nu, finns visserligen förklarliga skäl. Men det är segt att behöva springa uppe typ 100 gånger per natt för att stoppa in nappar, trösta och så vidare...

Fy vad jag gnäller, förlåt. ....men jag är såååå trött!!!

• frökenmumin
    Verymuch Känns egentligen helt sjuk att säga det...men det känns skönt att man inte är ensam (förstå mig rätt nu...) 

Grabbarna mår skapligt nu iaf, däremot hostas det massor fortfarande. Men det ger väl sig förhoppningsvis snart och förhoppningsvis är vi friska över julen
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-12-19 15:51:27 följande:

Efter 2 min stadshus, en natt på grand hotell i Helsingborg, minst 2 drinkar för mycket och en fantastisk 3 rätters kan jag nu kalla mig en trött och sliten men underbar FRU till MIN MAN :)) hihi

Va??! Har ni gift er, har jag tolkat det rätt
    I så fall vill jag säga GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010