Inlägg från: ericas mamma |Visa alla inlägg
  • ericas mamma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

så himla skumt. denna var borta från mina favoriter {#lang_emotions_frown}, vilken tur att nån hade skrivit länken i den gamla.
    nehe nu ska jag läsa ikapp lite

Erica 060202 Loke 080626 www.ericasmamma.blogg.se
  • ericas mamma

känns som om jag är den enda som är glad att man går ner långsamt (ca 1kg i veckan). jag är glad och nöjd, mest pga av att jag ser att huden drar ihop sig rätt så bra.
    Tycker alla andra verkar känna sån press på sig att gå ner i vikt, och väger sig flera gånger i veckan.
    Hoppas jag inte blir så vikttokig.

• ericas mamma
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 20:44:49 följande:
    HÄMSKA HELGER PÅ FLYT !!!HELT ÄRLIGT NU FOLK.. Ska opereras nu på måndag och har då gått på 2 veckors flyt..men .. ja just det MEN .. har fuskat vid ett par tillfällen.. var bara TVUNGEN att smaka .. känner mig superdålig och oseriös när jag inte kan hålla mig 2 veckor utan att falla för frestelse.. är jag ensam ? har gått ner 6 kilo hittills men .. hur mycket sabbar man för sig själv ( försämrar resultat under / efter op ) Ringde Ersta och frågade hur mycket man brukar gå ner på dessa 2 veckor och Ssk sa mellan 3-8 kilo..ÄR DET BARA JAG SOM FUSKAT ?? och sen har ÅNGEST ?
    jag fuskade inte, kände mej så himla motiverad för op. hade dotterns kalas 2 dar innan min op. men det kanske är annorlunda eftersom du flöt så länge, jag behövde bara flyta i 3 dar
  • ericas mamma
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 20:55:53 följande:
    3 dagar ??? hur kom det sig ? eller det kanske är olika från sjukhus till sjukhus .. men ja .. 2 veckor flyt före och sen 2 veckor efter sen pure.. ville tugga antar jag .. åt 2 st chips och nallande lite vegolasangne från lill killen.. :(
    jag skulle egentligen flytit i 2v, men samma dag som jag började ringde de från sös o sa att det fanns en tid dagen efter mitt för besök, den 3 feb skulel jag på besöket o dan efter fanns en op tid, så jag tog den.
  • ericas mamma
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-08 14:18:09 följande:
     Noterade läkarna nån skildnad ? gick det bra med titthål fast all fett från levern kanske inte hann gå bort ?
    ingen aning, de sa att operationen hade gått som på räls, och det va med titthål.
    Hann gå ner 3kg innan op på dessa dagar
  • ericas mamma
    sabina1983 skrev 2010-05-09 19:22:10 följande:
    En fråga. Ni som flöt på nutrillett innan op? hur gick de för er kände ni er mätta eller va ni hungrig hela tiden?
    jag kände mej mätt, åt 5-6 påsar om dan.
  • ericas mamma
    Mli79 skrev 2010-05-11 18:34:04 följande:
    Okej, så du valde inte själv att OPas på SÖS, det var norrköping som självmant placerade dig där? Misstror dig inte, är bara nyfiken på hur saker fungerar i olika landsting.
    mena du mej?

för mej så bestämde dom att de skulle skicka mej vidare till sös pga att deras egna kö var så lång.
  • ericas mamma
    Mli79 skrev 2010-05-12 11:56:48 följande:
    Idag har jag fått min operationstid! Det blir inskrivning/provtagning den 1:a juni och OP den 2:a!!! Blev lite snopen eftersom de förra veckan sa att de skulle boka in mig i v24, dvs två veckor senare. Men det gör inget, det passar mig och det allmänna familjepusslet så mkt bättre.Tre veckor kvar!!
    grattis va kul för dej =)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)