sabinaa skrev 2010-12-24 21:48:21 följande:
På onsdag börjar jag flyta. Julen var som vanligt. Tungt och jobbigt. Funderade mycket när vi åt maten och känner verkligen att jag inte kommer sakna att kränga. Jag åt inte för mycket idag. Jätteskönt att inte vara proppmätt. Om 3 veckor sitter jag förmodligen i soffan tillsammans med gubben och pratar igenom min op som jag fått några dagar innan. SÅÅÅÅ pirrigt när man tänker så. Men så skönt att ändra på sin livstil.
God Jul på Er Alla här inne. Ni är alla guld värda så som ni stöttar, hjälper och visar vägen till alla andra.
Bra att du inte åt så du sprack
Längtar så tills du gjort din op, vilken resa. Jag kommer väl o sitta helnervös när den 11 Jan knackar på vår dörr, kommer att kunna se dina dagar framför mig, hur dom kommer att se ut.

God fortsättning på Er alla

Lalalong skrev 2010-12-24 23:41:20 följande:
Det var skönt att fira jul med någon som också gjort en gbp. Vi delade upp det så vid 12.30 åt vi det varma för att få lite ordentlig mat i magen. Fick i mig 1/4 liten potatis, 1 halv prinskorv, 1 köttbulle och en liten liten bit skinka.
Sen vilade vi och vid 14.30 åt vi ägg, sill och lax. Jag åt 1/2 skiva gravad lax, 1/2 ägg och 2 bitar löksill.
Men fy vad mätt jag blev ändå, trots att vi delade upp det så här. Julmat är verkligen tung mat!! Men jag märker också att jag verkligen inte orkar mycket! Idag blev jag verkligen MÄTT!!! Och åt ändå inte speciellt mycket. Jag har inte riktigt tänkt på det innan för då blir jag inte mätt, utan jag känner bara att jag verkligen inte vill ha mer. Så jag slutar äta för att jag är nöjd helt enkelt. Visst har jag märkt att jag äter ganska lite, men det har ändå inte varit så tydligt som idag.
Men det gör inget, jag mår superbra, jag har bra värden och saknar inte att trycka i mig mat ett dugg. Hellre så här än att jag aldrig blev nöjd och mätt utan hade känt att om jag hade kunnat hade jag fortsatt trycka i mig. Så jag är nöjd med upplägget
Låter som en jättebra upplägg med maten. Sköt att kommit fram till att inte saknar det...
zookie skrev 2010-12-25 01:01:16 följande:
tjoho, vägde mig med min nya våg jag fick i julklapp 2.5 kilo från OP vikt .
Ska opereras den 3 Februari.
Modifast dax snart;OP detta kommer gå toppen är så glad..
jag lär mig mer och mer att älska mig själv och ta bra beslut som gynnar mig och min framtid när det äntligen är dax att starta bebisverkstad igen kommer jag rocka fett !
God jul allla!

Grattis
Dandie skrev 2010-12-25 08:11:12 följande:
Ja har fått mitt op datum
24:e jan på Ersta !!
Någon fler där och då??
Grattis till op datum..