Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Mysan31 skrev 2010-09-14 05:41:59 följande:
    Här är en till som räcker upp en hand. Ni ser va klockan är nu i o med detta inlägg!!! Hahaha Dom små liven. Måste vara någon utvecklingsfas.

Gick upp för att göra flaska till Alicia o ser en geting i köket. Kunde inte somna om F-n! O den rackaren hittar inte jag nu!! Så nu ska man gå o vara nojig hela dagen.... Usch va en sån liten flygande sak kan orsaka.

Här rullar vardagen på som vanligt. Alicia har kunnat sitta utan stöd ett tag nu..men hon tippar fortfarande! Så jag får väl öva henne lite mer. Har kämpat med att ha dom på golvet men dom gillar inte det. Kommer väl o hasa sig fram på rumpan som deras storasyster gjorde när hon var liten.

Har 8-mån koll på torsdag.... Vet bara inte hur jag ska ta mig dit. Gubben kommer att ha bilen då han är på kurs hela veckan! Har inte lust o ta mig med bussen dit. Får ringa o boka om tiden eller nått.

Är det någon här som har köpt overoller??? Här måste det inhandlas till både tjejerna o resten av barnen. Tänkte även vara smart o börja inhandla julklappar redan nu... Gör samma tabbe varje år. Allt handlas i december.... Inge kul haha pengarna bara försvinner! Har ju två blivande tonåringar hemma. Inga höga krav där inte??? Hahaha Dator, bärbardator,spel,mobiler, osv. Dom små är ju lättare. Va tiden går fort! Tycker inte det var länge sen vi satt här med förlossningstråd...sedan föddes twinsen o nu 8 månader redan o planerar julhandel. Ja tiden rinner iväg. Snart startar vi en tonårstråd för twinsen
    God morgon mina småttingar vaknade också tidigt, kvart över fem

Jag har köpt overaller, dom hade erbjudande på Name it på overaller upp till storlek 86. Dom kostade 37
  • frökenmumin

Blev nåt fel där, skulle inte publicera där

Men iallafall, jag köpte overaller för 375 eller om det 379 på Name it. Tyckte dom var jättefina, fanns i svart och rött. Dom hade hängt ut dom samma dag så det fanns fortfarande storlekar kvar så jag haffade åt mig två stycken storlek 86 snabbt som attan

Det där med julklappar är ju ett kapitel i sig, jag tänkte också vara ute i god tid. Jag har 3 kompisar har bokat en stuga i Ullared i början på November och då tänkte jag försöka bli klar med alla barnens julklappar. Men vi får väl se hur det går

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-09-14 12:50:17 följande:
    Varsågod.  Jag kan inte heller lämna rummet. Använder mycket våtservetter i stället för vatten. vet inte om det är bra eller ej.

Usch vi håller på att buda på ett hus. Jättebra läge men stort renoveringsbehov. Vet inte om jag egentligen vill lägga så mkt som vi har budat (har nog högsta nu). Sambon kan tänka sig att gå lite längre om det skulle behövas. När vi fick lånelöfte skrev vi att jag har stadigvarande inkomst vet nte om fp räknas som det. Är tillsvidareanställd men skolan är nog på väg att upphöra så känns inte helt säkert heller...
    Du har ju en tillsvidareanställning just nu så ni har ju fått ett lånelöfte på riktiga grunder, därefter är det väl mera upp till er själva och räkna på om klarar av dom lånen ni drar på er beroende på inkomstnivå.
    Klarar ni liksom av att betala lån och amortering på dom buden ni lägger nu med din föräldrapenning (eller möjligen på A-kassa, om du står utan jobb när skolan läggs ner). Så skulle iallafall jag tänka om jag hade en föraning om att min jobb skulle försvinna.

Spännande med hus iallafall, vi köpte hus när vi fick vårt första barn så vi har bott i hus i 3 år nu. Verkligen helt underbart, särskilt det här med att släpa barn och barnvagnar upp och ner i trapphus
    Lycka till med husletandet!
  • frökenmumin

Idag har jag köpt vinterskor till killarna. Jag velade väldigt länge på om det skulle vara nödvänigt med riktiga skor, men till sist kom jag fram till att det kunde vara bra. "Risken" finns ju trots allt att killarna börja gå någonstans runt 1 års ålder dvs i januari.
    Så nu känner jag mig redo för vintern

Eller näe egentligen inte, jag har bara en vinteråkpåse (kvar sen dottern) så jag behöver hitta en till

• frökenmumin

Ja dom gör ju det, växer alltså

Bananflugan82, Hittade du skor på H&M, dom har jag missat? Dom ända skorna jag köpt på H&M är dom där gråa och röda som ser ut som converse

Idag har killarna varit på läkarundersökning på BVC, dom fick godkänt även denna gång. Max vägde lika mycket idag som för två veckor sedan. Visserligen förståeligt med tanke på tredagarsfebern och grejset efteråt. Melvin hade gått upp 150 gram så han väger numera 8,35 kg (Max 8,7 kg).  Så han tar in på brorsan

• frökenmumin

Vi heller inte bytt ut stolarna ännu, men jag kommer att köpa samma som jag har till storasyster eftersom vi redan har en sån och är väldigt nöjda med den. Vi har en Acta Graco duoflex (vändbar). Så vi behöver köpa en sån till och sen en ny till storasyster. Men det blir bara en såndär bältestol, hon börjar ju bli stor nu. Hon är visseligen bara 3,5 år, men hon är 1,05 m lång

