- 

tackar så mycket men sen blir de ett evigt väntande eftersom de är 2 årsväntetidLattjo skrev 2011-01-20 08:05:39 följande:Lycka till , jag håller tummarna :) tackar så mycket men sen blir de ett evigt väntande eftersom de är 2 årsväntetidLattjo skrev 2011-01-20 08:05:39 följande:Lycka till , jag håller tummarna :)
- 

Ring till landskrona igen och fråga hur de ligger tillMile skrev 2011-01-20 08:41:55 följande:Hej! Ring till landskrona igen och fråga hur de ligger tillMile skrev 2011-01-20 08:41:55 följande:Hej!
 Jag ansökte om vårdgaranti 14 april i landskrona, och har inte hört något.. Vad ska ja göra?
- 

okis de är ju inte så bra ,men är de inte kortare väntetid på aleris så landskrona kan skicka remissen ditMile skrev 2011-01-20 08:47:32 följande:De svarar bara att efterfrågan är stor och resurerna för små, och det spelar ingen roll om du har anmält vårdgarantin okis de är ju inte så bra ,men är de inte kortare väntetid på aleris så landskrona kan skicka remissen ditMile skrev 2011-01-20 08:47:32 följande:De svarar bara att efterfrågan är stor och resurerna för små, och det spelar ingen roll om du har anmält vårdgarantin
- 

hej vad bra att du mår bra, duktig du är som kan äta vanlig mat redan de va snabba ryck .BohusM skrev 2011-01-20 15:53:31 följande: hej vad bra att du mår bra, duktig du är som kan äta vanlig mat redan de va snabba ryck .BohusM skrev 2011-01-20 15:53:31 följande:Nu har det gått 9 dagar sedan jag opererades, och jag mår jättebra så nu kan jag nog blåsa faran över, hahaha 
 Äter i stort sett vanlig mat redan, ja lättuggad sådan då förståss. Att det kan va så gott med riktig mat. 
 Om någon är nyfiken på min "resa" så kolla in min blogg, där fins både funderingar innan och operationsberättelse och hur det har varit hittills efter. 
 Kommentera gärna det är så roligt att se om någon har glädje av mina upplevelser. Jag läste massa bloggar innan, man va ju som besatt hahaah 

Ha det bra vänner. Kram 
 Lycka till alla som har OP innom snar framtid, Grattis till alla som fått tid, Opats, gått ner i vikt mfl.. :) 

- 

hej hoppas att du får en operationstid du borde få en operationtid tycker jag de låter som iaf.Jennick skrev 2011-01-20 14:11:35 följande:Jag ska träffa kirurgen första gången på onsdag och efter det har jag en tid hos dietisten. Jag ska vara fastande på morgonen . Låter det som att jag kommer att få en tid för operation på onsdag, eller är det nån annan procedur som ska gås igenom först. Nån som tror/vet hur det brukar gå till? hej hoppas att du får en operationstid du borde få en operationtid tycker jag de låter som iaf.Jennick skrev 2011-01-20 14:11:35 följande:Jag ska träffa kirurgen första gången på onsdag och efter det har jag en tid hos dietisten. Jag ska vara fastande på morgonen . Låter det som att jag kommer att få en tid för operation på onsdag, eller är det nån annan procedur som ska gås igenom först. Nån som tror/vet hur det brukar gå till?
- 

Hoppas att dem hittar vad som är felet med kräkningar och att de gå bra att trappa ner medicinernaMETAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 14:22:52 följande: Hoppas att dem hittar vad som är felet med kräkningar och att de gå bra att trappa ner medicinernaMETAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 14:22:52 följande:Igår kräktes jag 10 gånger inom loppet av två timmar, idag har jag kräkts säkert 6 gånger. Jag mår verkligen INTE bra  . .
 Har pratat med Ersta, dom hjälper mig med nedtrappningen, och när den är klar så ska det utredas om VARFÖR jag kräks hela tiden. Han hade en teori om att det kan vara Tradolandet som ställt till det med kräkningarna den senaste tiden, och att det var abstinensen igår. Men jag vet inte... Jag kräktes ju redan innan jag började äta Tradolan, men då hade jag ju iof magsåret. JAG BLIR GALEN! 

- 

Hur lång väntetid har aleris ? För landskrona har 2 års väntetidSnuttanSnuttan skrev 2011-01-20 11:23:33 följande:Javisst ska jag berätta allt sen! :) Hur lång väntetid har aleris ? För landskrona har 2 års väntetidSnuttanSnuttan skrev 2011-01-20 11:23:33 följande:Javisst ska jag berätta allt sen! :)

Jag bor i södra Blekinge, men här är det minst 6 månaders väntetid så jag åberopade vårdgarantin och valde Aleris, Kristianstad.

Uller: Ska du också till Kristianstad? Eller Lund? Blir vi båda godkända så kanske vi får OP tid ungefär samtidigt. Åååh, så spännande! Massa Lycka till!!
- 

hej tackar så mycket, jag sitter och väntar på att han ska ringa mig ,men de sa mellan 16.00-17.00Annicka skrev 2011-01-20 09:03:48 följande:Tack och lycka till idag med telefonsamtalet. hej tackar så mycket, jag sitter och väntar på att han ska ringa mig ,men de sa mellan 16.00-17.00Annicka skrev 2011-01-20 09:03:48 följande:Tack och lycka till idag med telefonsamtalet.

Kram Annicka
- 

Hej jag är besviken min läkare ville inte skriva remiss till magsäckoperation han sa att man måste ha varit överviktig i 5 år för att få operation . Men den 4e februari ska jag på överviktsenheten på möte och höra hur jag ska äta då ska jag fråga den ssk om hon kan fråga deras läkare om han kan skriva remiss. För kirurgen som gjorde rektoskopi han tyckte att jag borde få göra magsäckoperation han hade själv gjort en för flera år sedan. 
- 

hej hur länge har du haft din hosta? jag har haft hosta nu sedan 21 dec ,jag har testat cocilana, mollipect men de är inget som hjälper alls mot min hosta. usch de var hög sänka du hade var de virus då så de inte var en infektion ?Annicka skrev 2011-01-22 09:22:39 följande:Jag var på akuten igår kväll för min hosta och jag fick cocilana hostmedicin och doxyfarm för mitt virus i kroppen som han läkarn inte trodde att jag hade förrän jag tog ett stick i fingret och där ska visa 8 men jag hade 124 så det var bara att gå tillbaka till rummet och skriva ut mot viruset också. hej hur länge har du haft din hosta? jag har haft hosta nu sedan 21 dec ,jag har testat cocilana, mollipect men de är inget som hjälper alls mot min hosta. usch de var hög sänka du hade var de virus då så de inte var en infektion ?Annicka skrev 2011-01-22 09:22:39 följande:Jag var på akuten igår kväll för min hosta och jag fick cocilana hostmedicin och doxyfarm för mitt virus i kroppen som han läkarn inte trodde att jag hade förrän jag tog ett stick i fingret och där ska visa 8 men jag hade 124 så det var bara att gå tillbaka till rummet och skriva ut mot viruset också.

Hur gick det igår för dig METAMORPHIS?

Kram Annicka