Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tack för tips. Inser att vi måste öva lite. När jag försöker prata om det blir vi mest sura på varandra. Försöker också få dem att somna själva utan att behöva bäras (särskilt som sambon har ont i rygg och nacke) men iom separationsfas och tänder och förkylning så har det blivit svårare igen.

När får de egentligen sin riktiga ögonfärg? Min kusin som är barnsjuksköterska säger att det kan ta två år, så de kanske inte är riktigt klara än:)

Min O är så nära att krypa men sätter sig upp i stället hela tiden. Ska gå och väga dem i morgon, tycker att de har ätit bättre nu ett tag så det borde se bra ut.

• Fröken Fajans

Puh det känns som att det bara blir  värre och värre. De gnäller hela dagarna och vaknar och skriker hela nätterna :( Sugen på att skicka hem dem till mina föräldrar. Kanske att de är förkylda igen, de var ju det precis nyss.

• Fröken Fajans

Jag tänker att jag ska ha namnsdagskalas för Lukas på söndag (namnsdag på måndag). Eftersom de alltid får dela födelsedag tror jag vi ska fira namnsdagarna lite extra så de får dagar som är bara deras. Har ni gjort något särskilt?

• Fröken Fajans

Vi har samma problem med hårdragning, jag försöker hålla dem på armslängds avstånd, men visst är det svårt särskilt nu när Oskar har börjat krypa.

• Fröken Fajans

Usch vad jobbigt det är nu. Kommer på mig själv med att tänka j-kla unge hela tiden (när de inte somnar inte vill äta eller är allmänt gnälliga) och får jättedåligt samvete. Vaknar massa på nätterna. I natt vaknade O och L vid 23 och bara skrek, inget hjälpte. Sedan vaknade O 24 och var vaken ca en timme. L har vaknat massa gånger men somnat om ganska fort. De sover fortfarande bara 35-40 min i taget på dagarna. Och så är de förstås fortfarande förkylda...

• Fröken Fajans

Varför ny vagn? Kan de sova i den? Jag behöver ny vagn för brion är alldeles för smal, de sitter på varandra. Konstigt, för den är fortfarande för stor på längden (bältena, alltså). Behöver en som de kan sova 2 timmar i. Funderar på babytravel eller urban jungle. Vad har ni alla? Helst vill jag ha dem mot mig men det kanske inte går.

• Fröken Fajans

Vill bara säga att jag har haft hemska nätter ett tag. I går tog vi bort den lilla fullkornsvälling vi har introducerat och oj, vad mycket bättre det blev. Kanske tillfällighet, men nu kör vi på 6 mån välling endast framöver. Usch, dåligt samvete att jag inte kommit på det tidigare...

• Fröken Fajans

Ja, jag var också lite barnledig i går. Shoppade i 3,5 timmar. Farmor var hemma och hjälpte sambon:) annars hade jag nog inte kunnat slappna av.

Nu har jag burit hem en massa barnmatsburkar från affären. Helst vill jag laga mat själv, tycker det är jättekul men tiden räcker inte till, särskilt inte nu när de (äntligen) har börjat äta lite mer. Lagar ni mat till barnen? Vet att man kan laga ungefär samma som till oss, men vi hinner (orkar) knappt laga ens till oss själva. Blir mycket mackor på kvällarna.

• Fröken Fajans

Jag är gymnasielärare. Ska vara hemma helt även i vår. Dagis har jag knappt funderat på. Borde nog ta och räkna lite på dagarna och planera. Kanske dags att ställa sig i dagiskö...

• Fröken Fajans

I dag är första dagen som jag är hemma ensam med tvillingarna hela gnällkvällen och läggning. Borde ju gå hyfsat eftersom jag ju alltid säger att det bara är jag som gör något med barnen ändå. Är nervös, tycker så illa om när det skriks och de verkar extra gnälliga och trötta i dag. Mina sover inte bra på dagen. De sover en halvtimme (3ggr om dagen) ungefär och sedan är de lika trötta snart igen. Ibland kan jag få dem att somna om men oftast inte. Mina har gått upp ca 200 och 300 g på en månad, bvc sa att mer får det inte plana ut. Kanske får ge dem mer välling, en av få saker de äter mycket av. Det skiljer förresten bara 20 g nu.

Inte bara gnäll, jag älskar att se när de leker och skrattar ihop, sådant missar ju "enlingsföräldrarna"

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010