• en grönsak

Rädd efter ul bilder.. Hjälp!

Åhh jag känner mig så elak,ytlig och otacksam för att jag öht känner så här men idag gjorde jag ett ul,är i v 33. Och fick med mig två ul bilder och kunde knappt se vad som var vad,frågade henne om hon kunde hjälpa mig att" tyda" bilderna och såg mest irriterad ut när hon snabbt pekade ut de olika "delarna"  jag fattade knappt och vågade inte fråga igen.. Har försökt att tyda de själv och nu tror jag att jag lyckats klura ut hur ansiktet ser ut och jag blev rädd{#lang_emotions_surprised}   alltså,stackars bebis om den ser ut så.. Det ser jätte konstigt ut! Åhh nu kanske nån kommer skälla på mig och säga nåt i stil med " du kommer bli en dålig mamma för att är så utseendefixerad,men det är jag inte!  Klart som sjutton jag älskar mitt barn ia och kommer ju vara finast i mina ögon men just nu är jag bara lite chokad.
    Jag hoppas att jag har sett fel för annars så ser bebisens ansikte helt deformerad ut..

Nån som varit med om sak?
    Jag är inte ute eter att provocera utan vill bara dela med mig av mina tankar,hoppas det inte är förbjudet{#lang_emotions_wink}

• Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!
  • avocadomacka

Min son såg precis ut som en liten apa på mina UL-bilder. Alla tyckte det var jättelustigt att vi väntade en liten apbebis, men ut kom en helt vanlig bebis ;)

• en grönsak
    avocadomacka skrev 2010-04-29 11:33:37 följande:
    Min son såg precis ut som en liten apa på mina UL-bilder. Alla tyckte det var jättelustigt att vi väntade en liten apbebis, men ut kom en helt vanlig bebis ;)
    Jaa inte för att apor eller oranguntager är söta men helst vill man ha en bebis som ser ut som en människa:P
  • Bridie

Ja oroa dig inte, panikade nar jag sag min kommande bebis pa UL o tyckte att hela hans huvud var missformat och ihoptryckt ut. Till o med min lakare holl med om att det sag konstigt ut men trodde att det inte skulle vara nagon fara. Men, lite senare gjorde vi ett 3D UL O bebis ser helt frisk (och jattesot!) ut med fullt normala ansikts o huvudformer... Det ar sa latt att bli uppjagad o radd for att man intalar sig att nat ar onormalt men oftast ar nog allt precis som det ska anda!!

• Colisa

Ultraljud är ju inte som ett foto, det visar som ett tvärsnitt och "snittar" man lite snett kan det se helt koko ut. Räcker ju t ex att man "skär" näsan lite på sidan så blir den jätteliten. Armar och ben kan klippas av på mitten... Den ser säkert bättre ut på riktigt!

• en grönsak
    Colisa skrev 2010-04-29 16:13:21 följande:
    Ultraljud är ju inte som ett foto, det visar som ett tvärsnitt och "snittar" man lite snett kan det se helt koko ut. Räcker ju t ex att man "skär" näsan lite på sidan så blir den jätteliten. Armar och ben kan klippas av på mitten... Den ser säkert bättre ut på riktigt!
    Att det inte är som ett fotograi vet jag;) Men trodde att det skulle se lite mer "normalt" ut. Men som du säger,allt kan bli helt snett och då ser det bara jätte konstigt ut..
    Förhoppningsvis kommer det ut en alldeles normal söt bebis ut>:
  • Mary Wollstonecraft

Ts: Tänk på att bebis i v. 33 ju är ganska stor, den får ju liksom inte plats på bilden som den gjorde när du var i v. 18. En kompis till mig fick gå på tillväxt-ul under hela senare delen av sin grav. och hon sade alltid att hon bara sett typ en fot, ett ben osv i slutet..

• flickan85

Hur ful än din bebis kommer att bli,så kommer du ändå tycka att det är den absolute söööööötaste och vackraste bebis på hela jorden!

• en grönsak
    flickan85 skrev 2010-04-29 18:09:55 följande:
    Hur ful än din bebis kommer att bli,så kommer du ändå tycka att det är den absolute söööööötaste och vackraste bebis på hela jorden!
    Nää nu får vi hoppas på att den inte är jätte ful då,men tack iaf;)
  • en grönsak
    Mary Wollstonecraft skrev 2010-04-29 18:06:49 följande:
    Ts: Tänk på att bebis i v. 33 ju är ganska stor, den får ju liksom inte plats på bilden som den gjorde när du var i v. 18. En kompis till mig fick gå på tillväxt-ul under hela senare delen av sin grav. och hon sade alltid att hon bara sett typ en fot, ett ben osv i slutet..
    Jaa det är sant. Fick se lite olika kroppsdelar  men könet fick man tydligen inte se;)
  • havochsol

Hahahaha, så jag har skrattat när jag läst allt. Ni är allt bra roliga ni....Ha det super!

• Pluffa

Men snälla nån, UL-bilder kan se ut hur som helst. Om du är oroligt, ring din barnmorska men för det mesta ser det ut som jättekonstiga bebisar och sen kommer det ut ursöta små liv. Kolla mina bilder! UL-bilderna på mina barn såg ut som blandning av skelett och apa, men se så fiiina de blev!!!

• I Love You Three

haha  jag gjorde vanligt ultraljud i samband med 3d ultraljudet !  

Dem började med vanligt 2d ultraljud (svartvita) och jag täntke det men oj vad underlig bebisen ser ut. Sen knäppte dem igång 3d ultraljudet och jisses vilken söt donna det var därinne! En TOTAL kopia av sin pappa  
    Är nog ganska vanligt att vanliga svartvita ultraljudet ser konstigt ut så otroa dig inte
  • wity

Min dotter såg också lustig ut på UL-bilderna, såg ut som Pinnochio med lååång, spetsig näsa!
    När hon föddes hade hon en alldeles perfekt liten näsa.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Dossen

Vår son såg helskum ut framifrån i v 32, men skönt för alla förstföderskor om de talar om att fotona är snittade, vinklade etc...

Vår son ser ut att ha en snusprilla inne, samt så hittade de bara pungen o ingen snopp... haha

Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!