-
För mig väntade jag bara i 6 veckor innan jag drack för första gången. 1 litet glas vin räcker bra. Jag har hittils bara druckit 2 ggr sen open och det har funkat bra båda gångerna.LenaL skrev 2010-06-02 23:06:15 följande:Är inte beroende eller något sådant men älskar vin och öl. Hur länge har ni som blivit opererade väntat innan ni började dricka vin och öl? Hur mycket drack ni då? -
Jag tror det är mig du menar. Jag opades för ca 9 veckor sen och jag har ont och diarrer varje dag. För min del beror det inte på naturdiet. Jag ska kontakta vårdcentralen nästa vecka och se om jag kan utredas och om det kan avhjälpas. Det känns jätte jobbigt att inte kunna gå och handla utan att drabbas av ångest och alltid undra om det finns en toalett i närheten.Mli79 skrev 2010-06-08 18:07:25 följande:Jag har för mig att det var någon här i tråden som hade problem med diarré efter operationen, kan ni hjälpa mig minnas vem det var? Ända sedan min lite för snabba naturdietslatte till lunch åker allt jag dricker ut med raketfart och magont. Nån som har haft likadant? -
jag kännerigen mig men så mådde jag bara några dagar efter op. jag vart ju dunderförkyld och det slutade med att jag blev inlagd med stöddropp tills dess att jag fick i mig tillräckligt med vätska. jag låg inne i 4 dagar. sista dygnet innan jag åkte in fick jag bara i mig nån dl eller 2. Jag kommer inte riktigt ihåg men lite var detJohannaL skrev 2010-06-09 13:00:36 följande:5 veckor sedan op idag, och mår pissigt
har de senaste dagarna haft väldigt svårt att dricka det står upp i halsen, plus att idag har jag haft segt att få i mig mat också. nån som känner igen detta?
pissigt! -
Dom tog en massa blodprov på akuten och jag antar att dom då såg att jag hade extrem vätskebrist. inte nog med att jag fick i mig för lite vatten jag fick ju i mig noll kalorier för det lilla jag fick i mig var endast vatten.JohannaL skrev 2010-06-09 20:23:06 följande:Uch fy det får man ju hoppas man slipper, hur bedömde de att du behövde stöddrop? för läkaren idag kolla inget eller nått alls, sket nog mest i vilket kändes det som...E ju många v sen jag blev op och har inte haft prob innan så nu e det jobbigt att det bara blev så plötsligt, får fixa fram lite is och hoppas på det funkar då. Bubbel klarar jag inte alls känns som halsen sväller direkt då. Och det e himla skumt att du beskriver känslan så för det e precis så jag också känner, som om det sväller och blir jobbigt. Skumt, nu ska jag ta och pilla fram lite is, =)ChokladMoshin skrev 2010-06-09 18:58:38 följande:Kände också så där ett par veckor efter open och det funkade bara om jag drack vatten med is eller bubbelvatten.
Kan fortf. inte dricka vatten direkt ur kranen, känns som det sväller i halsen och jag mår illa.
Maten funkar dock bra. -
* När opererades du?
7 April 2010
* Hur mycket har du gått ner i vikt?
13 Kg
* Vad har du för BMI?
34 hade 38 innan
* Hur mycket har du minskat i omfång runt magen?
för 4 veckor sen hade jag minskat 10 cm i midja
* Hur ofta tränar du, och vad tränar du?
Försöker simma 2 ggr i vecka, får se hur det blir under sommaren
* Får du i dig alla 6-7 mål mat per dag?
6 mål om dagen blir det för mid
* Dricker du 2 liter vatten om dagen?
ca 1 liter får jag i mig
* Hur många kilon har du kvar till din målvikt?
27 kg
* Tappar du mycket hår?
Jag har ännu inte märkt nåt men det kommer väll
* Ångrar du din operation?
Det går upp och ner. Jag ångrar mig nog lite varje dag men är nöjd 95% av tiden
* Hur ofta dumpar du, och på vad?
Jag har bara dumpat 3 ggr. 2 ggr för att jag ätit för fort och en gång när jag testade en kanelbulle
-
jag har en fråga till alla här.
Jag har sen open den 7/4-10 gått ner bara 13 kg. Jag har stått stilla dom senaste 2 veckorna. Tror ni det är normalt????
Jag börjar misströsta och tro att jag fastnat. -
Jag är en av dom. Jag försöker vänta snällt nu... Man måste ju vänta i ett år innan man får börja barnaskapandet igen. Jag måste göra IVFlittlemisstrouble skrev 2010-06-18 18:53:20 följande:är det någon som gör operationen så att man går ner i vikt för att kunna skaffa barn sedan? -
Förutom att jag har pco så har killen min inga spermier...vi måste då använda oss av donerade spermier. jag hann testa 2 inseminationer och har tillsammans med läkaren på IVF centret bestämt att vi ska göra IVF när det blir dags för nya försök.littlemisstrouble skrev 2010-06-19 22:16:40 följande:har du redan testat pergo då med andra ord?
Vilka problem har du? -
Jag gick också upp innan open. 1 kg... säkert vanligt när man ätit normalkost innanlisalove skrev 2010-07-04 11:02:09 följande:Jes, jag var med där. Hade gått upp så det var ingen höjdare
. Nä men det gick ju bra ändå. Det första jag gjorde när vaknade var att titta så att jag var opad med titthål 
-
Hej igen
Det var ett tag sen jag skrev här. Jag har kommit så långt att jag i januari ska göra IVF. Vi ska börja med den korta metoden i slutet av januari. Jag har i dagsläget gått ner 28 kg men jag tycker det går såååå sakta. jag opades den 4 april alltså lite mer än 7 månader sen. Drömmen från början var att gå ner till 69 kg men jag väger idag 80,7 så det är lite mindre än 11 kg kvar. det hinner jag ju inte tills det blir dax för bebis skapande. Tycker ni att min viktminskning låter normalt????
Jag är också ass orolig innför att må illa om jag lyckas bli gravid. Jag har sen open lyckats spy 1 gång då jag vart alldeles för full och fyllehungern fick mig att försöka stoppa i mig en french hotdog. Jag orkade lite mer än hälften efter ca en halvtimme körde en majjor dumpning igång som resulterade i att jag spydde.
Finns det nån här som har länken till GBP och gravid tråden? -
Äntligen har jag nått ett stort mål. Jag väger nu under 80 kg. Gud så jag har längtat efter talet 79. Jag opades i april 2010. Jag har hittills gått ner 29 kg. Nästa mål är minus 30 sen är det 69 kg. Tyvvär så kommer bebisverkstad ivägen men hoppas hinna gå ner så mycket som möjligt till slutet av januari då IVF kör igång.
-
Jag ar sa glad idag. Det har gatt ca 9 mander sen min op och jag vager otroliga 76 kg. Jag har gatt ner 32 kg. Ursakta for min stavning men jag befinner mig i thailand just nu.
-
Kan nan ge mig lanken till traden for bilder. Jag verkar ha missat den
-
Här var det ovanligt tyst idag. Jag kan ju berätta att 10 månader efter operation står jag på -35 kg. Jag har BMI 26 en poäng ifrån normalviktig