När det gäller maten så äter mina enligt följande

5-6 välling
    8 1 1/2 portion gröt plus att dom delar på en burk fruktpure
    12 En burk matpure var plus dela på en burk fruktpure
    14-15 Mellis. Allt från mosad banan eller sempers mellanmålsburkar, ibland DRIKKI. Ja här kan det vara allt möjligt
    16-17 middag, matpure eller gröt  plus fruktpure
    18-18.30 Nattning, välling

Däremot äter mina inte den där sista vällingen särskilt bra, dom dricker typ bara 30-40 ml. Vid sådana tillfällen brukar jag gå in vid 22 tiden och ge dom den sista skvätten.

När det gäller humöret så tycker jag att mina faktiskt inne i en riktigt gullperiod just nu, dom är otroligt snälla. Om killarna är mätta och inte trötta kan dom ligga runt 1 timme och leka på golvet. Max sitter ju iofs helst just nu och det innebär att jag måste sitta rätt nära för det händer ju fortfarande att han välter
    Så nu är det bara att hoppas att den här gullperioden håller i sig läääääänge

• frökenmumin

Det märks verkligen att förkylningssäsongen har satt igång, det verkar vara lite förkylt överallt. Även  här, fast här är det storsyster som har en otäck hosta och lite febrig. Igår eftermiddag började även Max att hosta så vi får väl se vart detta leder....

Jag har vänn som jobbar som sjuksköterska på Neo och hon berättade för mig att just förkylningastma och förkylningar som kryper ner i luftrören är vanligare hos pojkar än flickor. Minns inte riktigt varför det var just så, men iallafall så vi får väl se om Max eller Melvin åker på något sådant. Själv har jag varit lyckligt lottad från allt sånt. Storasyster har knappt varit sjuk, bara några förkylningar och lite feber och sånt (ja vattenkoppor också).
    Än så länge verkar dock både Max och Melvin klara förkylningar rätt bra, men vi får väl se vad hösten har att bjuda på

Måste fråga en sak, är det någon annan som upplever att barnen (i mitt fall är det Max) som liksom har börjat rata vällingen. Han tar max några klunkar på kvällen och helst inget alls på natten/tidigt morgon. Jag tror att det har resulterat till hans dåliga sömn dom senaste dagarna(veckan). Sen i helgen har jag gjort så att jag har gett honom hälften DRIKKI (mellanmålsdrycken som är som en smothie) och hälften välling och då har det gått bra. Någon som känner igen sig?
    Och direkt nu när han har börjat dricka välling/DRIKKI så sover han mycket bättre

• frökenmumin

Jag har testat med ersättning men det verkar heller inte vara helt poppis
    Så just nu fungerar blandningen 50/50 välling och drikki. Kanske inte det allra bästa men jag kör väl så ett tag och försöker sen trappa ut drikki och precis som orsino skriver om att dom ibland behöver varva ner, precis så upplever jag Max.

Här är det förövrigt väldigt hostigt. Det är Max återigen som har dragit på sig nåt virus, Melvin verkar dock har klarat sig väldigt bra (än så länge). Det kan ju iofs vara därför som MAx inte vill ha välling just nu. Jag kan ju förstå att välling som kan vara rätt så slembildande inte är det godaste att dricka när man redan är rejält slemmig i halsen....

Här tränings det på krypning för fullt, så fort jag lägger killarna på golvet så börjar dom försöka dra in benen under sig. Melvin är riktigt på gång, nu gälller det bara att koppla ihop armar och ben
    Max sitter jättebra nu, Melvin är inte riktigt där ännu.

Inga fler tänder har tittat fram ännu, men jag tror fortfarande att det är på gång. Båda killarna har liksom fått en lite blåsa precis där framtänderna ska titta fram
    Så jag tror dom kommer snart!

Någon separationsångest har jag inte märkt av, vet inte om det beror på att dom oftast har storasyster kvar i rummet när jag avviker och hon är ju det bästa som finns enligt M&M

• frökenmumin
    glasvas skrev 2010-09-19 16:21:32 följande:
    Vi har köpt nya stolar idag faktiskt. Britax Hi-way blev det för vår del, vi upptäckte nämligen att man inte kan montera ur air-bagen ur bilen... Så planen att ha en i passagerarsätet fram och en precis bakom funkade ju inte. Britaxstolarna kan vi ha bredvid varandra bak och ändå få plats med en vuxen bredvid. När trean kommer i mars får vi byta bil, men vi skjuter lite på den frågan. Ska ju lösa med vagn och grejer också, och den ska få plats i bagaget etc. Jag får huvudvärk av hela alltet så jag låtsas inte om det just nu Ni som har fler än två, vad har ni för bilar?
    Jag har ju 3 barn och när tvillingarna kom hade vi en V70, men jag upplevde att det blev väääääldigt trångt. Särskilt med babyskydden. Så vi bytte bort den mot en Chrysler voyager. Det är verkligen en kanon bil när man har många stora bilbarnstolar (och vagn givetvis )
    Så jag rekommenderar den varmt!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010