• PetraD

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2011-01-18 11:15:26 följande:
    Tänkte slänga ut en fråga som jag funderat på. Är det någon som gått i terapi i samband med operationen för att komma tillrätta med ätberoendet? Jag inser själv att jag har lite ätstörning då jag kan äta konstant en hel dag, i princip hur mycket som helst även om jag är mätt. Skulle nog vilja gå i KBT efter operationen för att ha så bra förutsättningar som möjligt.

Jag tvivlar inte på att jag klarar av det själv efter en så pass drastisk sak, men att ha stöd i lite terapi är kanske inte fel?
    gör inte det, men skulle nog vara bra..
  • PetraD

hörde på omvägar idag om en som tycker att jag fuskat med viktnedgången eftersom jag gjort en gbp
    fattar inte hur folk kan tycka det....
    jag har försökt ett antal gånger innan att gå ner och denna gången kämpar jag mer än någonsin. måste tänka extra för att få i sig det man ska.. näring osv, men också att få i sig rätt antal mål och på rätt tider osv

hur känner ni inför de som tycker en gbp är fusk??

• PetraD
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-23 12:16:31 följande:
    Nu har jag startat en sluten FB-grupp för oss, jag hoppas att jag har gjort rätt, och att ni fått inbjudningar till gruppen .
    vill också ha en inbjudan; skönt när skrivs lite privat

heter Petra Deliu
  • PetraD
    J L86 skrev 2011-01-19 09:27:19 följande:
    Fan börja bli riktigt orolig och frustrerad. sedan flytet i början av okt tills nu har jag tappat nästan 30kg.
    ,Men dom sista veckorna har jag pendlat på + - 1kg ca.... Jag går inte ner.... Vafan gör jag för fel??? Kommer man inte gå ner mera...??
     Jag tycker jag äter bra mat och inte något onyttigt alls.... men jag går inte ner.... =( ska jag kontakta läkare eller vad ska jag göra??

jobbigt när alla andra som gjort opn rasar, men inte jag =(
    jag har legat stilla (i princip) sedan slutet av augusti också +- ca 1kg...
    så ensam är du tyvärr inte
  • PetraD
    Mli79 skrev 2011-01-19 17:23:22 följande:
    Idag har jag varit och inhandlat träningskläder och ett årskort på Gerdahallen i Lund. Mitt första träningspass blir imorgon. Ska bli så jäkla skönt att komma igång igen! Nu är jag nere på 80-talet och min nästan tre månaders platå verkar förbi. Har varit väldigt yrslig och trött i veckan, men det är inte så konstigt när jag tappat 1,5 kg på en vecka Nu är det väldigt nära -40kgs decimalen, och när jag kommer dit så ska jag lägga ut före och efterbilder.
    gjorde du något speciellt för att komma förbi din platå eller fortsatte du bara som vanligt och den släppte av sig själv??
  • PetraD
    mrs Vilja skrev 2011-01-19 19:54:00 följande:

Hej och godkväll på er!
    En liten fråga, men ack så viktig, hur lång tid innan har ni fått er op-tid - innan det är dags? Och hur lång tid blev ni rekomenderade att flyta innan (jag veeet, det skiljer sig åt men ändå)

Har idag varit i kontakt med Calanderska igen och fått två datum med 4 veckors mellanrum och jag vet inte riktigt vilket av dem jag ska ta - jag VEEET att det är värsta i-landsproblemet!! Men man kan väl få vela ändå, eller? Det första är nämligen om två veckor exakt och det andra om sex veckor... Känns härligt att vara nära nu!

jag fick min tid den 14/1 och open gjorde jag 2/2 (förra året) jag behövde inte flyta, så länge jag gick ner 3-4kg
  • PetraD
    malina 87 skrev 2011-01-24 19:15:46 följande:
    har en fråga till er alla

från  det att ni gick till läkaren och att ni fick eran remiss skickad om op, hur lång tid fick ni vänta? och vad gör man där i mellan? får man träffa någon? är det några möten?
    jag var hos läkaren och fick min remiss skickad i mitten av oktober 08 och sedan runt lucia ringde de och frågade om jag kunde tänka mig att göra min op på sophiahemmet då de i värnamo hade samarbete med dem... fick en tid i värnamo för info och enskilt samtal med läkare från sophiahemmet.. väl där fick jag min op tid som blev 2/2. var inte på något annat emellan
  • PetraD
    Mli79 skrev 2011-01-24 19:16:45 följande:
    Den gick nog över av sig självt i mitt fall. Jag hoppas att det håller i sig ett tag nu, har 12 kg att bli av med innan målvikten. Jag har gått med i viktklubb, det lugnar mig att skriva in vad jag ätit och se att det inte är helt åt skogen. Då vet jag ju att jag gör det jag kan, resten är upp till kroppen.
    vad skönt!!
    hoppas det gå som det ska resten också
  • PetraD
    malina 87 skrev 2011-01-24 19:28:59 följande:
    okej så de så pass fort, hur går op till? är man tvungen att stanna kvar länge på lassarettet? hur går det för dig idag?
    oftast går det ju inte så snabbt, även om det kan göra det, jag hade väldig tur
    jag gjorde min op på tisdagen och fick åka hem på torsdagen
    tills slutet av augusti så hade jag gått ner 34kg, idag ligger jag på 35kg minus... så i princip legat stilla sen dess. vill ner ca 10-15kg till
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)