• camizz

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej måste bara höra. Dom flesta skriver om info möte? Ja har varit på vc och fått min remiss skickad till ersta å fick svar från dom att inom 6 månader skulle ja få en tid. Kan man skynda på detta lite själv? Vill så gärna få det gjort innan sommaren.

• camizz

Hur går ja tillväga för att använda mig av vårdgarantin ? Har haft mycket med sjukvården att göra men inte behövt vänta så här länge?! Å aldrig använt mig av vårdgarantin .
    Hur många kg måste man ha gått ner innan? Vissa ja pratat med har inte behövt gå ner något medans några varit tvungna å minska i vikt.

• camizz

Oki tack för svar! Väldigt glad att hitta denna tråd så man kan få lite stöd :) tack !

• camizz

Pratade med ersta nu. Dom sa att vårdgarantin inte gäller på dessa op? Men det gör det väl? Om ja kan tänka mig något annat sjukhus i Sthlm hur går ja till väga då? Enligt henne ja prata med kan ja få vänta 9 mån innan om från nu?!?! Min remiss kom in i början på okt.

• camizz

Ja har en fråga. Om ja vill använda mig av vårdgarantin hur går ja till väga då? Ja bor i Sthlm min remiss är skickad till ersta men är i från Gbg å kan lika väl op där. Hur gör ja? Känner mig lite trög men... :)

• camizz

Fragmin sprutor är dyrt. Har tagit dom i många år 5 st/dagar ca 600 kr.. Så högkostnads skyddet går in fort.

• camizz

Det blir ju billigare vissa % efter 900 tror ja, sedan beror det på styrkan på fragminet men inte billigt kan ja lova. Tur det finns högkostnads kort.

• camizz

Hur är det där med skinnet går det tillbaka något? Hur är det med op å få bort sådant om man har extremt mycket?

Är så gla över denna tråd!! :D

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)