Inlägg från: MinFamiljj |Visa alla inlägg
  • MinFamiljj

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Salsajenny det bästa är att ringa till dietisten och höra vad dom har för riktlinjer. Sjukhusen har så olika. Bara så att du inte äter och sedan inte får din op!

• MinFamiljj

Om du ska flyga så boka en full flex. Den kostar inget att boka om. Jag op 21 och boka hemresa 23 dec.

• MinFamiljj

På Ersta där jag opades hade dom näringsdrycker som jag fick med mig för att klara hemresan. Hör med dom om dom har ngt som du kan få med dig då din resa är lång. Och glöm inte få med dig smärtstillande. Jag mådde oförskämt bra, men skulle inte vilja åka hem dagen efter! Narkossen sitter i...

• MinFamiljj
    sabinaa skrev 2011-01-10 08:38:51 följande:
    Idag packas det sista. Imorgon bär det av till Stockholm för op på onsdag. Nu är det nära!
    Lycka till... Nu e du nära Hjärta kramiz
  • MinFamiljj
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-10 09:28:16 följande:
    Jag har ringt igen... Fick prata med en annan ssk, mkt hjälsam och trevlig. Jag berättade precis hur jag mår, och hur ont jag har. Hon skulle mejla doktorn, och fick hon inget svar av honom idag, så skulle hon prata med honom imorgonbitti då hon skulle ha möte med honom om andra patienter. Sedan skulle hon, eller han, ringa mig imorgon.

Tack för ert stöd, det betyder mkt när man mår dåligt {#emotions_dlg.flower}.
    Bara stå på dig! Han måste ju veta att det är akut för dig.

Tänker på dig
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2011-01-10 15:21:15 följande:
    En fråga till er som är nyopade: Vad för slags youghurt och fil äter ni? Jag har köpt hem olika sorters soppor och ska blanda i protein i dom. Jag köpte också hem yoghurt som ligger på ca 2,5 % fett. Hur kollar ni och vad rekommenderar ni? Det är ju bara fettet som dom räknar inte sockret. Och ska man köpa nykelhålsmärkt?
    Du kommer att få reda på detta av dietisten som kommer innan du åker hem....
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2011-01-10 15:25:25 följande:
    Aha, okej. Det löser ju väldigt många problem som jag går och funderar på!
    du kommer att få mycke bra info om det mesta och bara fråga dom om du har funderingar som du e osäker på.
    Dom e så himla goa. Skrattande
    Samt att din Dr kommer att komma titta till dig. Så har du frågor till honom så bara fråga.
    Kramiz Hjärta
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2011-01-11 05:59:25 följande:
    GUD vad magen är nervös! Om en timme väcker jag barnen som ska lämnas på dagis innan 8 och sen blir det flygplatsen. Idag ska jag träffa bla narkosläkaren. Det konstiga är att jag mest är nervös över natten jag ska tillbringa i Stockholm på patienthotellet. Jag gillar inte alls Stockholm och sova där uppe själv gör mig nervös. Imorgon opas jag och natten till torsdag är man väl så groggy så man sover som ett barn medan natten till fredagen sover man för man vet att man får åka hem under dagen.
    Men jag fick låna pappa laptop och får jag bara igång den så sitter jag väl här inne hela natten Skrattande

Kram på er såälänge!
    Äntligen är dagen D här för dig. Det kommer att gå bra. Jag hade kunnat göra om denna resa en gång till.
    Du har datorn där du kan slö surfa om du inte kan sova.

Mina tankar är hos dig dessa dagar Hjärta
  • MinFamiljj

BohusM välkomen till andra sidan. Skönt att du mår bra.

• MinFamiljj

Alla sjukhus har olika riktlinjer. Så det bästa är att kontakta sitt eget sjukhus för rådfrågning.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)