• Anonym

springmask

Usch vad trött jag är på att få mask. Har ätit både Vermox o Vanquin. Tycker att jag prövat ALLT. Ätit Vermox varannan vecka i 1 1/2 måmad. Jag tvättar o skurar. Behandlat hela famlijen..men lik förbannat kommer de tillbaka. MEN bara till mig, ingen annan i familjen får   Dottern fick det första gången när hon var  6 år för ca 7 år sen.

Vad f*n gör man??? TIPS, RÅD tack!

• Svar på tråden springmask
  • Anonym

Vet du vad!! Jag blev så otrolig lättad när jag sitter och läser detta för jag har haft så sedan jag varit barn och det bara kommer tillbaka!!! Och jag är inte ohygienisk utan snarare tvärt om men jag blir snart tokig! Och jag har inte vågat ta upp det med min man och inte med en läkare heller. Jag har bara tagit den vanliga medicinen som man får om man frågar på apoteket... Sitter här nu och blir tokig på att precis ha fått det igen...Vad FAN är problemet??? Har behandlar hela familjen tidigare eftersom barnen fått det. Det kan gå tre månader eller mer imellan men likt fan kommer det tillbaka. Vad ska vi ta oss till??

• Anonym

när det har gått springmask på förskolan har de sagt till mig att äggen bla trivs under naglarna och att man ska hålla dem vädigt korta. kanske hjälper det om ni kvinnor klipper av er naglarna? (vet inte om det bara är något förskolan sagt eller om det faktiskt är så)

• Anonym

kliar: låter som springmask. de kryper ut och lägger äggen på natten, därför kliar de då och inte på dagen. på sjukvårdsupplysningen sa de att man kunde sätta fast en bit tejp på analen för då fastnade de när de kröp ut på natten. men om man inte upptäcker dem på länge så blir de väl så många att man till slut ser självaste masken i underkläderna?

• Anonym
    Anonym (Skrev inlägg två) skrev 2010-04-29 21:03:02 följande:
    Några råd om man fått springmask Duscha varje morgon och se till att få bort ägg omkring ändtarmen Håll bostaden så rent som möjligt. och var extra noga i sovrummen, där man speciellt skall försöka få bort så mycket damm man kan Tvätta händer grundligt efter toalettbesök och före varje måltid Klipp naglarna korta. Barn kan även få bomullshandskar nattetid Byt sängkläder och underkläder extra ofta Undvik mat i sovrummet Om fler i familjen drabbas – behandla alla samma dag Ät en fiberrik kost Nu har jag klippt naglarna och i morgon ska alla kläder tvättas och sovrummet städas som tusan... ska sedan köpe vermox som jag aldrig har testat och varva det med den andra jag tar nu. Nu jäklar ska det bort!! Sova i underkläder också...
    har gjort allt det du skriver...men ändå som kommer dom tillbaka dom små jävlarna
Svar på tråden springmask