Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej alla ni erfarna gbp:are !
    Jag har lite frågor till er som jag hoppas ni kan hjälpa mig med, vad är kraven för att få opa sig? Hur högt BMI måste man ha?
    Hur länge får man vänta innan op tid?
    Tyckte ni de va lätt eller svårt att få förståelse och remiss av eran doktor?
    Jag har ca ett BMI på 40.
    Vore jätte glad för svar..
    Ps jag har haft vikt problem hela livet som blivit dubbelt så mycke värre sista åren, så jag ser inte op som en Quick fix för de "vet"jag att de inte är...
    Tack på förhand!

• MizzPiggy

Guest: tack för svaren:)
    Jag har skrivit till min läkare på minavårdkontakter.se och han skrev tillbaka att han skulle ringa ( han skrev de igår eftermiddag ) så ja hoppas han ska ringa snart ... Vi får väl se vad han säger ... Han har varit toppen hitentills men inför detta e ja lite nervös för va han ska säga...
    Om det r någon som e intresserad så kan jag skriva här när ja får besked ...

Lycka till alla ni duktiga där ute! Ni är och blir så fina!

Kram

• MizzPiggy

Nä men lägg av !! MÅSTE man göra gastroskopi för att få opas!!? Isåfall gör jag de aldrig! Finns inte en chans! FAN!!!!!!

• MizzPiggy

Puh vilken lättnad! Min doktor har fortfarande inte ringt mig så vi kan diskutera eventuell op :( hoppas han inte glömt mig :S

• MizzPiggy

Hej alla , är de någon som vet om de går fortare att få en tid för op om man är villig att ta en avbokningstid? Alltså någon som avbokat med kort varsel? Och om de går fortare att va villig o resa utom läns ?
    Vet ju inte alls än vad min läkare säger men tankarna surrar ändå...
    Kram på er

• MizzPiggy

Hej allihopa, jag har bara skrivit här någon gång, sist jag skrev väntade jag på besked/ samtal av min doktor om jag kunde få en remiss skickad eller inte.
    Så nu har jag fått veta, han skickar en remiss!! Jag ska gå o ta mina prover imorgon . Men vad händer sen?? Hur länge får man vänta innan sjukhuset ( Växjö) hör av sig??
    För när dom hör av sig så är det först bedömnings samtal då eller? För det är väl på bedömnings samtalet som man får definitivt besked ? Alltså om kirurgen godkänner op eller inte? Har jag fattat rätt då?

Vore tacksam för svar , kämpa på alla ni duktiga!! Kram

• MizzPiggy

Metamorphosis : okay, men ersta är i Sthlm va? Sthlm har ju köpt op platser för att korta ner köer har jag hört, så jag kan tänka mig att för mig tar de säkert jättelång tid, på så sett kan jag önska att ja fortfarande var Sthlm:are haha!(suck) :S
    Men men vi får väl se...

• MizzPiggy

Sofianordstrom: FYFAN ! 200 i kö före dig!?wow va deppigt de känns!,
    Vilket landsting tillhör du?

• MizzPiggy

Lilla agnis: grattis till op tiden! Hur länge har du fått vänta? Alltså från de att du fick remiss? Får jag fråga i vilken del av landet du bor ? Och hur de kom sig att du ska opas på ersta? Jag e bara nyfiken på hela processen så de e därför ja frågar! Lycka till!

• MizzPiggy

Marie 78: varför gör du gastroskopi? Inte alla som måste de, o jag vägrar !.
    Bra att ha fått en inblick i kön på Växjö lassarettet . Men har du funderat på vårdgarantin? De fria vårdvalet? Att ta acbokningstider även på op? Jag tänker i dom banorna själv, att de borde gå fortare då?...

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)