Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Felidae: då får de bli ett annat sjukhus! "lugnande" My ASS att de hjälper. :(
    Jag känner allt för många som gjort gastroskopi.
    Ok jag sla definitivt åberopa vårdgarantin, tackför tipset, från vilket skede i processen kan man göra de?

• MizzPiggy

Just ja, men jag har precis fått remiss till Växjö ! Kan jag be min doktor att remittera mig till Ljungby istället??

• MizzPiggy

Marie78: Ah ok, för
    Mig kvittar de om jag e i Växjö eller inte , jag är ändå ingen inföding här, flyttade hit för 3 1/2 åt sen( från Sthlm) o skulle jag få opas i Ljungby så gör de inget,
    Bara jag slipper gastroskopi så e ja nöjd.

Som sagt är de någon här inne som vet i vilket skede i processen som man kan åberopa vårdgarantin? Går de att göra nu? Här jag de isåfall till min doktor då?

• MizzPiggy

Hej allihopa, nu har jag mejlat min doktor och bett honom skicka remissen till Lundby istället för Växjö. Han skrev att att han skulle försöka, men de kan väl inte va nå problem?.
    Är de någon som vet hur vårdgarantin funkar? Någon skrev att man kan använda den bara i den fas man e just nu, som nu väntar jag på tid för bedömning, kan man åberopa vårdgarantin igen sen då?

• MizzPiggy

Jag menar förståss med mitt tidigare inlägg att doktorn ska skicka remissen till Ljungby INTE Lundby haha..

• MizzPiggy

HelenaN1973: då har du o ja samma BMI! Jag har nyligen fått remiss och väntar på bekräftelsen... Är lite rädd ( ironiskt nog) att jag ska råka gå ner nått kilo innan jag får tid för bedömning! För då hamnar jag ju under gränsen! Då lär man ju inte få opa sig...
    Sjukt igentligen... Önskar dig lycka till!

• MizzPiggy

Jenny N WOW!!!! Vilken urping du blivit!
    Shit hur mycket har du gått ner??
    Vilken inspiration !

Hoppas ännu mera nu, att jag blir godkänd för op! O kommer förståss bli ännu mer ledsen om jag blir nekad....

Men FAN SÅ KUL att få se folk lyckas!!!
    Härligt!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)