Inlägg från: Mamma060812 |Visa alla inlägg
  • Mamma060812

Mallorca

Hej hej !!

Vi åker på fredag !

Ska till Viva Bahia i Alcudia

Hoppas det fina vädret kommer nu då...

• Mamma060812
    dorsia skrev 2010-05-05 12:28:27 följande:
    Ah, såg att det skulle bli lite varmare nu! Hoppas att ni får tur med vädret!! Trevlig resa!
    Ja jag såg det oxå nu ! Tack
  • Mamma060812

Herregud vad saker man har med sig har en stor resväska & en lite mindre till oss 4 & sen handbagage, men jag får inte ner allt...
    Hmmm...

Vagnen ska ju med oxå, oj oj

• Mamma060812

I fredags kom vi hem från Viva Bahia i Alcudia.

Men vi är rätt missnöjda, det vi bokat fick vi inte Hotellrummet/Hotellet skulle jag då inte klassa som ett 5 stjärnigt hotell !!

Omgivningarna var fina, med med denna erfarenhet så hade jag valt ett hotell närmre Alcudia.

• Mamma060812
    Kimban skrev 2010-05-26 10:34:03 följande:
    Vi bodde på sunwing resort och spa i cala bona, det va nog det sämsta jag varit på. Vi bodde i jasmin byggnaden, det första vi fick göra va att sopa golvet som va jätte smutsigt, ville inte ens sätta ner lill-killen. Golven va så kalla att det gjorde ont i fötterna (jag brukar inte vara kinkig men det va vidrigt) vår lägenhet hade aldrig sol vilket gjorde att golven va så kalla (stengolv, men de blir ju varmare om solen ligger på nångång. Iom att det aldrig va sol så va lägenheten fuktig vilket resuterade i mögel, ialla fall på gardinerna va vi kunde se. Ringde Ving för att se om vi kunde betala för att byta rum. dom kunde inte hjälpa oss fören på måndagen. Hotellet kunde inte lämna besked om vi kunde byta rum fören efter fem på måndag eftermidda, kl tolv på måndag ringer de från ving och säger att de har ett rum i alcudia om vi vill ha (vi hade pratat med en danska som inte förstod va vi sa utan trodde vi ville ha ett rum utan stengolv) vi fick betala 50 euro för rummet och 60 euro för att ta oss till detta enligt ving 4 stjärninga hotell, som det står på när vi kommer fram är 3 stjärningt. Men men vi överlevde och lill-knodden fick bada en massa så han va glad. Men jag åker aldrig mer med ving.
    Vart bodde ni i alcudia sen ??

Reklamera resan nu 0770-456664 !! Det ska vi göra !
  • Mamma060812
    Mamma Cia skrev 2010-05-17 08:19:15 följande:
    I fredags kom vi hem från Viva Bahia i Alcudia. Men vi är rätt missnöjda, det vi bokat fick vi inte Hotellrummet/Hotellet skulle jag då inte klassa som ett 5 stjärnigt hotell !! Omgivningarna var fina, med med denna erfarenhet så hade jag valt ett hotell närmre Alcudia.
    Klipper in mitt inlägg från efter resan ....
  • Mamma060812
    lilla my2 skrev 2010-05-31 02:17:06 följande:
    Tack Imsa! Det blir jättebra! Jag är mest orolig nu för min yngsta son och dottern som har lyckats skapa sig en dunderförkylning och som har infektionsutlöst astma i botten! Rädd för både flygresan och vistelsen nu! Att det ska bli akut allvarligt för dom! Håll tummarna för oss att de hinner friskna till innan lördag då vi åker! Kram!!!!
    Vi har samma sak !

Vi hade med våra mediciner, så dan innan vi skulle åka hem så började barnen, så då satte vi in medicinen direkt. Men flygresan hem var lite tuff för den stora killen som hostade rätt bra.
    Men jag tor oxå dom har bra svenska läkare där om det skulle vara något ! Tänk bara på det där med blöta kläder, att dom inte springer för länge i dom så klarar dom sig nog bra !
  • Mamma060812
    lilla my2 skrev 2010-06-04 13:05:04 följande:
    Tack alla för stödet!

Nu har barnen frisknat till, tack och lov! Men vi har med alla mediciner och nu kör vi underhålls dosering för att ha ett underlag för barnen om det blir sjuka igen!

Otroligt va mycket intyg som behövs för vissa mediciner.............
    Vi har med oss albatrossen också, den behövde också intyg från både läkare och flygbolag!

Vi åker imorgon klockan 07.30...................både längtar och är nervös, men det blir bra!

Kram till er alla!
    Va ?? Nä det hade inte vi, vi hade dom tom i handbagaet 6 det var ingen som sa nåt, vi fick ju ändå plocka upp dom o visa..
  • Mamma060812

Vi har precis bokat en ny resa med Ving. trots missödet med den förra. Det är dock reklamerat men jag tror inte vi får nån ersättning eller likande.

Denna gg. bär det av till Teneriffa, Sunwing Resort Fanabe i November

• Mamma060812
    imsa skrev 2010-06-15 22:29:43 följande:
    åh vad avis jag blir. vi firade jul där för några år sedan. ett hotell jag inte tror du blir missnöjd med. vi trivdes mkt bra där.
    Vad kul !! Ja jag hoppas verkligen det & att det är varmt så barnen kan bada mycket

Men det borde ju vara det ultimata för barnen iaf.  !
Svar på tråden Mallorca