• Kimban

Mallorca

Har bokat en resa till Mallorca i mitten av maj, har läst en del här men har lite frågor.
    många skriver att blöjor är dyrt? vad kostar dom? samma med barn mat, nestle borde ju finnas där, men va är det för priser?
     Min lilla kille är inte så kräsen med mat han äter allt, så ja är inte så orolig att han inte skulle gilla det och i så fall får man väl laga mat till honom.

Många skriver att man överhuvudtaget är dyrt, men det är ju så svårt att veta vad folk jämför med. Är det som sverige?
    vet ju att det brukar var dyrt på små affärerna som ligger vid hotellen, vet någon var det finns någon större mataffär i närheten av sunwing i cala bona?
    Shit va mycket konstiga frågor, men ja gillar att ha koll {#lang_emotions_sealed}

• Svar på tråden Mallorca
  • pigglet

Vi brukar ha tagit med blöjor och barnmatsburkar, men det är ju vi...

Tittade in eftersom vi också åker till mallorca i maj   :)

• Marie1978

Vi köpte allt på plats, dessutom i supermarketen på hotellet och det var en bra bit dyrare än i Sverige. Men så är man ju inte på semester så ofta...

Vet ej om det finns något där eftersom vi var i Alcudia. Däremot tycker jag att utbudet av barnmat oftast brukar vara dåligt, endast 4-5 sorter att välja på och det blir ju lite enformigt om de äter det en helt vecka, 2 gånger om dagen...

• Kimban

älsklingsbarn: roligt1 Vart ska ni?

Marie1978: Släpa orkar ja inte, kommer bli tillräckligt med packning och saker. Släpa med sig 15 burkar mat, och ett paket blöjor känns inte så lockande.
    Kommer du ihåg hur mycket dyrare va det i småaffärerna?

Läste någonstanns att det va jätte bra barnmatsutbud, me det kanske va i de lite större affärerna.

• Marie1978

Burkarna var dyra i supermarket, ca 24 kr tror jag för en stor burk Fast när vi var där åt lillkillen mest restaurangmat. I övriga affärer vet jag inte, men billigare helt klart.

Blöjorna tror jag kostade ca 100 kr, men då bara för hälften så många

• pigglet

Ja, vart ska vi? Alcudia lät bekant? Tror det låg på höger sida av ön? Har mycket annat att tänka på... vi åker inte förän 28 maj, så det är ju ett tag kvar. Men snart borde jag väl engagera mig lite...

Jo, visst blir det mycket packning om man släpar med allt, men man har mycket plats för shoping   :)

• Alexi

Tips om ni checkar in en vagn, lägg blöjpaketet där så kostar det inte vikt och plats i vanliga bagaget. 

• Ejin

vi var i alcudia i höstas... blöjorna var dyra .. speciellt i dom här turistsupermarketen... men vi gick till en mer lokal affär o där kostade dom väll lite under en hundring.. men för ett litet paket.. så de var inte billigt..

lägg ett pack under vagnen... de gjorde vi på vägen hem eftersom vi fick nästan ett pack över,.... vi ångrade att vi inte gjort de på nervägen...

• Kimban
    Ejin skrev 2010-04-29 21:28:21 följande:
    vi var i alcudia i höstas... blöjorna var dyra .. speciellt i dom här turistsupermarketen... men vi gick till en mer lokal affär o där kostade dom väll lite under en hundring.. men för ett litet paket.. så de var inte billigt.. lägg ett pack under vagnen... de gjorde vi på vägen hem eftersom vi fick nästan ett pack över,.... vi ångrade att vi inte gjort de på nervägen...
    Ah nä det va ju dyrt.. Hm tänkte inte ta med någon vagn för vi bokade ne på hotellet, men vet inte riktigt hur de är i kvalite etc. Vi måste ha en med liggläge då lill killen bara är 11 månader, är ju skönt att kunna vara ute på kvällen och att han kan sova då. Har mailat ving så får se va dom svarar. Annars tar vi med en vagn och lägger bjöljorna där. Dom säger inget om det på flypplatsen?
  • Jonsi

Tänk på att burkmaten där ofta är sockrad/saltad som den inte brukar vara i Sverige. Vi tog med oss burkar när vi var två veckor på Gran Canaria då sonen var 1. Vi tog en burk per dag för att vara säkra på att han fick i sig nåt med näring, sen hade vi med grötpulver också. Utöver detta fick han hemlagad lunch - vi bodde i lägenhet - och smaka av oss på restaurang. Vi packade maten i en kabinväska, skitbra, när vi skulle hem kunde den fyllas med annat.

Svar på tråden Mallorca