Inlägg från: jazmine25 |Visa alla inlägg
  • jazmine25

jag e lite ledsen idag. idag har jag vägdag och det visade sig att jag bara gått ner 2 hekto på en vecka. idag har det gått nästan 4 veckor sen operation. jag har sammanlagt gått ner 8,4 kg. Jag trodde jag skulle få väga under 100 denna vecka men stannade på 100,00. fan vad surt. En anledning till att jag inte gått ner mer än 2 hekto måste ju vara för att jag har fått mens.

Eller vad tror ni? jag behöver lite peppning. Vet inte om jag vågar ta några mått då jag säkert är svullen å så...

• jazmine25

jag hoppas att nån kan hjälpa mig med mitt problem. jag har väldigt svåra diarerr varje dag. jag hade det även innan operationen men tycker det blivit mycket värre nu. jag vågar knappt gå ut längre. vet ni om det finns några bra tabletter eller liknade som kan hjälpa och som man kan äta efter en gastric bypass operation

• jazmine25

jag vill bara säga hej till alla nya och grattis till alla som ska opas i veckan. Idag mätte jag cm i midjan och jag har på 1 månad och 2 dagar sen op losat 10 cm. Jag ska väga mig imorgon och det ska bli intressant. Förra veckan gick jag ju bara ner 2 hekto pågrund av mensen hoppas på nåt kilo denna gång. jag vägde dessutom exakt 100,00 kg sist så jag hamnar förhoppningsvis på två siffrigt

• jazmine25
    Karra skrev 2010-05-10 10:57:55 följande:
    Håller tummar och tår att vägningen går bra imorgon. Jag tror jag är i samma sits som du var i förra veckan. Känns inte som om jag gått ner något. Stod du stilla när du över gick från flyt till puré?
    Min tid efter open har varit lite svår. Jag blev inlagd med stöddropp efter open då jag pågrund av en förkylning inte kunde dricka. Efter 4 dagar på sjukhus åkte jag hem och började med pure/fast mat direkt. Som mest har jag stått stilla när jag fick mensen senast men jag gick ner 2 hekto då. Denna vecka visar vågen på - 0,9 så nu väger jag tvåsiffrigt, 99,1. Jag har läst ganska mycket om att man förlorar muskler dom första veckorna sen byggs musklerna upp igen och fettet förbränns och i den omställningen står man lätt stilla.
  • jazmine25
    huachi86 skrev 2010-05-10 15:22:27 följande:
    Hej allihopa!jag har en liten fråga till er som har blivit opade.Dem medicinerna som man måste köpa efter operationen plus sprutorna hur mycket brukar dem kosta???jag behöver planera lite för våran ekonomi...vore jätte snällt om ni kunde svara.hoppas det har gått bra för alla som haft OP idag!Ha en fortsatt bra dag
    Jag betalade ca 1000 kr för allt
  • jazmine25
    Karra skrev 2010-05-11 08:05:45 följande:
    Vägdag ida, -0,3kg känns lite tråkigt men vad göra. Midjemåttet visar -2mc så det är ju bra. Stod det hur långt efter musklerna börjar byggas upp igen? Det har nu gått 3v sedan jag gjorde min operation. Man blir ju lätt "bortskämd" när jag går ner mer än 1kg i veckan och sen bara 0,3.
    Jag blev bortskämd då jag gick ner 6 kg på 2 veckor. Det där om musklerna är säkert olika från männsika till människa. det beror säkert också mycket på när och hur man tränar. Jag kommer bara ut på korta promenader änn så länge. Jag pratade med forskningssjuksköterskan på Ersta idag och jag berättade om min oro då alla andra tjejer som opererades samma dag som mig mår ass bra och går på timslånga promenader varje dag. Hon sa då att vissa tar det tid för innan dom mår tillräckligt bra.
  • jazmine25

Mina dumpningar kommer efter ca 20 minuter varje gång. Men jag kan räkna mina få dumpningar på fingrarna. Jag har haft 2 st 10 som jag kallar dom jpobbiga sen har jag smådumpat men det brukar ta ca 2 minuter efter att jag slutat äta.

• jazmine25
    mrsErik skrev 2010-05-30 15:50:19 följande:
    samma här, inga muskler och ingen kondis
    Härligt att höra att man inte är den ända som mår såhär. Alla pratar hela tiden om hur bra dom mår och hur långa promenader dom går på varje dag. Jag simmar några ggr i veckan men annars tränar jag inte så mycket mer. Det har gått ca 7 veckor sen min operation. Jag blev inlagd med stöddropp direkt efter hemkomsten också men usch så trött jag är ibland...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)