• en grönsak

Rädd efter ul bilder.. Hjälp!

Åhh jag känner mig så elak,ytlig och otacksam för att jag öht känner så här men idag gjorde jag ett ul,är i v 33. Och fick med mig två ul bilder och kunde knappt se vad som var vad,frågade henne om hon kunde hjälpa mig att" tyda" bilderna och såg mest irriterad ut när hon snabbt pekade ut de olika "delarna"  jag fattade knappt och vågade inte fråga igen.. Har försökt att tyda de själv och nu tror jag att jag lyckats klura ut hur ansiktet ser ut och jag blev rädd{#lang_emotions_surprised}   alltså,stackars bebis om den ser ut så.. Det ser jätte konstigt ut! Åhh nu kanske nån kommer skälla på mig och säga nåt i stil med " du kommer bli en dålig mamma för att är så utseendefixerad,men det är jag inte!  Klart som sjutton jag älskar mitt barn ia och kommer ju vara finast i mina ögon men just nu är jag bara lite chokad.
    Jag hoppas att jag har sett fel för annars så ser bebisens ansikte helt deformerad ut..

Nån som varit med om sak?
    Jag är inte ute eter att provocera utan vill bara dela med mig av mina tankar,hoppas det inte är förbjudet{#lang_emotions_wink}

• Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!
  • PennyJenny

Du kan vara HELT LUGN :) Ulj-bilder kan se helmysko ut pga skuggor, små fragment i fostervattnet osv osv i all oändlighet. Att din bebis ser konstig ut på 2D bilder betyder inte att den ser ut så i verkligheten :)

Beställ ett 3D/4D ulj någonstans så får du se bebisen på ett bättre sätt och slipper sitta och bli orolig :)

• lieva

Kollapå andras ULbilder så kommer du inte vara rädd mer..

• en grönsak
    PennyJenny skrev 2010-04-28 20:48:03 följande:
    Du kan vara HELT LUGN :) Ulj-bilder kan se helmysko ut pga skuggor, små fragment i fostervattnet osv osv i all oändlighet. Att din bebis ser konstig ut på 2D bilder betyder inte att den ser ut så i verkligheten :) Beställ ett 3D/4D ulj någonstans så får du se bebisen på ett bättre sätt och slipper sitta och bli orolig :)
    Åhh vad skönt att höra:P Joo jag funderar på att beställa ett 3d besök;)  fast lite pirrigt är det ju:)
  • en grönsak

Hehe  det ska jag göra;) vart kan man hitta de då?

• Ida1990

Det är omöjligt att få en bild av bebisen på ul bilder. en del av mina ul bilder såg också jätte konstiga ut, men när min lille kom ut var han jätte fin(förståss)
    Du kan ju söka på 3d ultraljudsbilder på google bildsök så får du se. En del bebisar på 3d bilder ser inte kloka ut,men är jätte söta när de kommer ut. Jag var jätte nojjig av mina bilder från ul, jag tycke min bebis hade jätte näsa ingen underlägg osv, jag letade nästan fel på stakarn. tillslut blev min sambo sur och jag la undan dom. Hade hon sett nått konstigt hade hon sagt det. Dom är ju experterna inte vi.

• Tilma

Jag tycket typ alla bebisar ser läskiga ut på UL-bilder.. Som små aliens Bättre blir det i 3D/4D då man ser ansiktet bättre, tydligare och mer verklighetstroget!

Live to win.
  • Ida1990
    en grönsak skrev 2010-04-28 20:53:44 följande:
    Hehe  det ska jag göra;) vart kan man hitta de då?
    Jag tycker en del 3d bilder ser ännu läskigare ut. Det beror på vart du bor? sen kostar väl det drygt 1500kr.
  • en grönsak
    Ida1990 skrev 2010-04-28 20:55:59 följande:
    Det är omöjligt att få en bild av bebisen på ul bilder. en del av mina ul bilder såg också jätte konstiga ut, men när min lille kom ut var han jätte fin(förståss) Du kan ju söka på 3d ultraljudsbilder på google bildsök så får du se. En del bebisar på 3d bilder ser inte kloka ut,men är jätte söta när de kommer ut. Jag var jätte nojjig av mina bilder från ul, jag tycke min bebis hade jätte näsa ingen underlägg osv, jag letade nästan fel på stakarn. tillslut blev min sambo sur och jag la undan dom. Hade hon sett nått konstigt hade hon sagt det. Dom är ju experterna inte vi.
    Jaa då är det nog bara så att det är ul bilden som gör att bebisen ser "konstig" ut.
    Joo,hade det varit nåt fel så hade hon väl sagt det,men den kanske bara ser ut så "jätte konstig" utan att det ska behöva vara nåt "fel" på den så de säger de inget;)

Min ser ut att ha värsta underbettet och jätte potatis näsa:P
  • en grönsak
    Ida1990 skrev 2010-04-28 21:02:25 följande:
    Jag tycker en del 3d bilder ser ännu läskigare ut. Det beror på vart du bor? sen kostar väl det drygt 1500kr.
    Öhh.. Läste nyss om nån som hade gjort i stockholm och gick på 230 kr eller nåt.. Blev chockad då jag också trodde att det var dyrare..
  • en grönsak
    Ida1990 skrev 2010-04-28 21:02:25 följande:
    Bor i Uppsala förresten.  Carolina mottagningen har jag hört ska vara bra här.
Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!