• en grönsak

Rädd efter ul bilder.. Hjälp!

Åhh jag känner mig så elak,ytlig och otacksam för att jag öht känner så här men idag gjorde jag ett ul,är i v 33. Och fick med mig två ul bilder och kunde knappt se vad som var vad,frågade henne om hon kunde hjälpa mig att" tyda" bilderna och såg mest irriterad ut när hon snabbt pekade ut de olika "delarna"  jag fattade knappt och vågade inte fråga igen.. Har försökt att tyda de själv och nu tror jag att jag lyckats klura ut hur ansiktet ser ut och jag blev rädd{#lang_emotions_surprised}   alltså,stackars bebis om den ser ut så.. Det ser jätte konstigt ut! Åhh nu kanske nån kommer skälla på mig och säga nåt i stil med " du kommer bli en dålig mamma för att är så utseendefixerad,men det är jag inte!  Klart som sjutton jag älskar mitt barn ia och kommer ju vara finast i mina ögon men just nu är jag bara lite chokad.
    Jag hoppas att jag har sett fel för annars så ser bebisens ansikte helt deformerad ut..

Nån som varit med om sak?
    Jag är inte ute eter att provocera utan vill bara dela med mig av mina tankar,hoppas det inte är förbjudet{#lang_emotions_wink}

• Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!
  • Ida1990
    en grönsak skrev 2010-04-28 21:04:39 följande:
    Öhh.. Läste nyss om nån som hade gjort i stockholm och gick på 230 kr eller nåt.. Blev chockad då jag också trodde att det var dyrare..
    Var det 3d då? kanske bara var könsUL. Låter för bra för att vara sant. Men men stämmer det så är det ju kanonbilligt:)
  • en grönsak
    Ida1990 skrev 2010-04-28 21:07:19 följande:
    Var det 3d då? kanske bara var könsUL. Låter för bra för att vara sant. Men men stämmer det så är det ju kanonbilligt:)
    det var 3d. Tråden finns på andra sidan här under samma  ämne. tror den heter" 3d ul eller inte.. Nåt sånt heter den.
  • Ida1990
    en grönsak skrev 2010-04-28 21:12:29 följande:
    det var 3d. Tråden finns på andra sidan här under samma  ämne. tror den heter" 3d ul eller inte.. Nåt sånt heter den.
    Okej va bra! då vet man det till nästa gång, om det inte har kommit nått ännu nyare, typ att dom plockar ut bebisen en stund så man får titta och sen stoppar in den i magen igen. ne skoja.P Men det vore roligt och göra 3d. då får man ju reda på könet med, det får man inte på vanliga UL där jag bor, sen vore det ju jätte roligt att köpa dvdn från 3d ultraljudet och ha som minne.
  • alma s

Jag var med om samma sak häromdagen! Är i v.31, och fick göra ultraljud för att jag har havandeskapsförgiftning{#lang_emotions_frown} Det var inte alls som rutin-ultraljudet i v.18! Då kunde man se en helkroppsbild. Nu är bebisen så stor så man se bara en del i taget, huvudet, eller rumpan, eller benen. Jag fick med en bild på huvudet så min sambo skulle få se, men det var mest läskigt. Ser ut som en dödskalle{#lang_emotions_foot_in_mouth} Men jag har valt att strunta i det nu! Tittar inte på den mer... Tror det ligger en jättesöt liten bäse därinne{#lang_emotions_smile}

• en grönsak
    alma s skrev 2010-04-28 21:42:23 följande:
    Jag var med om samma sak häromdagen! Är i v.31, och fick göra ultraljud för att jag har havandeskapsförgiftning Det var inte alls som rutin-ultraljudet i v.18! Då kunde man se en helkroppsbild. Nu är bebisen så stor så man se bara en del i taget, huvudet, eller rumpan, eller benen. Jag fick med en bild på huvudet så min sambo skulle få se, men det var mest läskigt. Ser ut som en dödskalle Men jag har valt att strunta i det nu! Tittar inte på den mer... Tror det ligger en jättesöt liten bäse därinne
    Nä usch stackarn:(  Men gick det bra annars?   Ja,det är nog bäst att jag inte hänger upp mig för mycket på just de 2 bilderna:P Tror också att det ligger en sötnos där inne,med massa hår:) Enligt hon som gjorde ul:P  
    Ja,just i de bilderna ser de jätte konstiga ut,typ som tecknade bilder haha:P och inga bra sådana;) Nejdå,det blir nog bra iaf:)
  • Kyltsi

När vi gjorde tillväxt UL i v34(tror jag att det var) Så fick vi en bild på bäbisen, där den såg ut som ett monster, med klor och hugg tänder{#lang_emotions_surprised} hehe, så klart att bäbisen inte ser ut så egentligen. Den  rörde på sig precis när BM sparade bilden, därför blev den så läskig. men jag tycker bilden är lite cool, just för att bäbisen verkligen ser ut som ett monster

Jag tyckte att man såg bra på UL så sent, jag kunde ju utskilja ansiktsdrag och så på ett helt annat sätt än bara två veckor tidigare. Tyckte att den var lik min lillasyster, får se om den kommer att vara det när den föds också
  • cocos87

Min dotter såg heeemsk ut på Rul, jag blev rädd och skrek faktsikt så kvinnan som gjorde ul fick lugna mig. Helt normalt alltså

Nathalie 090607, BF 101029
  • jazzkatten

3D ul kan också se lite konstiga ut. Vi fick en bild av vår dotter i 3D i vecka 31, jag tyckte hon såg rätt ful ut. Krokig näsa, stor panna, hitlerfrisyr... men ut kom världens sötaste bebis (OK jag är partisk men hon är verkligen jättesöt, inte alls som på bilden)

Så jag instämmer med ovanstående kommentarer, det är inget att oroa sig för
  • en grönsak
    cocos87 skrev 2010-04-29 08:46:21 följande:
    Min dotter såg heeemsk ut på Rul, jag blev rädd och skrek faktsikt så kvinnan som gjorde ul fick lugna mig. Helt normalt alltså
    Haha! Nää vad hemskt:P  Jag skrek inte men kunde ha börjat gråta.. Hon var mest nonchalant tycker jag,tog sig knappt tid för att förklara de olika delarna på bilderna..  Och sa ba: Jag tycker det ser ut som en normal bebis det när jag sa typ: Oj när jag såg bilden på skärmen..
Svar på tråden Rädd efter ul bilder.. Hjälp!