Inlägg från: ericas mamma |Visa alla inlägg
  • ericas mamma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MuSiCLoVeR skrev 2010-06-03 21:44:09 följande:

Glad sommar till alla Solig

Har en fråga till er...Är ju opererad med GBP sen Okt förra året...Vad har ni valt för preventivmedel?
    Själv var jag hos min gyn läkare idag och fick en p-spruta...någon som har valt något annat nu efter op?

vi kör på kondomer, kan inte riktigt bestämma mej vad jag ska ta, har funderat på p-spruta eller p-plåster
    Erica 060202 Loke 080626 www.ericasmamma.blogg.se
  • ericas mamma

Får man vara blodgivare när man är gbp-opad? nån här som är det?
    Hört så mycket olika, en del säger att man inte få vara, medans andra säger att det är okej.
    ska på inskrivning för att ge blod idag nämligen.

• ericas mamma

Tittar in, var ett tag sen man var här inne.
    Har oxå börjat tappa en massa hår, äntligen men tyvärr syns det inte så mycket.
    Har gått ner 25kg nu
    Undra när man själv ska börja se att man har gått ner, tycker inte det alls syns

• ericas mamma

nu har ja äntligen passerat -25kg, känns toppen

nästa månad har det gått 6mån.
    Ska man själv höra av sig till sjukhuset för efterkoll eller får man en kallelse?

• ericas mamma
    frökenKAJO skrev 2010-07-14 11:41:05 följande:
    Var opererades du?
    På SH sa de att de börjat fasa ut 6 månaderskontrollen, så jag ska inte på återbesök förrän om ett år.
    jag opades på sös
  • ericas mamma
    SilverEmma skrev 2010-07-15 11:08:07 följande:
    Det gick bra idag!! Läkarens första reaktion när jag sa att jag ville diskutera magsäcksoperation var: "Men du är ju inte så stor!" Jag bad hene gissa vad jag väger och hon gissade på 25 kg mindre...tror inte hon skulle ljuga för att vara snäll heller så jag antar att mitt fläsk sitter bra fördelat på mig.

Jag ska få en remiss skickad iallafall, kommer få träffa en kirurg för vidare diskussion inom tre månader, kan ta något längre tid då det är sommar! Läkaren idag trodde inte det skulle vara några problem att få igenom det, hon ansåg att jag var en perfekt patient för en sån operation!  Är så glad nu!!
    så sa läkaren till mej med
  • ericas mamma

Hello!

Har inte varit inne på flera månader..inte haft nån lust eller intresse, då jag ahr tröttnat en del på fl.
    Men tänkte att jag tittar in..

Var på min halvårskoll igår, och det gick bra, har gått ner 32kg

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)