Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2011-01-22 10:09:21 följande:
    Krya på dig Hjärta.

Jag kräktes innan jag skulle lägga mig för natten, och nu har jag kräkts upp frukosten. ORKAR INTE MER NU!!!
    hej hoppas att du har åkt in till sjukhuset de är inte bra att spy upp alltting .
  • Maddisen80
    Annicka skrev 2011-01-22 17:53:46 följande:
    Jag har haft min hosta en vecka bara. Vad jobbigt att det inte finns något som biter på din hosta. Någon typ av en bakterie är det i allafall.

Hoppas att du snart hittar något som biter mot din hosta.

Kram Annicka
    hej ja de hoppas jag med att jag gör ;)
  • Maddisen80
    kurilill skrev 2011-01-22 18:11:11 följande:
    Jag har för mig att det är 3 år som gäller? Jag bredde på rätt mycket när jag pratade med läkaren, berättade inte om de år som jag faktiskt varit vältränad och haft bra vikt, utan berättade enbart om att jag varit stor förut och lyckats gå ner, men gick upp igen och att jag inte orkar gå samma väg en gång till med alla nederlag i bakhuvudet. Ibland får man nog som sagt överdriva lite för att slippa krångel.

Min läkare är så himla bra, frågade mig tom om jag har något emot om han skickar remissen dit han tror att det går snabbast. När jag ringde och sa att jag har fått operationstid i Tyskland redan om en månad tyckte han att det var bra och sa att jag ska komma in och ta alla prover ändå för att vara säker på att få tillbaka pengarna efteråt. Tycker det är konstigt att läkarna är så olika och att vissa blir så motarbetade.
    Enligt läkaren från citykliniken i landskrona sa han 5 år åt mig. Men som sagt jag ska fråga dem på överviktsenheten och se om dem kan hjälpa mig iaf . Får du betala operation själv i tyskland eller betalar landstinget de ?
  • Maddisen80
    MissHellen skrev 2011-01-23 09:19:28 följande:
    23, bor i sundsvall med mina två prinsar - Sambo och en 2½årig skitunge som föddes med trots  Har varit mammaledig fram tills nu, funderar på vad jag vill med (arbets)livet - lutar åt plugga, men vet inte vad..

Som jag längtar efter operationen - de ända jag tänker på just nu!!!
    hej var de i sundsvall du blev opererad isåfall hur lång var väntetiden en släkting till mig sa att de ha kort väntetid, läste nu på slute att du ska göra operation,hur länge har du väntat?
  • Maddisen80
    t h o w e skrev 2011-01-23 10:20:32 följande:
    Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar på här!

Jag var på Norrtälje i början utav januari och blev beviljad op.
    De trodde den skulle ske i april.

Jag är så lycklig!!
    hej och välkomen vad bra att du blev beviljad operation
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2011-01-24 18:26:56 följande:
    Fick svar på mina 6-månadersblodprover idag. Allt var bra förutom B12. Inte så konstigt eftersom jag är skitkass på att komma ihåg att ta vitaminerna. Så jag ska knapra B12 i ett par månader och ta om testet.
    Pratade med min kära svärmor igår, och hon tyckte att det var jättebra att jag hade gått ner så mycket, men nu fick jag ju passa mig så jag inte gick upp allt igen.. Det känns så jäkla kränkande, men det är hennes expertområde. Svart bälte i övertramp, liksom.
    Hoppas att provet blir bättre sen efter du har ätit b12 :=)
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-01-24 21:00:47 följande:
    hej allihopa!, jag bara undrar, har ni tips på vilka sjukhus som har kjort kötid? och som har sammarbete med kronobergs län? ja tänkte om jag blir godkänd( när än de blir att jag får träffa kirurg för bedömning???) så vill jag ju skynda på s¨å mkt som möjligt, antar att jag inte kan skynda på väntan på bedömning?(har åberopat VG)
    ursäkta min kassa stavning , skriver på laptopen i mörkret! kram på er!
    jag vet inte om sundsvall sjukhus har samarbete med kronobergslän men jag har hört att sundsvall har kkort kötid
  • Maddisen80
    trollbottom skrev 2011-01-25 14:35:55 följande:
    Jag får inte ta dom. De är för mycket manliga hormoner och jag lider av en svårare variant av pms där jag blir vansinnigt arg, elak och rent våldsam. Så de vill inte ge mig mer manliga hormoner då det visst ska förvärra det tillståndet.
    När jag åt vanliga p-piller förut så blev jag också sämre. Får äta antidepp mot min pmds. Jag misstänker att min övervikt delvis hänger ihop med min pmds. Det var riktigt läskigt att läsa listan på symptom då det stämmer in allt ihop typ

Depression, nedstämdhet Oro, ångest Svårt att se framtiden som positiv Exremt sug efter mat, särskilt söta eller salta livsmedel Irritation Plötslig ilska, ökad konflik med omgivning Aggressivitet Svårt att umgås med andra människor Intresseförlust Gråtattacker Känslor av att vara värdelös Sömnstörningar Trötthetskänsla/energilöshet Feber, Kraftiga Vallningar Koncentrationssvårigheter Överkänslighet när/om utsatt för kritik eller avvisning
    Hej alla dem symptomerna har jag med så jag äter antidepressiva och ångestdämpande ,men nu senaste dagarna har de inte hjälpt så ska söka psykakuten på torsdag om jag inte ha blivit bättre
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-01-25 14:54:07 följande:
    Remissbekräftelseb kom idag!!! Weeiii!! 24 månaders väntetid, fantastiskt. Så...nu då? Kan jag ringa t ex calanderska i Gbg (stavning?) och aleris i Kristianstad och kolla deras köer? Sen Landskrona och be dem skicka betalningsförbindelse till det stället jag väljer? Gör man så?
    jag tror inte att det går med carlenderska eftersom de är privat där får man betala själv .
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)