plexusskada
Hej.
Jag vill börja med att säga att jag är så glad att jag hittat denna tråd :). Många frågetecken har rätats ut tack vare era svar.
I augusti fick vi vårt andra barn och efter en långdragen förlossning fick de dra ut henne vilket resulterade i en plexusskada på vänster arm.
Hon hade från början bara rörelse i fingrarna. Nu börjar rörelse komma tillbaka framför allt i axeln men också i handleden och i armbågen i begränsad utsträckning. Hon är knappt 2 månader. Förra veckan hade vi ett möte med plexusgruppen och vi har också träffat Roos & Hultgren på SöS.
Någon operation var inte aktuell så här långt vad jag förstod men när jag läser era inlägg kanske man ska ta det med en nya salt. Verkar ju kunna förändras snabbt.
Vi har en jättebra sjukgymnast på ALS och jag är jättenöjd med handkirurgerna på sös. Vad var er uppfattning med mötet med plexusgruppen? Jag var jättebesviken när jag gick där ifrån. Inte så mycket för beskeden gällande min dotter utan pga bemötandet från vissa av gruppdeltagarna. Så tråkigt att behöva lägga energi på sånt när själva anledningen att man är där är nog så jobbig. Nu undrar jag hur ofta man träffar plexusgruppen? Vi går parallellt till kirurgerna på SöS och jag tyckte undersökningarna som de gjorde var snarlika de som plexusgruppen gjorde, upplever ni samma sak?
Jag har ännu inte riktigt landat i detta med hennes skada och oroar mig mycket. Undrar hur framtiden ska se ut. Kommer hon kunna lära sig krypa, simma, spela tennis, gymnastisera? Vill inte ha för höga förväntningar men heller inte hela tiden tänka det värsta...
Vore jättebra med en facebook grupp. Superbra förslag :).