Inlägg från: Anonym (Skrev inlägg två) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skrev inlägg två)

springmask

Nej nu måste vi ta tag i detta. I morgon så ringer jag anonymt och frågar. Det måste ju finnas något starkare att ta! Jag gör vad som helst MEN jag berättar det INTE för min man. Det totalvägrar jag. Hellre säger jag det till alla läkare i världen. (Vi är väldigt öppna mot varandra och han skulle inte säga något konstigt eller så men jag bara kan inte göra det. Känns så äckligt och förnedrande...)

Har faktiskt aldrig tidigar hört någon annan vuxen som har haft "kronisk" springmask...(Äterkomande i all evighet..)

Råkade skicka mitt inlägg innan jag var kklar men nu kanske man vågar när man vet att det kanske inte är så ovanligt i alla fall.

Några råd om man fått springmask

Duscha varje morgon och se till att få bort ägg omkring ändtarmen Håll bostaden så rent som möjligt. och var extra noga i sovrummen, där man speciellt skall försöka få bort så mycket damm man kan Tvätta händer grundligt efter toalettbesök och före varje måltid Klipp naglarna korta. Barn kan även få bomullshandskar nattetid Byt sängkläder och underkläder extra ofta Undvik mat i sovrummet Om fler i familjen drabbas – behandla alla samma dag Ät en fiberrik kost

Nu har jag klippt naglarna och i morgon ska alla kläder tvättas och sovrummet städas som tusan... ska sedan köpe vermox som jag aldrig har testat och varva det med den andra jag tar nu. Nu jäklar ska det bort!! Sova i underkläder också...

Lillsnufflan skrev 2010-04-29 21:07:39 följande:
    Jag fick springmask för ett par år sedan och all receptfri medicin på apoteket var slut. Jag fick lite panik eftersom jag verkligen, verkligen ville bli av med den! Då gick jag till läkare och fick en receptbelagd kur som dessutom enligt läkaren var mycket starkare än den vanliga. Kan ju vara något att prova om det är svårt att bli av med den.
    Jag ska begära starkare när jag pratar med läkaren.
Svar på tråden springmask